Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziwne masz podejście. W zasadzie większość tych samych komponentów w napędzie rozrządu zastosowano w dieslu R6 3.0. a starszy silnik 2,0 M47 ma wielokroć więcej problemów. Tutaj ewentualnie dokładasz ok 3 tysięcy do wymiany łańcucha i masz spokój. Silnik 3,0 benzynowy miał o wiele więcej poważnych wad. Poprawiono go dopiero w 2010 roku na tyle, że można uznać że jest konstrukcja dopracowana. Jeśli koniecznie chcesz silnik który ma być pewny bez żadnej inwestycji to kup właśnie ten (po 2010 roku).

 

faktycznie masz rację. przy pierwszych objawach "szurania" trzeba natychmiast zarządzić wymianę rozrządu i tyle!

U siebie mam najechane dopiero 82 tys. km. i żadnych dziwnych oznak, ale chcę być w temacie, jakby co...

Ja nie jestem żadnym znawcą, ale czytując wiele o silniku N47 to włos mi się jeży na głowie, jak BMW mogło pozwolić sobie na tak poważne usterki z założenia w bezobsługowych silnikach na łańcuszku.

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A który silnik bmw nie miał na początku wad fabrycznych? Akurat silnik N47 na tylko jedną wadę. Inne miały ich o wiele więcej. Jak dotąd nie słyszałem o wadach M57. Co nie znaczy ze ich nie ma. Po prostu się nie interesowałem. Z drugiej strony rzeczywistość to nie są problemy ludzi na forum. Większość nie ma awarii jeździ i na forum nie zagląda. Najgorsze silniki (nie bmw) maja awaryjność na poziomie 2 procent. Czyli psuje się jeden na pięćdziesiąt. Nie ma na co narzekać. Ja zrobiłem blisko 300 tysięcy km N47 i nic mi się w silniku nie zepsuło.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A który silnik bmw nie miał na początku wad fabrycznych? Akurat silnik N47 na tylko jedną wadę. Inne miały ich o wiele więcej. Jak dotąd nie słyszałem o wadach M57. Co nie znaczy ze ich nie ma. Po prostu się nie interesowałem. Z drugiej strony rzeczywistość to nie są problemy ludzi na forum. Większość nie ma awarii jeździ i na forum nie zagląda. Najgorsze silniki (nie bmw) maja awaryjność na poziomie 2 procent. Czyli psuje się jeden na pięćdziesiąt. Nie ma na co narzekać. Ja zrobiłem blisko 300 tysięcy km N47 i nic mi się w silniku nie zepsuło.

 

dokładnie :)

mi tak samo :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum i od razu mam poważny problem. Piszę tutaj, bo w dziale e87 nie ma zbyt wiele na ten temat.

Moje BMW to 118d po lifcie z 2007r., silnik N47D20A, 2.0 143KM. Przy 190kkm doszło do zerwania łańcucha rozrządu i kolizji. Aktualnie szukam silnika. Chcę kupić N47D20C, bo ponoć jest mniej awaryjny, a jak już wyżej zostało to opisane silniki te można sobą zastępować. Potrzebuję sam słupek. Moje pytanie: czy każdy słupek o oznaczeniu N47D20C będzie pasował do mojego auta, niezależnie od tego jaką miał oryginalnie moc/rok produkcji? Jeden z handlarzy powiedział mi, że moc silnika jest uzależniona tylko od mapy w sterowniku i wtrysków.

Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum i od razu mam poważny problem. Piszę tutaj, bo w dziale e87 nie ma zbyt wiele na ten temat.

Moje BMW to 118d po lifcie z 2007r., silnik N47D20A, 2.0 143KM. Przy 190kkm doszło do zerwania łańcucha rozrządu i kolizji. Aktualnie szukam silnika. Chcę kupić N47D20C, bo ponoć jest mniej awaryjny, a jak już wyżej zostało to opisane silniki te można sobą zastępować. Potrzebuję sam słupek. Moje pytanie: czy każdy słupek o oznaczeniu N47D20C będzie pasował do mojego auta, niezależnie od tego jaką miał oryginalnie moc/rok produkcji? Jeden z handlarzy powiedział mi, że moc silnika jest uzależniona tylko od mapy w sterowniku i wtrysków.

 

Rzeczywiście różnią się chyba tylko mocą i wtryskami, ale niech ktoś to potwierdzi.

 

słyszałeś jakieś szuranie wcześniej? przy jakiej prędkości poleciał łańcuch?

Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum i od razu mam poważny problem. Piszę tutaj, bo w dziale e87 nie ma zbyt wiele na ten temat.

Moje BMW to 118d po lifcie z 2007r., silnik N47D20A, 2.0 143KM. Przy 190kkm doszło do zerwania łańcucha rozrządu i kolizji. Aktualnie szukam silnika. Chcę kupić N47D20C, bo ponoć jest mniej awaryjny, a jak już wyżej zostało to opisane silniki te można sobą zastępować. Potrzebuję sam słupek. Moje pytanie: czy każdy słupek o oznaczeniu N47D20C będzie pasował do mojego auta, niezależnie od tego jaką miał oryginalnie moc/rok produkcji? Jeden z handlarzy powiedział mi, że moc silnika jest uzależniona tylko od mapy w sterowniku i wtrysków.

 

Wroc do poczatku watku i poczytaj sobie :duh: Odpowiedz jest na jednej z pierwszych stron :cool2:

 

Wiem.... jestem wredny :diabel_smiech:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Wiem.... jestem wredny :diabel_smiech:

Tak, rzeczywiście. A do tego masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

 

Mam już odpowiedź na moje pytanie. Słupek ze 143 konnego N47D20A z 2007r. można zastąpić słupkiem z silnika 177KM N47D20C, ale nie nowszym niż z początku 2009r. Późniejsze silniki miały już pewne zmiany w rozmieszczeniu czujników i w kolektorze.

