Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od listopada jestem (nie)szczesliwym posiadaczem BMW F31 318d 2013r

Samochód kupiłem z przebiegiem 215000km.

Po jakimś czasie samochód stał się mulasty i zaczął pobierać olej.

Oddałem samochód do warsztatu (podejrzewając jebnięte turbo), lecz po diagnozie okazało się, że turbo jest ok, do wymiany był tylko zawór EGR oraz filtr cząstek stałych. Myślałem, że mimo wszystko po wymianie tych rzeczy problem oleju zniknie, lecz nie zniknął. Kilometry robię w 90% na autostradach, a olej wymieniam co 15tys.

Od ostatniej wymiany (koniec kwietnia) musiałem dolać 3litry oleju. Tak, 3 litry.

Sprawdzałem również na bagnecie, oleju faktycznie ubywa.

Oprócz poboru oleju wszystko w porządku, spalanie na poziomie 4,2-5,5l

Silnik to N47D20C.

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rozpoczął się nieodwracalny proces samo utylizacji )) :cry2:

niemcy biznes zacząłi robić, 150-200tys maksymalnie i na śmietnik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jest to typowa bolączka tego silnika.

Dlatego podawanie wszystkich możliwych przyczyn zwiększonego zużycia oleju czy wróżenie z fusów uważam za bezsensowne.

Bez konkretnej diagnostyki ciężko stwierdzić co jest przyczyną ubytku oleju. Świadomie piszę ubytku a nie spalania bo to też należy zdiagnozować.

Radzę odwiedzić dobrego mechanika do którego nie powinno być problemem ustalenie przyczyny duże konsumpcji oleju.


p.s

Co do zużycia silnika to sam przebieg nie mówi wszystkiego.Istotne jest w jakich warunkach ten silnik pracował.

Ja sprzedawałem samochód z silnikiem N47 z przebiegiem 225tys i od wymiany do wymiany nie zauważałem by cokolwiek ubywało oleju.

Opublikowano

Dziękuję za informacje, myślałem, że są jakieś typowe usterki dla tego modelu.

Pozostaje tylko umówić się na diagnostyke i czekać na wyrok...

Opublikowano
Sorry za wpis ale kto kupuje auto z 215000km przebiegu?Tanio i dobrze tworzy rzadko zgraną parę!

 


Człowieku, gdzie Ty żyjesz? 75 % kierowców odpowiadając na Twoje pytanie.


Poza szklaną czaszą pod jaką żyjesz jest jeszcze inny świat.


Ja ostatnio jak się przejechałem swoim starym BMW (wg mojej opinii) po małych miasteczkach na Śląsku to stwierdziłem, że mam samochód marzeń dla większości. Jest to tragiczne i smutne.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Co to jest 3 litry na 15 000 km? To jest 1 litr na 5000 km. To jest NIC.


A do tego piszesz że przebieg po autostradach. Sądzę, że wiele nowych aut spali tyle i nikt się tym nie przejmuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to jest 3 litry na 15 000 km? To jest 1 litr na 5000 km. To jest NIC.


A do tego piszesz że przebieg po autostradach. Sądzę, że wiele nowych aut spali tyle i nikt się tym nie przejmuje.

Nie przesadzaj.Nie każdemu psu burek.

Silniki N47 jeżeli są prawidłowo eksploatowane nie mają absolutnie problemu z dużą konsumpcją oleju wręcz przeciwnie.

Przy spalaniu 3l na 15tys. to jeszcze trochę i wymiana oleju była by zbędna . DPF też będzie happy i będzie zapewne dłuuugo bezproblemowo żył.

Gratuluję beztroskiego spokoju :cool2:

Opublikowano

Znaczenie może mieć też to, jaki olej wlewamy przy wymianie.

Ja u siebie zauważyłem (320d 163KM ) że przy poprzedniej wymianie gdy miałem wlanego Castrola to spalił się prawie do minimum przez 15 tyś km. Teraz zalałem Motula i w weekend sprawdzałem (5tyś do wymiany) i stan prawie maximum.

Więc olej też ma znaczenie ;)

Dodam że też robie przebiegi autostradowe (80% autostrada) ;)


Pozdrawiam.

Opublikowano
Znaczenie może mieć też to, jaki olej wlewamy przy wymianie.

Ja u siebie zauważyłem (320d 163KM ) że przy poprzedniej wymianie gdy miałem wlanego Castrola to spalił się prawie do minimum przez 15 tyś km. Teraz zalałem Motula i w weekend sprawdzałem (5tyś do wymiany) i stan prawie maximum.

Więc olej też ma znaczenie ;)

Dodam że też robie przebiegi autostradowe (80% autostrada) ;)


Pozdrawiam.

 

Myślę, że zalezy to także od obciążenia. U mnie benzyna i diesel nie biorą ani kropli dopóki nie pójdą na autostradę i leci się 180-200. Wtedy tak, zaczynają brać.

Pozdrawiam


Maciek

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Siemanko, wybaczcie że sprostuje.

Zjadł mi 3 litry po przejechaniu 8000km od wymiany, nie żyłuje go zbytnio, staram się jeździć ok 150km/h.

Autko stoi w serwisie gdzie sprawdzane są wszelkie możliwości poboru oleju.

Jak dowiem się jaka była przyczyna na pewno wszystkich poinformuje.

Pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszczelniacze zaworów owszem, natomiast o istnieniu pierścieni zaworów nigdy nie słyszałem. Prawdopodobnie zastały wymienione pierścienie tłoków.
Opublikowano
Sorry za wpis ale kto kupuje auto z 215000km przebiegu?Tanio i dobrze tworzy rzadko zgraną parę!

 


Tak, lepiej kupić auto z przebiegiem 190tyś na zegarach, wtedy jest super nowy samochód. Pomijam fakt że w pamięci zazwyczaj drugie tyle. Drażni mnie jak ktoś o przebiegu nawija... przebieg to tylko cyfra. Można kupic samochód z przebiegiem 100tyś gdzie producent zaleca wymiane oleju co 30-40tyś, i gwarantuje wam, że ten samochód będzie większym szrotem, niż fura która jeżdzi co 10tyś km na wymiane.

Opublikowano
Zrobione uszczelniacze oraz pierścienie zaworowe.

Jutro odbieram samochód, pozdrawiam :).

 

Pochwal się za jakiś czas czy faktycznie wymiana elementów pomogła. Czy można zapytać jaka cena całej operacji? z ciekawości. Może być priv.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobione uszczelniacze oraz pierścienie zaworowe.

Jutro odbieram samochód, pozdrawiam :).

 

Pochwal się za jakiś czas czy faktycznie wymiana elementów pomogła. Czy można zapytać jaka cena całej operacji? z ciekawości. Może być priv.

 

Dobijam do 1000km po naprawie i będę musiał wymienić olej.

Póki co jest wszystko w porządku, ale jak będzie z dalszą eksploatacja dopiero się okaże.

Sumujac wszystko: robiłem uszczelniacze, pierścienie oraz prawie kompletnie rorzad + drobnica, która wyszła w trakcie + koszty diagnostyki, bo na początku nie było jasne gdzie ucieka olej.

Koszt całkowity naprawy 10 800zl.

Serwis BMW ZONE Kraków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.