Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
odswieżę temat, moj 2009 /06 ( czerwiec) literka A ....

a już wiele opinii słyszałem i z wiekszości wynika że nie podejdzie zamiana na C...

To w 2009 roku montowane były jeszcze A? :shock:

Opublikowano

To w 2009 roku montowane były jeszcze A? :shock:

 

Tak. Jak sie nie myle to do 10.2009

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

O sryyyyy :shock: mialem napisac 01.2009 czeski blad :norty: :mad2:

 

Odpowiadaja w pelni na pytanie kolegi : to od 01.2009 byl prodokowany silnik z onz. C . Do 10.2009 montowano do aut jeszcze model A. Czyli co sie komu trafilo :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Napewno nie od 01.2009 bo ktoś ma 09.2008 i ma C . Ja mam 10.2008 i też mam C.

dokładnie ja mam Lci 2008-09-26 i tez mam C

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano
O sryyyyy :shock: mialem napisac 01.2009 czeski blad :norty: :mad2:

 

Odpowiadaja w pelni na pytanie kolegi : to od 01.2009 byl prodokowany silnik z onz. C . Do 10.2009 montowano do aut jeszcze model A. Czyli co sie komu trafilo :wink:

Oj kolego, coś cienko u Ciebie ze znajomością tych silników. Ja jak czegoś nie wiem, to nie próbuję sprawiać wrażenia, że wiem :nienie:

Tobie też tak radzę :norty:

Opublikowano
O sryyyyy :shock: mialem napisac 01.2009 czeski blad :norty: :mad2:

 

Odpowiadaja w pelni na pytanie kolegi : to od 01.2009 byl prodokowany silnik z onz. C . Do 10.2009 montowano do aut jeszcze model A. Czyli co sie komu trafilo :wink:

Oj kolego, coś cienko u Ciebie ze znajomością tych silników. Ja jak czegoś nie wiem, to nie próbuję sprawiać wrażenia, że wiem :nienie:

Tobie też tak radzę :norty:

Słuszna prawda :wink: Ja już się tego nauczyłem :norty:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziś ,prawie pół roku po pęknieciu wału w moim 520d N47D20A (06.2009) zakupiłem kompletny silnik N47D20C.

 

Różnice jakie zaobserwowałem to:

Inna chlodnica recyrkulacji spalin,jej sterowanie - zamiast membrany jest silnik krokowy oraz inne rozwiazanie rurek i brak jednego elektrozaworu.

Druga różnica to brak 6 przewodow elektrycznych w 3 kostkach instalacji idącej do sterownika silnika.

Pojawia sie pytanie,czy przez te zmiany i braki ,sterownik silnika od N47D20A obsłuży N47D20C ? czy będzie konieczne jego przeprogramowanie przed ponownym uruchomieniem silnika ? I czy w ogóle da sie uruchomić ten silnik ?

Opublikowano
Dziś ,prawie pół roku po pęknieciu wału w moim 520d N47D20A (06.2009) zakupiłem kompletny silnik N47D20C.

 

Różnice jakie zaobserwowałem to:

Inna chlodnica recyrkulacji spalin,jej sterowanie - zamiast membrany jest silnik krokowy oraz inne rozwiazanie rurek i brak jednego elektrozaworu.

Druga różnica to brak 6 przewodow elektrycznych w 3 kostkach instalacji idącej do sterownika silnika.

Pojawia sie pytanie,czy przez te zmiany i braki ,sterownik silnika od N47D20A obsłuży N47D20C ? czy będzie konieczne jego przeprogramowanie przed ponownym uruchomieniem silnika ? I czy w ogóle da sie uruchomić ten silnik ?

Coś dla K8v8Mmyślałem że sie tylko zdarza w M47 ,a tu zonk...............................A miał byt taki ładny Amerykański............

Opublikowano
Dobrze ,ze mam m47 bo inaczej to ze słuchawkami podpiętymi pod silnik bym jeździł :wink:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Według mnie to szura,

ale czy zaraz wymieniać, to loteria :wink:

Ale silnik N i 163km?

 

Tak to jest wersja eco 320 D ed EfficientDynamics silnik N47D20C 163 km

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W mojej E60 z silnikiem N47D20A kilka dni temu stało się to samo co koledze kilka posotow wyżej ....

otoz wal korbowy ukrecil się tuz przy kole zębatym walkow wyrownowazajacych , przebieg 100.000km.

