Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć.


Podglądałem wczoraj w INPA pracę pomp paliwa i niestety trochę jestem :shock:


Wygląda to tak:


http://baxwrzuta.neostrada.pl/HPFP1.jpg


http://baxwrzuta.neostrada.pl/HPFP2.jpg


czyli chyba kiepsko :?


W/g https://bimmerprofs.com/n43n53-fuel-supply/ ciśnienie ma być ~200.000hPa czyli dużo więcej niż u mnie. Ale pisze też, że ciśnienie na HPFP regulowane jest przez czujnik zlokalizowany na listwie wtryskowej. Padła pompa, czujnik czy źle to wszystko interpretuje?


Co pokazuje INPA, ciśnienie jakie wytwarza pompa /pompa ma swój czujnik/ czy to co mierzy czujnik na listwie?


Czy ten odczyt HPFP to samo co pokazuje INPA:


http://baxwrzuta.neostrada.pl/HPFP3.jpg


To jest pomiar robiony w styczniu i wtedy pokazywało w okolicach tych ~200.000hPa ale czy ten odczyt to pomiar z tego samego czujnika co mierzy INPA?


Błędów żadnych nie ma.

Opublikowano

Z tego co znalazlem w opisie N53 jest tylko jeden czujnik wysokiego cisnienia - na listwie.

Więc wygląda na to że oba pomiary, ista i inpa bazują na tym samym czujniku.


Ja jeżdzę z błędem 'plausibility' już chyba 4 lata i nic się nie dzieję, tzn. obroty nie falują, moc wydaję się być taka sama (chociaż nie weryfikowałem na hamowni) i spalanie na przyzwoitym poziomie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic z tego nie rozumiem ale dzisiaj po jeździe jest tak:


http://baxwrzuta.neostrada.pl/HPFP4.jpg


Ciśnienia pokazuje podobnie jak w styczniu, INPA to samo. :?


Przyczepić by się można jedynie, że to nie jest stabilne 200.000hPa :?:


Może czujnik na listwie wariuje, dostęp łatwy do ewentualnej wymiany.

Opublikowano

Masz jakieś objawy?

Ja mam n53b30 w manualu i wydaje mi się że jak samochd jest zimny to lepiej się zbiera od 2tys rpm?

Miał koś podobnie?

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze nie wiem.


Czasami mam wrażenie, że lepiej się zbiera "z dołu" ale to może być złudzenie.


Mam okopcony wydech, wygląda to na sadze, jest suche, olej by się chyba lepił. Nie wiem jak z sondami bo nie wiem jak je diagnozować czy poprawnie pracują.


U mnie nie ma w okolicy speca /albo o nim nie wiem/ co by diagnozował, a nie zgadywał albo dumał nad diagnozą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby dostać się do pompy HPFP trzeba zdjąć kolektor dolotowy, jakieś DIY jak to wygląda w N53? Sama wymiana pompy to trzy śruby ale ona jest osadzona w bloku silnika na oringu, ma smarowanie z silnika? Wyleje się olej?

Co z zasilaniem paliwem, jest duży problem z odłączeniem przewodów?

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Podłącze się pod temat. Wyskoczyly mi dwa błędy gdy ciąglem przyczepę kempingowa pod górę. Zaczął dziwnie szarpać brak mocy i falowaly obroty. Zgasilem zapalilem było ok ale błędy dalej wyskakują. Bmw e90 325i N53. Numery błędów p29f3 i p29dc? Czy to czujnik tak jak to wyczytałem czy coś innego. I podobno są dwa czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.