Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Proszę o wskazówki w diagnozie dlaczego nie ma napięcia na pompie paliwa.

Silnik odpalił z rano normalnie a po przejechaniu kilku km zgasł podczas jazdy. Przyczyną był brak zasilania pompy paliwa w baku.

Sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki pod schowkiem pasażera,na razie znalazłem Inpą błąd 4501(za dużo powietrza, mam zaślepiony egr) oraz 4703 (bład wewnętrzny 7, czyżby padł ECU?)

Któryś bezpiecznik/przekażnik pod maską odpowiada za pompę?

Na który pin w gnieździe przekażnika od pompy powinno być podawana stałe napięcie?

Co mogę jeszcze samemu sprawdzić?

Samochód to e46 320d 150hp, 2002.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Dzięki za schematy.

Podmieniałem przekażniki oraz posprawdzałem bezpieczniki, niestety dalej brak napięcia (pompa po podpięciu na krótko działa)

Prawdopodobnie uszkodzony jest ECU. W związku z tym co dalej proponujecie, zakup zestawu startowego czy lepiej próbować naprawić obecny komputer?

Opublikowano

Sprawdzałem je również, są w porządku.

Napięcie na przekażnik jest podawane, brak napiecia po przekręceniu kluczyka na cewkę przekażnika odpowiedzialnego za pompę w baku.

Z tego co udało mi się sprawdzić nie ma nigdzie przetartych przewodów.


Jeśli zdecyduję się wymienić Ecu, Ews i kluczyk muszę to wszystko jeszcze zaadaptować czy wystarczy podmienić te elementy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście bez kodowania się nie obejdzie , wstrzymaj się z tymi zakupami bo nie ma pewności że leży ECU ,wpisz swój vin w TIS i sprawdź schemat dokładnie .

Nie każda e46 ma takie samo sterowanie pompami , widziałem schemat z sterownikiem pomp .

Np

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e46-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-ms45/interfaces/can/local-can/lWaA6B6

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Mało jest po sieci informacji o błedzie 4703, a te które są, wskazują, że najszybszą metodą na uruchomienie samochodu jest wymiana ecu, ews i kluczyka, ewentualnie samego ecu i zgranie ze starego sterownika danych.

Inna sprawa ze samochód na poniedziałek był potrzebny, zastępczego nie mam za bardzo skąd wziąsć i teraz pali mi się pod nogami, stąd ten pośpiech.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka myśl

Gdyby wypiąć kabel sterujący z przekaźnika i wpiąć napięcie po zapłonie chyba nic nie powinno się stać - pompy będą chulać .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Nie za pewnie się czuję w elektronice samochodowej ale warto spróbować.

Jeszcze postaram się zaktualizować ECU, może się naprawi :D a nie to przelew do ojca-dyrektora i musi działac :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spokojnie można tak zrobić, miałem przypadek 745d, który nie miał napięcia na pompie (winny moduł, który za to odpowiada w tym przypadku) i właściciel tak właśnie sobie doraźnie radził.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Podłączyłem napięcie do przekażnika pomp "po zapłonie", działają, ale silnik dalej nie odpala.

Spróbuje jeszcze synchronizacji sterownika z ews.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze stacyjki z przewodu nr 30 napiecie leci na bezpiecznik F 54 a z niego na cewke przekaznika-przekaznik jest opisany jako K 20

Napiecie ktore masz obecnie na owym przekazniku pochodzi od przekaznika sterowania silnika i leci na komputer

Sprawdz ten bezpiecznik jesli jest OK to szukaj uszkodzenia przewodu miedzy bezpiecznikiem a przekaznikiem

Opublikowano

Witam


Problem nie odpalania silnika rozwiązałem wymieniając sterownik (sklonowałem dane na inny moduł), tylko teraz nie działa klimatyzacja.

Nie ma napięcia na przekaźniku za schowkiem.


Po sprawdzeniu na spokojnie napięcie do przekaźnika dochodzi, układ napełniony,ciśnienie 6bar, kompresor nie zatarty, bezpieczniki całe. Nie sprawdzałem jeszcze elektromagnesu na spreżarce czy załączy się na "krótko".

W inpie w zakładce motor, status przełącznika ac się nie zmienia po włączeniu, a w zakładce klimatyzacji jest zmian po wciśnięciu ac.


Przed awarią sterownika dde klima działała.


Przyczyną nie załączania się sprężarki klimatyzacji był przerwany obwód w czujniku temp zewnetrznej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.