Od około 10.000km dalo się uslyszec w silniku delikatne stukanie,jednak nic z tym nie zrobiłem .

Silnik rozebrałem caly,

na 2 napinaczach i 4 ślizgaczach prowadzących łańcuchow rozrządu jak i samych 3 lancuchach zero sladow zużycia.

Obecnie rozglądam się za drugim używanym silnikiem i mysle o N47D20C,

jeśli nie rozni się on kolektorem ssącym ,przepustnica ,

a tylko chlodniczka egr wraz z rurka wchodzaca do bloku to powinien pasować - tak przynajmniej zrozumialem z dotychczasowych informacji w tym temacie.

CZY KTOS TO MOZE POTWIERDZIC ?

 

Na forum pisałeś,że w twoim silniku rozlecial sie wal korbowy a wczesniej sluchac bylo stuki z silnika. Mam taki sam problem z tym silnikiem i teraz zastanawiam sie czy jest mozliwa wymiana tego walu zanim sie rozleci i czy silnik w tym momencie nadaje sie jeszcze do naprawy? W moimi silniku slychac takie stuki jak opisane w tym watku: viewtopic.php?f=70&t=205118

Wymienione zostały popychacze i dalej sie nic nie zmieniło

 

Czy można do tego silnika wsadzić wał od silnika n47d20c - podobno poprawiony :/

Opublikowano

Pękniecie walu korbowego nie wynika do konca z jego wady materialowej ,

lecz jest konsekwencja innych nieprawidlowosci,jak np.

podkrzywiony korbowod ...(np. przez wodę która dostała sie do silnika)

lub wadliwe sprzeglo dwumasowe (100.000km)- to teoria dosc oryginalna , ale ostatnio przekazana przez jednego znawcę tematu.

W moim przypadku wina nie lezala po stornie rozrzadu,

gdyz po rozebraniu silnika wszystko wygladalo poprawnie( zuzycie , naciag, ustawienie).

Ja wymieniłem silnik N47D20A na N47D20C ,zapalił "z dotyku".

teraz moge rozwiać wątpliwości niektorych poszukujacych informacji w tym wątku:

 

jest N47D20A 177KM i mozna go wymienic na N47D20C takze 177KM, co ja uczyniłem i JEST OK

(rozni sie sterowaniem egr,turbiny,tym samym wiazka do sterownika rozni sie 6 przewodami),

 

jest takze N47D20C 184KM ,ktory ma inna głowice,tym samym kolektor ssacy,przepustnice ,rury inny jest pozostaly osprzet

i takiego silnika nie zaryzykowalem zalozyc ze wzgledu na znaczna ilosc przerobek.

========================================================================

Opublikowano

To trochę się na kombinowałeś :cool2:

Jakie koszty takiego zabiegu ?

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

jest N47D20A 177KM i mozna go wymienic na N47D20C takze 177KM, co ja uczyniłem i JEST OK

(rozni sie sterowaniem egr,turbiny,tym samym wiazka do sterownika rozni sie 6 przewodami),

 

jest takze N47D20C 184KM ,ktory ma inna głowice,tym samym kolektor ssacy,przepustnice ,rury inny jest pozostaly osprzet

i takiego silnika nie zaryzykowalem zalozyc ze wzgledu na znaczna ilosc przerobek.

========================================================================

Przerobka tych przewodow jest elektryczna czy trzba programowax/ wymienic wiazke ?

Opublikowano

Wiązka nie wymaga przeróbki, ale świeci sie kontrolka CHECK ENGINE,

mam nadzieję, że wystarczy tylko skasować błędy.

Jeszcze tego nie uczyniłem,ale silnik pracuje poprawnie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To sie juz na czytalem .... Napewno mam silnik 20A bo z poczatku 2008 wiec chyba ten bardziej awaryny, ale teraz mam pytanie: Moja ma juz ortginalnie zrobione 186tys. Szurania nie slysze narazie. Jaka jest roznica miedzy wymiana teraz rozrządu a poczekaniem az lancuszek sam peknie ? Bo po co mam teraz wymieniac skoro narazie nie mam zadnych objaw.
318D E91 N47 Touring 2008r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.