Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


Jestem tu nowy, więc zacznę od wstępu. Jestem szczęśliwym posiadaczem e60 550i po lifcie z 2007 r. Jakby co podaję końcówkę VINu: ct30400. Auto dopiero poznaję, mimo że w jego posiadaniu jestem od ponad roku.

Od dawna zastanawia mnie praca mojej skrzyni, do której mam pewne zastrzeżenia, choć... porównania nie mam. Niektóre zmiany z 1 na 2, lub z 2 na 3 są odczuwalne, rzadziej na tyle płynne, że się nie odczuło zmiany. Bywają opóźnienia w reakcji na gaz przy dohamowaniu do skrzyżowania: po puszczeniu hamulca tocząc się bywa, że auto szarpnie po dodaniu gazu. Zdarzają się też delikatne puknięcia w momencie powrotnego dopływu paliwa: jak auto hamuje całkowicie silnikiem przykładowo na 6 biegu i następuje redukcja do 5 wraz z powrotnym dopływem paliwa to jest to odczuwalne, następuje lekkie szarpnięcie. Jakiś czas temu wymieniałem olej, wraz z updatem softu rzekomo do najnowszego (rzekomo, bo nie sprawdziłem tego a 100% pewności nie można mieć, że ktoś to zrobił). Zwróciłem uwagę, że auto redukuje biegi przy dohamowaniach nieco płynniej i na niższych obrotach niż to miało miejsce wcześniej, większych różnic jednak nie zauważyłem, skrzynia zachowuje się podobnie.

Oprócz wspomnianych objawów bardziej jednak zastanawia mnie porównanie do innej 550ki.Znajomy przyjechał dopiero co kupioną 550ką przed liftem. Przebiegi podobne, u mnie obecnie 245k km, w znajomego 210k km. Skrzynie pracują jednak zgoła odmiennie jeśli chodzi o pewne aspekty. Zwróciliśmy uwagę na to, że w mojej auto jeździ właściwie cały czas na zapiętym lockupie. Tylko 1 i 2 bieg rozłącza lockup, każdy kolejny bieg na sztywno. Czy to normalne, czy ktoś spotkał się z tak pracującą skrzynią?


Przedstawię może precyzyjnie jakie "wzorce" pracy skrzyni udało mi się wyłapać dotychczas i są one powtarzalne, przy spokojnym przyspieszaniu:


Zimny silnik - pierwsze 1-2 min. po ruszeniu:


zmiana z 1 na 2 przy 1100-1200 obrotów

2-3 różnie od 1300 do 1500 obrotów

3-4 już przy 1200 obrotów (zawsze!), wtedy na 4 potrafię się toczyć przy 900 obrotach (!)

każdy kolejny bieg zawsze przy 1500 obrotów


Po upływie wspomnianego czasu do osiągnięcia około 85-90 st. skrzynia pracuje z jedną małą zmianą w stosunku do tego co powyżej:

zmiana z 2 na 3 zawsze przy 1500 obrotów, czyli:

1-2 1100-1200 obrotów

2-3 przy 1500 obrotów

3-4 1200 obrotów

każda kolejna zmiana przy 1500 obrotów


Po przekroczeniu 85-90 st. praca skrzyni przechodzi w swój normalny tryb:


1-2 1100-1200 obrotów

każda kolejna zmiana przy 1500 obrotów (nigdy mniej, po prostu zawsze 1500 obrotów, wskazówka tylko dotknie tego poziomu i zmienia biegi)


Skrzynia pracuje dodatkowo w swoim normalnym docelowym trybie w momencie gdy zgaszę silnik przykładowo przy 60 st. i odpalę ponownie.


Takie wzorce udało mi się wyłapać i dzieje się tak zawsze. Lockup rozłącza się tylko przy 1 lub 2 biegu przy ruszaniu, w zależności z którego biegu ruszam. Każdy kolejny bieg zapięty jest już na sztywno. Nawet jak nieco mocniej pedał gazu wcisnę to obrotomierz dosłownie na chwilę podskoczy o 100-200 obrotów po czym zapina się na sztywno. Nie istnieje właściwie coś takiego jak rozłączanie lockupu.


