Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na czym polega ten problem? Jeśli raz się wymieni łańcuch i napinacze na takie pozbawione wad to problem znika w 100%? Czy może sama konstrukcja silnika jest wadliwa i nowy łańcuch też będzie mógł się zerwać?

 

Ile kosztuje wymiana napinacza i łańcucha? Profilaktycznie, gdy jeszcze nic się nie zerwało.

 

Problem nie znika w 100%, jedynie ryzyko zerwania będzie mniejsze. Jeśli chcesz wymieniać, to lepiej od razu kompletny rozrząd, myślę że do 3 tyś można to zrobić z montażem (w zależności od producenta podzespołów).

Ogólnie to raczej sama konstrukcja łańcuchów jest zbyt delikatna i stąd te problemy. Napinacze i ślizgi też zostały poprawione. Jest lepiej, ale szuranie często powraca nawet po paru tyś km po wymianie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak to jest, że w N47 łańcuch teoretycznie może Ci zniszczyć silnik po przejechaniu kilku tyś. km, a nie słyszałem by w innych silnikach od BMW z E90 występował podobny problem. Czy występuje? Nie wiem, czy w BMW łańcuch rozrządu standardowo jest z tyłu silnika?
Opublikowano

Łańcuch po zerwaniu zniszczy lub bardzo uszkodzi silnik, wiec lepiej rozrząd wymienić wcześniej.

 

Rozrząd w dieslach Bmw jest od strony skrzyni biegów w silnikach od około 2007 roku - min. w silnikach N47, N57...To udane silniki, ale trzeba pamiętać o wymianie kompletnego rozrządu (tak pomiędzy 150 a 200 tyś km przebiegu). Naprawiałem N47 z zerwanym środkowym łańcuchem przy 206 tyś km przebiegu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czy to zawsze wygląda w ten sposób, że występują jasne symptomy jak spadek mocy, głośna praca silnika, jazgot tego łańcucha? To znaczy chodzi mi o to czy auto daje czas by spokojnie wymienić te elementy rozrządu wymienić, czy może znikąd łańcuch się od tak urywa i niszczy na tyle silnik, że naprawa jest nieopłacalna...
Opublikowano

Często słychać tzw. szuranie łańcucha, ale jest dużo przypadków że nie było jakichkolwiek oznak zużycia łańcucha i silnik nagle gasł podczas jazdy. Po rozebraniu okazywało się, że pękł któryś z trzech łańcuchów (najczęściej górny lub środkowy) i silnik nadawał się do remontu lub do wymiany. Gdy pęknie łańcuch, to do naprawy lub wymiany jest: głowica + uszczelka, często podstawa wałków rozrządu i ich pokrywa, czasami zostają uszkodzone tłoki...no i do tego robocizna i oczywiście nowy kompletny rozrząd ("plus/minus" ok 1500zł).

Rozsądniej wychodzi wymienić rozrząd na czas (150-200 tyś km) i mieć spokój na kilka lat. Najczęściej pękają rozrządy w wersji silnika A (od 2007 do około połowy 2008 - ale to trzeba dokładniej sprawdzić). Numery części rozrządu były kilku krotnie zmieniane, ale problem nie został w pełni rozwiązany i raczej nie zostanie - łańcuchy są zbyt delikatne aby wytrzymały całą żywotność tego silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Pewnie się da...ale jaki to będzie koszt? Tu nie skończy się na kupnie gołego słupka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Pewnie się da...ale jaki to będzie koszt? Tu nie skończy się na kupnie gołego słupka.

 

nie mówię o gołym słupku - to oczywiste. Tak sobie pomyślałem ,że skoro i tak trzeba kupić silnik bo "wybuchł" to czemu nie dołożyć trochę i od razu nie zamontować czegoś znacznie mocniejszego niż 143km :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Obydwa silniki ktore zakladalem byly od x1 . W mojej e91 zalozylem silnik od x1 2.0d x-drive 177KM z 10 roku . Zmienilem caly motor przy przelocie 30tys km bo szurał łancuch , w nowym też juz chalasuje ! Drugie auto bylo klienta silnik tex z x1 ale bez x-drive.bloki te same, roznice tylko w osprzecie bo w 177KM wtryskie są juz piezo jest inny egr , itd. Rozrzad to maly problem , najgorsze to pekajace bloki miedzy cylindrami, niska kultura pracy na biegu jałowym . Pozatym silnik malo awaryjny.

 

 

Witam

 

Mam problem , mam e82 z padniętym motorem n47d20b szukam informacji na temat wymiany słupka na n47d20c , albo n47d20d - możecie coś doradzić , ewentualnie polecić kogoś kto pomoże .

 

Z góry dzięki za odpowiedź

 

Pozdrawiam

Szymon

501938848

[email protected]

  • 2 lata później...
Opublikowano
witam, jest jakaś różnica między blokami n47d20a - n47d20b - n47d20c aktualnie mam b (204km) u siebie, ale prawdopodobnie będzie blok do zmiany, można wziąść blok a lub c czy to wogole inne konstrukcje?
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
A co sądzicie o silniku N47T D20C według nr vin montowany w e91 320D 2.0D 184KM z 2012 roku. czy proglem zrywania łańcuszka został tam rozwiozany wzgledem D20A. prosił bym o opinie uzytkowników tej jednostki jeśli można.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.