Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich! z racji tego ze moj akumulator ma juz 11 wiosenek i troche ciezko ma po nocy mysle o jego wymianie, mam e87 dokladnie 118d (122 km-2005rok), orientujecie sie czy w tym roczniku trzeba zakodować nowy akumulator ? Stary akumulator ma 80Ah i 640A
  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hey!

Mam 120i z 2005r i nie posiadam "inteligentnej klemy minusowej" więc po wymianie aku jaki jest sens jakiegokolwiek kodowania? Z alternatora wychodzi tylko jeden kabel z sygnałem PWM do sterownika silnika informujący o obciążeniu alternatora w celu korekty obrotów biegu jałowego i tylko tyle sterownik "wie" o akumulatorze a tak naprawdę o poborze prądu przez odbiorniki. W żaden sposób nie reguluje prądu ładowania akumulatora. A może się mylę?

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
Jeżeli takiej klemy nie masz, to nie ma potrzeby tego kodować :) Nie bardzo zrozumiale to napisałeś, chodzi Ci o Twój przypadek czy przypadek z aku z IBS ?
Opublikowano

Hey!

Miałem na myśli mój przypadek czyli bez IBS:)

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
W listopadzie zmieniałem aku z oryginalnego na boscha , nic nie kodowałem a jakoś wszystko śmiga jak przed wymianą. (Chyba że zmieniamy pojemność aku) Ale i tak uważam to za bezsens, oczywiście w przypadku braku IBSu.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Moje autko ma już 10 lat :-(. Częste doładowywanie, ostatnio bardzo długie ładowanie do końca, bo start stop już nie działał, krótko trzyma. Na (-) wybity symbol 2507 - co oznacza datę produkcji: 25 tydzień roku 2007.

fullsizeoutput_16.jpg

 

Kupiłęm VARTA SILVER START STOP PLUS AGM F21 - 80Ah 800A P+. Różnica w cenie duża: ori - 1450 zł; Varta to 590 zł. (540 cena, + 20 dostawa + 30 kaucja zwrotna/ po zwrocie kaucji wychodzi 560). Ciekaw jestem ile wytrzyma, czy tez 10 lat jak oryginał?

 

Varta Silver Plus AGM F21 80Ah 800A jest identyczny jak oryginalny aku BMW. Nawet ma zaworki odpowietrzające jednodrożne - rurkę wyjmuje się przed wyjeciem aku i można ją włożyć ponownie do nowego aku.

 

Nowy aku Varty ma grawerowany w rogu na górze nr Z6G6551731454. Nie ma wybitego symbolu "daty" na (-) lub (+).

fullsizeoutput_19.jpg

 

Zgodnie z tym numerem:

- pierwsze 3 znaki to podobno kod zakładu produkcyjnego

- kolejne 3 znaki to kod daty - rok i miesiąc.

 

Mój nowy aku został wyprodukowany w lipcu 2016 r., a więc został kupiony po 10 miesiącach od wyprodukowania.

 

Tu tabela do rozkodowania daty:

Aku_-_kody_dat_produkcji.jpg

 

Wymiana aku z odkurzaniem kufra zajęła mi kilkanaście minut.

1. odkręcić listwę metalową zabezpieczającą aku z góry - 2 śruby (1a/1b foto), klucz 10. Jedna sruba pod plastikiem, trzeba wyjąć zaślepkę.

2. po prawej stronie aku jest śruba mocująca aku do spodu kufra - klucz 10 lub krzyżak.

3. odkręcić śrubę mocującą (-) - klucz 10

4. wypiąć złącza (wcisnąć i wyciągnąć wtyczkę - ciągnąć oczywiście za wtyczkę a nie za kabel heheh) - to niekoniecznie, ale jest wygodniej przy wyjmowaniu i wkładaniu aku jak nie ma kogoś do pomocy zeby przytrzymał.

5. odkręcić i zdjąć rozdzielacz prądu - klucz 13

6. odłączyć klemę (+) - klucz 10.

Złożyć w odwrotnej kolejności.

 

Po włożeniu nowego aku (odczekałem kila minut) - należy wpisać godzinę i datę. I to wszystko. Oczywiście jak aku o tych samych parametrach.

fullsizeoutput_1e.jpg

 

Aku warto naładować "do pełna", bo wartość startowa fabryczna to 80%.

