Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Od kilku tygodni walczę z martwymi sondami lambda przed kat. Cały czas napięcie stoi na 0.42 (inpa) na obu. Wymieniałem na nowe, to samo. Wyjąłem sondy z silnika w którym sprawdziłem że pracowały normalnie. W moim te same stoją na 0.42, niewielkie wahania przy dodaniu gazu - od 0.41 do 0.43. Wywala też błędy grzałki sondy (na obu).

Ktoś ma pomysł co może być nie tak? Kable czy ECU? Co dalej mogę sprawdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzuc nagranie pracy sond,przeplywomierza,vanosow i kąta zaplonu-zle wskazania sond nie swiadcza jeszcze o ich uszkodzeniu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do listy: korekty paliwowe, nie masz błędów złego składu mieszanki? Masz lpg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok jutro wrzucę jak tylko wymienię wąż chłodnicy bo jak tylko poczuło pieniądze to się psuje wszystko :D


A odpowiadając na pytanie, tak, LPG jest, błędów składu mieszanki nie ma. Jedynie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze ale to prawdopodobnie przez wtryski gazowe (tym się zajmę po sondach bo teraz to bez sensu) i jakiś problem z termostatem no i oczywiście sondy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób trochę km na samej benzynie, jak nie będzie wypadania zapłonu to zacznij od wymiany wtryskiwacza gazowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok, wracam do tematu, musiałem uporać się z innymi usterkami.

Więc:

- na benzynie wydaje się że wypadania zapłonu nie ma ale muszę jeszcze trochę kilometrów zrobić dla potwierdzenia

- wtryski gazowe wymieniłem, wydaje się być lepiej lecz jest dziwny problem z czasem wtrysku co będzie widać w ostatnich sekundach filmiku (2:30) (gdzie wartość na pierwszym przekracza 3 na wolnych obrotach). Może to być spowodowane tym że jeszcze nie kalibrowałem gazu na nowych wtryskach lecz wartość jest mocno podejrzana nawet bez kalibracji

- po wymianie wtrysku gazowego wypadanie jest na 1 cylindrze teraz co pokrywałoby się z poprzednim punktem

- mam natomiast wywalone sondy za katalizatorem ale z moich wiadomości wynika że nie wpływa to bezpośrednio na pracę tych przed.

- zaraz sprawdzę jeszcze w komputerze gazowym czy wszystko ok z tym wtryskiem 1

- Wymieniłem świece

- zamieniłem cewkę żeby sprawdzić z 3go na 1szy cylinder, może to to? ale na benzynie wydaje się ok więc już sam nie wiem


poniżej link do filmu





EDIT:

problem z czasem wtrysków rozwiązany. problemem był zbyt dokręcony wtrysk, po kalibracji silnik pracuje nawet równiej jak na benzynie (wtryski benzynowe też pewnie już się kończą). zobaczę czy dalej zapłon wypada na gazie.

dalej pozostaje problem z sondami...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.