Opublikowano
Bzdura ! 2 razy zakladalem silnik z 10 rok 6 miesiac i 10 rok 4 miesiac i slupek byl identyczny !!!
Opublikowano
Wiem.... jestem wredny :diabel_smiech:

Tak, rzeczywiście. A do tego masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

 

:mad2:

Ha , wlasnie dlatego napisalem , ze odpowiedz jest na poczatku watku. Widac nie przeczytales , albo wlasnie ty masz problemy ze rozumieniem textu.

 

Bzdura ! 2 razy zakladalem silnik z 10 rok 6 miesiac i 10 rok 4 miesiac i slupek byl identyczny !!!

 

Na szczescie kolega teflon ratuje sytuacje :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Obydwa silniki ktore zakladalem byly od x1 . W mojej e91 zalozylem silnik od x1 2.0d x-drive 177KM z 10 roku . Zmienilem caly motor przy przelocie 30tys km bo szurał łancuch , w nowym też juz chalasuje ! Drugie auto bylo klienta silnik tex z x1 ale bez x-drive.bloki te same, roznice tylko w osprzecie bo w 177KM wtryskie są juz piezo jest inny egr , itd. Rozrzad to maly problem , najgorsze to pekajace bloki miedzy cylindrami, niska kultura pracy na biegu jałowym . Pozatym silnik malo awaryjny.
Opublikowano
Dzięki teflon za konkretną odpowiedź. Czy orientujesz się czy silniki z lat późniejszych, tj. 2011-2013 również pasują?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sinik, który kupiłeś to chyba N47N, który pojawił się pod koniec 2009 roku i już miał chyba 184 KM, on tez ma oznaczenie N47D20C, ale jest już duzo nowszy.

 

Generalnie powinieneś kupić silnik N47D20C, który miał 177 KM i był produkowany do 09.2009

 

Szanowni Panowie

 

Silnik n47D20A byl wkladany do pre lci ktory byl produkowy do sierpnia 2008 , od września 2008 wszedl model lci i tam juz byl wkladany silnik N47D20C.

Kupiłem E90 z 09.2008 i mam na nalepce silnik N47D20C, czyli ten co go dopiero wtedy zaczęli montować... ale, ale...

 

jak zacząłem dalej drążyć, to doszedłem do wątku:

http://

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=126538

 

gdzie okazuje się, że były 2 wersje silnika N47D20C !!!! ???? :?:

 

i tak jak cytowany przeze mnie MŁODZIK18 pisał, to musiał się on pojawić pod koniec 2009 r., bo jak zobaczycie na zdjęcia tych silników w powyższym linku, to faktycznie mimo oznaczenia "C" to są znaczne różnice.

 

Pytanie brzmi:

 

Jakie są różnice między N47D20A, a N47D20C - tym pierwszym - poliftowym LCI, montowanym do końca 2009 r.

Czy właśnie w tym N47D20C montowanym od 09.2008 do ok. 12.2009 jest już poprawiony rozrząd, czy dalej ta sama historia z jednorzędowym - awaryjnym łańcuchem z wersji "A", który rzekomo poprawili dopiero w końcówce 2009, a nie zaraz przy faceliftingu w 09.2008?

Tak kolego, są dwa silniki N47d20C, z tym, że jeden to N47 a drugi to N47N. Z doświadczenia nie proponuję ich zamieniać.

 

W ostateczności zamontowałem N47N zamiast N47, ale to była jakaś pomyłka. Po 10 dniach jazdy urwał się zawór, nie wspominając o patentach z wężami od wody. Ogólnie rzecz biorąc patent za patentem.

 

Dodam jeszcze, że kupiłem silnik n47d20c z 2010.06 pochodzący z BMW X1. Jest identyczny jak n47d20a.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panowie,

niestety też jestem zmuszony zmienić silnik. Problem pojawił się gdy zauważyłem twarde węże od układu chłodzenia. Dzisiaj mechanik rozebrał silnik i okazało się, że poza przepuszczającą uszczelką ukruszyła się świece żarowa i zrobiła masakre na trzecim cylindrze. Auto to e87 123d 204 km n47d20b. Pytanie do obeznanych w temacie czy w moim przypadku podejdzie każdy goły słupek o oznaczeniu C z obojętnie jaką mocą czy to 147, 177 czy 184. Proszę o sprawdzoną informację

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, ja niestety też jestem na etapie szukania motoru.

Mam e60 n47 A. Jest dużo silników o oznaczniu C, ale z mocą 184KM. Będzie pasował?

Opublikowano
Hej,

ja w swoim BMW 320d 184 KM, mam oznaczenie silnika jako N47D20O1.

Czy ktoś mógłby wyjaśnić co to za wersja silnika N47D20 jest?

 

Pozdrawiam

 

http://www.bmwarchiv.de/m-code/n47d20o1.html

 

Nie bardzo rozumiem tych oznaczeń: tutaj w temacie mamy N47D20A, N47D20C a tu z końcówką O1?

Czy N47D20C i N47D20O1 to jest ten sam motor czy nie w takim razie?

Jak się ma sprawa rozrządu w silniku który ja mam (N47D20O1)?

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Na czym polega ten problem? Jeśli raz się wymieni łańcuch i napinacze na takie pozbawione wad to problem znika w 100%? Czy może sama konstrukcja silnika jest wadliwa i nowy łańcuch też będzie mógł się zerwać?

 

Ile kosztuje wymiana napinacza i łańcucha? Profilaktycznie, gdy jeszcze nic się nie zerwało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.