Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tylko dla czego akumulator w 2h niby się naładował skoro miał 12.20v? a drugi 5miesięczny ładował się 8h majac 12.30v

 

po drugie zakręcić zakręci... ale prąd spada poniżej 10v tzn 9.2 9.5 prze co jak są temperatury minusowe dłużej musi zakręcic

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

"prąd spada poniżej 10V"

 

Pan Volta z panem Amperem przewracają się w grobach z szybkością turbiny.

 

Widzisz stachu, nie to, żebym chciał Ci po złości robić, to naprawdę nic osobistego. Ale ty po prostu jesteś za głupi nawet na to, żeby ogarnąć jak głupi jesteś.

 

 

Zalej ten akumulator destylowanym betonem.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

sprawdziłem przed chwila miernik na 200 akumulator ma banner 12.59v po naładowaniu miał 12.80v natomiast autocraft po naładowaniu miał 13.07v ale po 16h teraz prąd stoi 12.76v

 

ustawiając miernik na zakres ''20'' banner ma teraz 12.4v natomiast autocraft 12.6v

 

poczekam do jutra do popołudnia ile jeszcze z bannera spadnie.ALe coś widzę,że w tyg trzeba aku drugi kupić

Opublikowano
Kur... Stachu Ty nawet akumlatora nie umiesz ładować max napięcie ładowania nie może przekraczać 14.5v ty go poprostu gotujesz ,na pewno brakuje mu juz wody ale ty masz przeciez wapniowy akumlator odporny na wszystko ale nie na debilizm ale zapewne wiesz ,ze ta bateria nie ma możliwości uzupełniania odpowiedniej cieczy po ugotowaniu elektrolitu
Opublikowano

Sprawdzałem w akumulatorze,wody jest tyle ile było nic nie ubyło(korki są pod nalepkami banner)

 

po drugie z tym ładowaniem do 14.4v to trochę tak nie do końca...

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-ladowac-akumulator/1h0dg

 

 

Sprawdź, jakie napięcie daje prostownik pod koniec ładowania. 14-14,5 V to mało, wystarczy wprawdzie do podładowania baterii, ale ładowanie do pełna potrwa bardzo długo. 15,5-16,5 V pozwoli sprawnie naładować akumulator do pełna. To mu dobrze zrobi – będzie działał dłużej.

 

to samo piszę w instrukcji akumulatora autocraft.. ładujemy A: Do uzyskania napiecia końcowego 15.5 -16.8V jak prostownik podłączony B:Aż elektrolit wyniesie

1.28

 

i co Ty na to?

Opublikowano

Czym masz to uzasadnienione bo auto swiat to napisal? Ja to wiem z doświadczenia mojego ojca który sprzedaje i serwisuje aku więcej niż Ty masz lat,a jak gotuje się elektrolit tak odparuje woda jak odparuje woda stężenie kwasu jest większe ,powierzchnie plyt się odklejaja i robią burdel na dnie co powoduje zwarcia płyt a jak będzie go na tyle Malo ze nie przykryje pkyt to tkzw czasowa bomba płyty się zwierają i bateria moze nawę wybuchnac.

 

Tak odpowiednio ladowany akumkator wytrzyma lata tzn c10 z pojemność i nie więcej niż 14.5 v

Sorry za pisownie ale pisze przez telefon.

Opublikowano
hmm czyli co ładować zawsze akumulator aż będzie miał pod koniec ładowania 14.5v na zaciskach i wyłączyć i tyle i naładowany na full jest?
Opublikowano

prostownik romstan ładuje bannera 80ah prądem 7A niby powinno się 8A ale specjalnie mniejszym i 2h i niby naładowany

 

Sprawdziłem teraz Banner ma na chwilę obecną 12.57v natomiasy autocraft trzyma dalej 12.76v

Opublikowano
Jezeli przy 7a jest dużo ponad 15 v to zmniejsz prąd a wydluz czas ładowania zdecydowanie mu to posluzy

 

jest dokładnie tak:

 

Akumulator ma 12.1napiecie po wyjęciu czyli nie dobrze

 

Podpinam pod prostownik ustawiam na 7A ponieważ aku ma 80AH można by 8A dać ale lepiej ciut mniej

 

no i rozpoczyna się ładowanie co jakiś czas kontroluje miernikiem ile osiąga i powiedzmy doszło do tych 15v i słychać już takie jak by to nazwać szumy takie w akumulatorze jak by hmm jak by to porównać do wody w garku tylko słabiej to słychać.. to natychmiast odlączam ale dziwne bo aku ładował się tylko 2H :shock:

 

po czym tak jak Ty mówisz chce go dalej ładować to na prostowniku mam 15A najwiecej by ładować i wtedy nie da się powyżej 5A ustawić.. mimo,ze kółko na prostowniku skręci się na max to i tak powyżej 5A prostownik nie pozwoli i sam spada jeszcze do 4A.A jak ustawię na prostowniku 2A to banner też ładuje prawie 15V mierząc miernikiem

 