Auto znajomego operuje lockupem nawet do 70-80 km/h na różnych biegach, z tego co udało mi się zauważyć, nawet na 5 biegu. Mogę się nieco mylić, ale generalnie wykorzystuje lockup, u mnie to zjawisko właściwie nie występuje.


Co o tym sądzicie?


Postaram się wyciągnąć dokładny soft jaki mam.


Edit: uzupełnię jeszcze, że np. przy puszczaniu gazu i spokojnym toczeniu się bez wciśniętego hamulca auto zawsze hamuje silnikiem, lockup zapięty, dopiero przy osiągnięciu 20km/h, tj. prawdopodobnie redukcji do 2 biegu rozłącza lockup i auto jedzie jakby na luzie z obrotami poniżej 1000. U znajomego rozpędzę auto założmy do 50km/h, puszczam gaz i auto potrafi rozłączyć lockup i tak sobie jechać na obrotach poniżej 1000 przez kolejnych 100-200m.


Jak to u Was wygląda?

Opublikowano
Podbijam, nikt nie prowadził obserwacji pracy tej skrzyni, nikt nie spotkał się z taką charakterystyką o jakiej piszę (mam na myśli głównie zapięty lockup na każdym biegu od 3).
  • 6 lat później...
Opublikowano
W dniu 18.07.2018 o 13:36, Bart_as napisał(a):

Podbijam, nikt nie prowadził obserwacji pracy tej skrzyni, nikt nie spotkał się z taką charakterystyką o jakiej piszę (mam na myśli głównie zapięty lockup na każdym biegu od 3).

Mam również problem z 6hp26.

Trudno o dawkę wiedzy z tego zakresu.

Opublikowano

Witam, mam problem u siebie z 6hp26 , objawia sie tym iz jadac spokojnie ok 75-80 km/h skrzynia z 5 na 6 szarpie dosyc mocno, przeklada sie na „bude” dosyc dosyc. Tak jakby nie wie czy wrzucic bieg wyzszy czy nie- tak wywnioskowalem moze mylnie;) zrobilem adaptacje byl ok jakis czas, po mocniejszej jezdzie w trasie znow pojawily sie objawy. Zbliza sie termin wymiany oleju. Sprobowac z nowszym softem ? Nie wiem czy poprzedni wlasciciel wgrywal itp

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Mam u siebie 6hp28/30

w 35d Xdrive z przebiegiem 210k i ostatnio robiłem czyszczenie mechatroniki. Serwis potwierdził że to jest możliwy przebieg a ja jestem pewny bo mam pewną historię.

generalnie to tak jak piszecie nie jest to najbardziej płynna skrzynia ale biegi powinna zmieniać delikatnie bez szarpnięcie i pierwsze 3 biegi są najbardziej odczuwalne (bieżcie pod uwagę że skrzynia czasami rusza z 2 biegu).

Pierwsze dwa biegi są najbardziej odczuwalne czasami czuć dosyć mocne zwolenie lub jakby się najechało na kamień. Z 2 na 3 czasami czuć w zależności kiedy dochodzi zmiany biegu, kiedy wcześniej załączył lockup itd. Dalsze biegi powinien zapinać bardzo subtelnie podobnie jak to robi 8hp ale wolniej. 
Bież pod uwagę, że lockup zapina się różniej, gownie zależy od temperatury oleju ale też od tego z jakiego biegu startuje skrzynia czy z 1 czy 2. 

Przypominam, że 35d więc trochę inaczej ale:

1->2 przy ruszaniu ze świateł zapina przy 2k (Xdrive) i dalej kontynuuje zmiany jeśli non stop przyspieszamy. 
 

jeśli się toczymy to potrafi 2 zapiąć przy 1.5. Generalnie zmienia przy 2k jak przyspieszam. Jak delikatnie operuje gazem to 1.5/1.7k

 

Edytowane przez michul

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.