Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Ten na pierwszym zdjęciu wydaje mi się że jest to wersja 184 KM a ta różni się od tej 177. Obydwie mają oznaczenie N47D20C

Silnik 177 KM ma oznaczenie N47D20A!

 

 

Mylisz się kolego. Różnica między tymi silnikami (o tej samej mocy) to średnica rurki EGR z kolektora.

Edytowane przez vakial
  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No właśnie w tej wersji 184 KM nie ma tej okrągłej 9-tej dziury z której idzie metalowa rurka do EGR. I to by pasowało że to jest właśnie ta wersja silnika.
Opublikowano
Zrobić da się wszytko, nawet taki micro swap :) Z tego co mi sie kojarzy to róznica badzie w sterowaniu ciśnienia pompą paliwa... Żeby ten silnik zadziałął w Twoim wozie najpewniejszym sposobem , bedzie... Zabranie od goscia wiązki elektrycznej silnikowej + ECU silnika + bystry ektryk który sparuje cas z nowym ECU, no i oczwysice cały osprzęt od nowego slnika...
Opublikowano

A nie lepiej wsadzic I sprawdzic , ja kiedys wsadzilem silnik do corsy od vectry nic nie zmienialem byl to silnik na punktowym wtrysku I dzialalo bez problemu , WIEM wiem ze to inna technologia ale czasem warto sprawdzic pozniej dopiero kombinowac , mieszacie juz z elektryka I roznymi pierdolami!!! moim zdaniem spasowac wsadzic najprostrzym sposobem I proba ognia jak nie zadziala to dopiero dochodzic a nie pakowac kase z gory! pozdro

 

P.S bo sam jestem bardzo ciekawy jak to bedzie ! dla potomnych przydal by sie jakis DIY

Opublikowano

Łatwo mówić wsadzić a potem się martwić ale wsadzenie a potem gdyby nie pasował wyciąganie go naciągnie nas w tym przypadku na zbędny koszt. A zbędne koszty należy eliminować. Chyba dziś podejmiemy decyzje o zwrocie starego silnika i kupnie drugiego N47D20C tym razem z normalna głowicą.

 

Nawet mam jeden na oku.

http://allegro.pl/bmw-2-0d-e-60-61-90-91-92-93-83-87-81-82-n47-177km-i3163524395.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Powiem tak. Udało się zamontować ten silnik ale mechanik twierdzi ,że od groma roboty było. Twierdzi on ,że z naszych części została turbina (zmienił mocowanie) i nasze wtryski...
Opublikowano
Powiem tak. Udało się zamontować ten silnik ale mechanik twierdzi ,że od groma roboty było. Twierdzi on ,że z naszych części została turbina (zmienił mocowanie) i nasze wtryski...

Napisales ze wasze wtryski zostaly. Wiem ze denko tloka z N47D20A i N47D20C jest innego ksztaltu, wiec moze sie okazac ze wtryski z Twojego moga wtryskiwac dawke pod innym katem niz w nowszym. Moze sie nic nie stanie ale z jakiegos powodu zmienili stozek.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W mojej E60 z silnikiem N47D20A kilka dni temu stało się to samo co koledze kilka posotow wyżej ....

otoz wal korbowy ukrecil się tuz przy kole zębatym walkow wyrownowazajacych , przebieg 100.000km.

Od około 10.000km dalo się uslyszec w silniku delikatne stukanie,jednak nic z tym nie zrobiłem .

Silnik rozebrałem caly,

na 2 napinaczach i 4 ślizgaczach prowadzących łańcuchow rozrządu jak i samych 3 lancuchach zero sladow zużycia.

Obecnie rozglądam się za drugim używanym silnikiem i mysle o N47D20C,

jeśli nie rozni się on kolektorem ssącym ,przepustnica ,

a tylko chlodniczka egr wraz z rurka wchodzaca do bloku to powinien pasować - tak przynajmniej zrozumialem z dotychczasowych informacji w tym temacie.

CZY KTOS TO MOZE POTWIERDZIC ?

Opublikowano

Potwierdzam, przerabiałem ten temat jestem w tym na bieżąco bo wczoraj odebrałem auto od mechanika :P Urwał mi się łańcuch rozrządu w mojej BMW E90 318 143km 2008r.

Oznaczenie silnika mialem n47D20A z przebiegiem 135000tys. Kupiłem goły słupek z oznaczeniem n47D20C oczywiście 143 konny, a więc wszystko jest to samo jedynie musisz kupić rurkę od EGR o numerze 11617811200 . Polecam tylko kupno silnika z oznaczeniem "C" . Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

hej,

 

mam prośbę o pomoc przy okazji tego tematu, właśnie jestem na kupnie bmw 118D.... i wczytując się tu różne przejścia ludzi... raczej celuje w silnik N47D20C,

moje pytanie czy wstukując VIN w http://www.rubmw.ru/vincode/eng/

jestem w stanie stwierdzić który z silników to jest D20A czy D20C?