 

Zalecenia Varty:

Aby akumulator mógł dostarczyć znamionową moc rozruchową, musi być w pełni naładowany. Zalecana wartość prądu ładowania wynosi 10% pojemności znamionowej wyrażonej w amperogodzinach (np. akumulator o pojemności 4 Ah ładowany jest prądem o natężeniu 0,4 A [ampera]). Przed zamontowaniem akumulatora należy upewnić się, że jest on w pełni naładowany, co stanowi gwarancję jego dłuższej żywotności.

 

Nowy akumulator po aktywacji jest naładowany w około 80 %.

Zalecane jest jego doładowanie. Nigdy nie należy przeprowadzać szybkiego ładowania.

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie napisał że jest za drogi, tylko się zapytał dlaczego akurat ten polecasz. Też jestem ciekaw, bo pierwszy raz o takim słysze. Na lokalnym rynku mogę kupić co najwyżej Boscha, Varte albo Centre. No i jedna firma ma pełną gamę aku Bannera. Też szukam czegoś. Do mojego MOLL kosztuje 900 zł model 81095 lub model 82095, więc jeśli jest tego wart to 300 zł więcej niż za Varte jestem w stanie zapłacić.
Opublikowano
Nikt nie napisał że jest za drogi, tylko się zapytał dlaczego akurat ten polecasz.

 

Bo to niemiecki produkt niszowy z segmentu premium :D

MADE IN PRL
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzeję trochę kotleta.

Czy przy wymianie trzeba zakodować nowy aku? Będę wymienał na taki sam o takich samych parametrach.

Czy w ista/d ogarnę to kodowanie czy lepiej to inpą/ncs zrobić? Ncsa nie ogarniam za bardzo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ista spokojnie zapiszesz wymianę akumulatora i będzie ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli jak rozumiem lepiej zrobić?

Niektórzy piszą że nie trzeba, właśnie to chciałem zweryfikować bo sporo sprzecznych informacji w sieci...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie czytaj głupot po forach tylko udaj się do pewnego źródła, czyli TIS. Dokumenty BMW jasno mówią że wymiana akumulatora ma być zarejestrowana, a jeżeli wymieniamy na taki o innych parametrach to muszą być zaprogramowane w aucie. Tutaj link do dokumentu:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/repair-manuals/61-general-vehicle-electrical-system/61-20-battery/ASvwVcCY

Opublikowano

Dzieki za informację.

Mam do wyboru vartę, boscha i centre, wszystkie w podobnych pieniądzach, któryś jest lepszy/gorszy czy to ta sama półka?

Przed wymianą postanowiłem jeszcze podładować stary i zobaczyć czy sytuacja się choć trochę poprawi (odpala bez najmniejszego problemu, tylko systemy wariują).

Można ładować zwykłym prostownikiem? Ładować wg instrukcji -przez bieguny pod maską?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupiłem Bosha S5 agm A11 80Ah za 570 zł. Miałem jeszcze oryginał z naklejką BMW z 2009, więc wymieniłem na identyczny parametrami. 80ah był zaprogramowany w aucie. AGM był bo mam START STOP i odzyskiwanie energi z hamulców. Oryginał był VARTY. Centry nie polecam, chociażby ze względu na problemy z uzyskaniem kasy za uszkodzony aku w czasie gwarancji.

Co do ładowania to ma być ładowarka mikroprocesorowa, która obsługuje AGM. Jeżeli ładujesz aku nie odłączając od auta, to nic pòźniej nie musisz robić, bo klema IBS monitoruje cały czas stan aku.

Jeżeli wyciągasz akumulator z auta i ładujesz, to powinieneś go potem zarejestrować, jak przy wymianie.

U mnie ładowanie nic nie dało. Jednak akumulator nie chciał sie naładować do końca. Cały czas wskazywał, że musi ładować dalej. Ładowałem go cały weekend. Po naładowaniu posłuchałem 10 minut muzyki i wyskoczyła ponownie ikonka aku. Stwierdziłem że czas na niego. Nowy aku też ładowałem i naładował się do końca, więc stary był na bank spitolony. Poza tym jak masz INPE to możesz sprawdzić ile procent naładowania ma. Mój stary miał 35% pojemności, nowy 99%.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeśli coś porządnego do systemów START STOP i odzyskiwania energii hamowania to ja polecam Akumulator Duracell EXTREME DE80 AGM 80Ah 850A zero problemów nawet po miesięcznym postoju na mrozie odpala od strzała :)
cd36eb722e96.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.