Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Mam prośbę o pomoc w doborze silnika do mojego BMW. Otóż nie tak dawno temu urwał mi się łańcuch rozrządu i potrzebuję nowego silnika.

Szukam na allegro i kilka znalazłem.

 

Pytanie teraz czym różni się silnik N47D20A 143KM od silnik N47D20A 177KM? Chodzi mi o sam słupek, nie osprzęt. W ETK widzę, że mają trochę inne numery same bloki, reszta bez zmian. Osprzęt też identyczny, nie licząc turbo i wtrysków.

 

Teraz drugie pytanie, jaka jest różnica między N47D20A a N47D20C? Wiem, że te z końcówką C były montowane w E9x LCI, ale moce i osprzęt też się nie różnią. Średnica cylindrów itp. jest taka sama. Różnią się chyba tylko emisją spalin.

Czy jest ktoś na forum, kto temat przerabiał? Czy jak kupię N47D20C do mojego auta, w którym był ten z końcówką A to wszystko zadziała?

 

Moje auto to e91 318d 04/2008

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
D20C różni się tylko srednica jedne dziury w glowicy od recyrkulacji spalin ale można zamówić rurke o większej średnicy do twojego kolektora. Pozatym to samo ! Przerabialem ten temat osobiście
Opublikowano
Czyli jeśli kupię N47D20C to będzie ok? Bez żadnych problemów zadziała? A możesz wskazać w ETK mi tą rurkę, którą trzeba wymienić?
Opublikowano
11617806995 tu masz numer rurki jaka jest w naszych silnikach o mniejszej srednicy w D20C jest troche wieksza srednica . ale to jak zdemontujesz swoj motor to sprawdzisz sobie
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

koledze w e60 wał korbowy ukręcił się przy kole zębatym. Silnik to N47 D20A 177KM opłaca się remontować silnik czy wymienić na używkę :?: Jeśli chciałby wymienić na N47 D20C to czy w 20d też trzeba zmienić wąż od EGR tak jak w 18d.

Opublikowano
Witam

koledze w e60 wał korbowy ukręcił się przy kole zębatym. Silnik to N47 D20A 177KM opłaca się remontować silnik czy wymienić na używkę :?: Jeśli chciałby wymienić na N47 D20C to czy w 20d też trzeba zmienić wąż od EGR tak jak w 18d.

 

To już chyba musi sam ocenić, remont z pewnością droższy, ale jeśli będzie wykonany porządnie i z gwarancją a kolega planuje pojeździć jeszcze parę lat to chyba lepiej remont zrobić. Używka owszem, ale tylko ze sprawdzonego źródła o udokumentowanej przeszłości.

Opublikowano
Niby masz rację z tym remontem silnika ale z tego co czytam to na forum nikt jeszcze nie był zadowolony z takiej operacji w E90. Ciekawi mnie ta rurka od recyrkulacji spalin czy jest taka sama w D20A i D20C
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Srednio okolice 180tys w gore a na ile to prawdziwy przebieg to juz inna historia :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ciekawe czy to wada silników, czy po prostu 180 tysięczne perełki, których przebieg jest nie do końca zgodny ze stanem faktycznym.

 

Wada fabryczna na pewno występuje i to nie ulega wątpliwości - nawet kolega mechanik z ASO o tym wspomniał, tylko nie zagłębialiśmy się w szczegóły :wink: Druga sprawa, że auta kupowane w Polsce nie chcą przekroczyć tej magicznej bariery 150-180 tyś. km :mad2: Ile by nie jeździł, tak zawsze na tym się zatrzymuje :twisted:

Opublikowano
Ciekawe czy to wada silników, czy po prostu 180 tysięczne perełki, których przebieg jest nie do końca zgodny ze stanem faktycznym.

 

Myślę, że po trochę i to, i to, ale w każdym razie i tak jest to dla mnie kompromitująca porażka BMW. Wcześniej miałem Nissana Primerę. Auto z 1998 roku, jak sprzedawałem miało przebieg pod 300 tys. (też nie jestem pewien, czy nie był wcześniej kręcony). Rozrząd na łańcuszku, żadnych problemów. Producent określa żywotność łańcuszka na 500 tys! No i pewnie tak jest.

Powtórzę: Nissan dziesięć lat starszy od mojego BMW :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano

Sprawa wygląda tak

Auto ma ok 140 kkm rozrzad miał wcześniej wymieniany a jak się okazało po wyjęciu silnika to panika się obróciła. Opłaca robić się remont silnika czy kupić "nowy" tylko z oznaczeniem D20C. Jakie będą różnice w tych silnikach chodzi mi o motor 2.0 177KM

Opublikowano (edytowane)
Ciekawe czy to wada silników, czy po prostu 180 tysięczne perełki, których przebieg jest nie do końca zgodny ze stanem faktycznym.

Kolega dziąsek na forum E60 opisywał taki przypadek. Auto miało faktycznego przebiegu 770 tys km licznik wskazywał trochę ponad 200, a wlasciciel zapieral sie ze przebieg na sto procent oryginalny. Jak szukał auta dla siebie to prawie same takie były. Można przyjąć ze jak auto przeszło przez ręce handlarza to licznik ma skrecony na 99 procent. I to nie o 50 tys. :mad2:

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Sprawa wygląda tak

Auto ma ok 140 kkm rozrzad miał wcześniej wymieniany a jak się okazało po wyjęciu silnika to panika się obróciła. Opłaca robić się remont silnika czy kupić "nowy" tylko z oznaczeniem D20C. Jakie będą różnice w tych silnikach chodzi mi o motor 2.0 177KM

Ale ty masz chyba silnik M47 (jeśli chodzi ci o auto z Twojego profilu). 177KM to jest N47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Moje auto to e91 318d 04/2008

 

Z tego co pisze kolega, to wychodzi, że N47.

Ten kolega tak, ale ja odpowiadam innemu koledze, ktory ma w profilu auto z 2005r

 

Racja :cool2:

Opublikowano
A Ja pisałem ze auto kolegi e60 z 2007r silnik N47 D20A 177KM. Czy można zamienić silnik na D20C a jeżeli tak to czy trzeba będzie coś wymienić bo nie pasuje :?:
Opublikowano

Niedawno kupiłem e91 318d z 2008r przed liftem. Kiedyś była omawiana na tut. forum. Poprzedni własciciel (z resztą jedyny od nowości tego samochodu) wymienił kompkletny rozrząd przy przebiegu ok. 161 tys. km. Nie był zerwany, ale pojawił się luz, co stwierdzono w serwisie. Koszt wymiany wyniósł coś ok. 4.5 tys. zł.

Nie wiem ile kosztuje silnik używany,ale w moim przypadku mam pewność , że rozrząd jest nowy i prędko się nie rozwali.

A że silnik był wyjęty, to zostało wymieniona kompletne sprzęgło z dwumasą- ale to już poza tematem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.