 

po prostu nie podoba mi się to,ze w 2h jest aku 80ah niby naładowany który miał 12.20v a aku drugi 40ah który mial 12.30v a jest nowszy ładował się prądem 4A 8,9godzin PO CZYM OSIAGNAŁ 14.30V i trzyma napiecie do tej pory 12.75 a Banner na chwilę obecna ma już 12.55 tak,że juto bedzie miał z 12.50v po podłączeniu do samochodu go obciązy zleci do 12.4 3,4 dni postoi i już napięcie przy rozruchu zleci do 9.5 coś tu jest nie tak

Opublikowano
Kup sobie automatyczny prostownik wyłączy się sam kiedy akumulator nie będzie przyjmował prądu i nie będzie gotowal elektrolitu ,albo jezdzij dłuższe odcinki.
Opublikowano

rozumiem czyli co przyjąć trzeba,że ładuje się prostownikiem aż napięcie na klemach będzie około 14.5v i wtedy przestać? te informację,ze ma być 15v to bzdurne?

 

i powiedz mi jest to możliwe zeby aku za 2h sie naładował? mimo,ze miał tylko 12.20v?? a drugi 8h a nowszy

Opublikowano
Na prawdę nie mam juz sily Ci tłumaczyć podstaw ladowania akumulatora to ,ze miałeś napięcie ponad 15 v nie świadczy o naładowaniu ale jakim napięciem ladowal prostownik (zdecydowanie za wysokie) a 14,5v to max napięcie jakie miało by być podczas ladowania, naładowanie widac na amperomierzu jak juz prawie nie przyjmuje prądu ,odlaczamy ale nie dopuszczamy do gotowania wody w elektrolicie tzn nie przekraczamy 14.5v tak jak Ty to zrobiles a wytłumaczę ostatni raz ,ze Ty go moze nawet nie naładowałaś tylko na szybko zagotowałeś i odlaczyles dlatego zasugerowalem Ci kupno automatycznego prostownika nie trzeba go w ogóle kontrolować a nie umiejetni nie przyczynia się do wybuchu albo nie zniszczą akumulatora.
Opublikowano

no nic to w tygodniu kupię drugi akumulator i tamten już będę ładowal maks do 14.5 czyli 14.50 zależy jak się zakres ustawi na multimetrze czy 200 czy 20

 

Pytałem bo prostownik nie mój tylko sąsiada a tam raz działa wskazówka tzn schodzi,ze ładuje nie raz w miejscu stoi mimo,że ładuje dla tego sugerowałem się multimetrem cał czas

Opublikowano
a wtedy wachałem się miedzy varta a banner no ale człowiek głupi o głupi popatrzył na tego byka groznego :norty: to od razu wiadomo ze tam moc ze 2 na raz by odpaliło :norty: :duh:
Opublikowano

Staszek nie panikuj bo chyba aku masz dobry . Tam gdzie się specjalizują w sprzedaży akumulatorów mają przyrząd do testowania aku i za parę złotych mogą Ci go sprawdzić, jak jest zły to teoretycznie możesz się domagać gwarancji.

Tym kilkakrotnym gotowaniem mogło się dużo osadu zrobić przez co może się sam rozładowywać , ale to czysta teoria.

Pamiętaj : Na rozładowanym aku to na początek ustawić natężenie prądu nie przekraczające 10% pojemności aku i napięcie z prostownika w końcowej fazie ładowania nie powinno przekraczać 14,5V.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam będę zmieniał akumulator za tydzień,lecz robie mało km tzn około 100w tyg nie raz wogule w tygodniu nic.Obecny akumulator to banner 80ah 700A i mam pytanie

 

czy można go zastąpić akumulatorem 74AH 720A ?? pytam ponieważ chciałbym kupić akumulator Westa Forse a największe to albo 74AH albo 95AH

 

ewentualnie.. Varta F17 Blue Dynamic ale z naciskiem na ten pierwszy

 

Czy te 6AH będzie robić dużą różnicę mimo,że ten 74AH ma większu o 20 prąd rozruchowy?

Opublikowano

Panowie szybkie pytanie co brać

 

Varta Dynamic Blue 80ah 740A

 

czy Westa Forse 74AH 720A?

 

pytam bo jedni mówią,że varta to już nie to co wcześniej

 

natomiast o Westa mowią,że pancerne akumulatory,ale zeby nie okazało się jak to o Banner Power Bull mowil :norty: ze wystarczy na byka popatrzyć i to musi palić przy -30 :norty: ale no westa tansza o 60zł ale to już nie o to chodzi

 

nie wiem co brać a we wtorek będę w CK to chciałbym kupić na miejscu aku i mają tam i weste i Varte eh spać się nie da po nocach,akumulatory się śnią

 

bo nie wiadomo co wybrać

Opublikowano

Panowie lekka modernizacja

 

w grę wchodzi teraz aktualny

 

westa forse 74ah 720A cena około 320zł

 

albo

 

Varta ale Silver Dynamic 77AH i 780A

 

 

około 20zl droższy

 

który brać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.