Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, po dotarciu do czeluści internetu i przegrzebania (chyba) wszystkich możliwych wątków na forum, dalej nie znalazłem odpowiedzi ,stąd prośba o podpowiedź ew. sugestie. Po niemiłych przygodach na autostradzie i lawetowaniu 118d(143KM) z n47d20a :duh: , jak stwierdził mechanik, okazało się ze nie tylko pompa oleju jest do wymiany, ale również wał korbowy sie zatarł 3 i 4 panewka sie obróciła. Zasugerowane dwie opcje naprawy są dość kosztowne - wymiana słupka, albo kupno i wymiana wału z korbowodami, jego szlifowanie i dopasowanie tulei i panewek. Teraz zastanawiam sie co musiało sie stać, ze obecny wał nie nadaje sie do szlifowania, a jeżeli nadaje sie,to gdzie takiej sprawdzonej usługi szukać, żeby znowu bez problemów auto zrobiło kilkadziesiąt tys. km?

Czy macie doświadczenie, którym możecie sie podzielić ew, coś z autopsji ?

pozdrawiam

Opublikowano
Wyciągasz wał i dajesz go na maszynę.Ot i cała filozofia.Wg mnie jest już złomowy przy dwóch panewkach
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
myślisz ze przy równym szlifie i wyważeniu będzie z tego lipa? nie jestem specem i może teraz moja logika szwankuje, ale uświadom mnie, co to za różnica czy będzie robiony szlif pod 1 czy 2 panewki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz zastanawiam sie co musiało sie stać, ze obecny wał nie nadaje sie do szlifowania,

Jasli sa dostepne panewki nadwymiarowe to sie nadaje do szlifu natomiast jesli sa niedostepne tzn ze wal jest zbyt miekki i tylko polerka wchodzi w rachube ale to nie uratuje walu po obrocie panewki

Wybierz opcje kupna slupka - wyjdzie to znacznie taniej w Twoim przypadku

Opublikowano
Wybierz opcje kupna slupka - wyjdzie to znacznie taniej w Twoim przypadku

kurcze, no właśnie nie jestem pewien czy aby tak taniej. Poglądowo i orientacyjnie tak na szybko najtańsze słupki jakie znalazłem na najlepszym portalu świata, to tak najbiedniej 6k zł,a ich oryginalność i zgodność z opisem jest mocno wątpliwa. Opcja kupna wału, panewek, uszczelek itd. wydaje się być tańsza ok. 4k zl oczywiście nie licząc kosztów robocizny. Natomiast na chwile obecną chyba najbardziej interesuje mnie najtańsza opcja, czyli szlif. Kilka osób twierdzi ze da sie na takim zabiegu jeszcze zrobić 40-60tys km co by mnie satysfakcjonowało przed zmianą auta. Pytanie teraz do Was, czy przy N47d20A jest to w ogóle wykonalne?

Ktoś przerabiał temat ?

Opublikowano

Kolego.....słuchasz jakichiś teorii albo głupot się naczytałeś.Po pierwsze auto po szlifie chodzi tak samo jak przed więc nie rozumiem skąd wersja ze pojezdzi tylko 40-60 km :mad2: :mad2: :mad2:

Po drugie......aby w ogole stwierdzic cokolwiek zacznij od poszukania info czy są w ogóle dostepne panweki na pierwszy szlif do tego sinika.Opcja to dorabiania panewek na wymiar trochę drozsza niż standard.Większosc warsztatów robiących szlify to ma.Żeby w ogole stwierdzić jednak co i jak to musisz rozebrac dól.Trzeba zobaczyć korbowody i ogolnie dół.Szlif wału to takze w tej sytuacji tzw.tunelowanie takze wiec koszt razem ok 1000 pln .Dla mnie Twój wał wg mojej wiedzy jest złomowy i pewnie krzywy jeszcze dodatkowo bez żadnej mozliwosci szlifu i prostowania

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opcja kupna wału, panewek, uszczelek itd. wydaje się być tańsza ok. 4k zl

Nie opieraj sie na tym co sie wydaje ,tylko wez kartke i policz ile to bedzie kosztowalo a gwarantuje Ci ze przy tej opcji z 6-cioma tysiacami daleko nie dojdziesz

Opublikowano
no jak widzicie Panowie nie dość ze jestem laikiem, to i w tej kwestii trochę bezradny. Stąd może moje wypowiedzi Was irytują, ale szukam pomocy zanim wsadzę w to auto sporą sume. Z iloma osobami na ten temat bym nie rozmawiał, to tyle różnych opinii słyszę.Jedni twierdzą ze po szlifowaniu niezależnie czy mojego czy kupionej używki wału computer będzie notorycznie wywalał błędy i ze sie tego juz tak na 100% nie poskłada z blokiem, korbowodami etc, ze niby beda problemy z głowicą i ciśnieniem oleju itd. Inni znów twierdzą ze tylko nowy słupek. A inni znów ze szlif, nowa pompa i uszczelki i można śmigać. To właśnie jeden z mechaników stwierdził ze po szlifie można zrobić te 40-60tys i najlepiej później sprzedać auto. A mówiąc szczerze, nie stać mnie żeby robić to na nowych i oryginalnych częściach. Więc może macie jakiś zloty środek?
Opublikowano

Niech ten mechanik idzie do lekarza....od głów:):)

Słuchaj kolego...ja właśnie wydałem 12.000 na remont silnika więc zastanów się czy chcesz tym jeździć czy tylko sprzedać. To podstawowa sprawa

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Niech ten mechanik idzie do lekarza....od głów:):)

sfinks311 z godziny na godzinę, zapoznając sie z tematem jestem tego samego zdania. Jednak gdybym Cię prosił o bardziej rzeczową odpowiedź , to przerabiałeś juz ten temat , miałeś podobny problem? Uważasz ze np po szlifie wału, jest np.gorsza kultura pracy silnika, zrobił byś teraz coś lepiej, a może kupiłeś nowy słupek czy silnik i wiesz ze to był najlepszy wybór?

Szczerze dodam ze nie wykluczam na ten moment sprzedania tego auto po "naprawie".

Opublikowano
Napisałem Tobie już dwa razy więc i trzeci powtórzę....rozbierz dół i niech ktoś sprawdzi wał i szkody na korbowodach. Potem decyzja co dalej
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.