 

czy tylko wskaźnikiem będzie rok produkcji? (październik 2008)

PY89141 - ten teoretycznie będzie A

P427432 - a ten już jest C

tak?

 

oczywiście widziałem też "D20C nie wyklucza wadliwego rozrządu !!!"

... mam to rozumieć ze C są nieco mniej awaryjne?

ewentualnie może należy najzwyczajniej wymienić w D20A zawczasu łańcuszek i z głowy... czy to nic nie da?:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N47D20A wraz z zestawem naprawczym powinieneś wymienić wał na którym jest zamontowana na stałe zębatka łańcucha . W N47D20C wału nie trzeba wymieniać i zdecydowanie rzadziej ulega zerwaniu łańcuch , co nie oznacza że jest bezawaryjny .
Opublikowano
W N47D20A wraz z zestawem naprawczym powinieneś wymienić wał na którym jest zamontowana na stałe zębatka łańcucha . W N47D20C wału nie trzeba wymieniać i zdecydowanie rzadziej ulega zerwaniu łańcuch , co nie oznacza że jest bezawaryjny .

W d20c zebatka nie jest na stale?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie pisałem na temat mocowania zębatki w N47D20C . W N47D20C zębatka o ile dobrze pamiętam również jest montowana na stałe , natomiast została poprawiona jej konstrukcja ( zęby ) ,dlatego producent nie przewiduje wymiany wału jak w N47D20A. Egzaminujesz mnie :wink: ?
Opublikowano

... a odnośnie rozpoznania który to jest silnik... mówi rocznik?

czy można to jeszcze jakoś po VINie

 

... odnośnie zestawu naprawczego... jakie to są koszty (części i +- robocizna)

 

myślicie ze warto poprostu zrobić taki remont odrazu czy czekać na jakieś objawy?

z tego co czytam tu i tam, objawy nie zawsze są:)

Opublikowano
Nic nie pisałem na temat mocowania zębatki w N47D20C . W N47D20C zębatka o ile dobrze pamiętam również jest montowana na stałe , natomiast została poprawiona jej konstrukcja ( zęby ) ,dlatego producent nie przewiduje wymiany wału jak w N47D20A. Egzaminujesz mnie :wink: ?

Zwyczajnie dopytuje, bo nie wiedziałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak tak :wink: - pacz ,kto by to przypuszczał największy autorytet od N47
Opublikowano

Andrzej62 ta wypowiedz jest na +1 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale poczekaj chwile, masz autorytet sie doksztalci i zaraz bedzie pisal o swietnosci silnika, bo producent nie przewiduje wymiany walu, grunt to wiedza zdobyta na forum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć zamiast przepychać się sarkazmami?:)

 

może najzwyczajniej nie warto sobie zawracać głowy tymi silnikami?

(pytam o opinie płynącą z doświadczenia a nie przeczytaną na forach...)

Opublikowano
czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć zamiast przepychać się sarkazmami?:)

 

może najzwyczajniej nie warto sobie zawracać głowy tymi silnikami?

(pytam o opinie płynącą z doświadczenia a nie przeczytaną na forach...)

Sero uważasz, że z powodu głupiej usterki rozrządu nie warto interesować się danym silnikiem?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście

Pół żartem pól serio . Jak się przekroczy dajmy na to 170tys ( niema reguł ) strach wyjeżdżać za podwórkro . Wakacje tuż tuż a chciało by się np. do Chorwacji powrót nie na lawecie :wink: . Trza będzie jechać na Bałtyk :wink: a na Chorwację starą Corollą .

Opublikowano
tylko ta głupia usterka kosztuje później (w zalezności od rocznika) ok 15% wartości samochodu

Zwróci się z nawiązką jeśli będziesz jeździł, a jak nie będziesz jeździł to się nie zepsuje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Oczywiście

Pół żartem pól serio . Jak się przekroczy dajmy na to 170tys ( niema reguł ) strach wyjeżdżać za podwórkro . Wakacje tuż tuż a chciało by się np. do Chorwacji powrót nie na lawecie :wink: . Trza będzie jechać na Bałtyk :wink: a na Chorwację starą Corollą .

Wystarczy wymienić, a nie czekać aż się zerwie. ja jeżdżę bez strachu

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.