Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie witam wszystkich. Zmuszony sytuacją zarejestrowałem się i mam nadzieję, że znajdę z Waszą pomocą rozwiązanie problemu.


Mianowicie kilka dni temu po standardowej wizycie na myjni bezdotykowej zdechła klima.


Jadąc na myjnię wszystko ok, chłodziła jak szalona. Po umyciu auta już nie chłodzi.


Objawy takie, że po wciśnięciu włącznika klimy wszystko pozornie ok na panelu, lecz nie chłodzi.

Również brak dodatkowego obciążenia silnika i obroty nie drgną.


Sprawdziłem bezpiecznik i wygląda na to, że jest wszystko ok.

Jak zdiagnozować usterkę?


Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myłeś pod komorą silnika?


Trzeba sprawdzić jakie błędy pokazuje komputer.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Nie sprzęgło kręci się cały czas, kompresor działa cały czas.

Jeżeli na odpalonym silniku kręci się samo koło pasowe a trzpień stoi w miejscu to zerwało sprzęgło

Opublikowano

Jest w takim razie w porządku sprzęgło.

Czyli kręci się koło pasowe i sprzęgło również.

Niemniej jednak brak reakcji na włączenie przycisku na panelu, choć przycisk się podświetla na zielono normalnie.

Opublikowano
Jeżeli nie wymieniałeś panelu klimatyzacji (nikt o tym nie wie ale trzeba panel klimatyzacji kodować po wymianie na nowy) to masz do sprawdzenia elektrozawór lub czynnik. Czynnik mozesz sprawdzić odkręcając kapselek od linii klimatyzacji ktory jest na samym wierzchu po otwarciu maski, wziąć plaski srubokręt nakryć szmatką i na chwile przycisnąć. Jeżeli syknie tzn, że czynnik jest, jeżeli nie to nie ma i masz odpowiedź.
Opublikowano (edytowane)

Czynnik jest bo byłem u kolesia co nabija klimę.

Panelu nie wymieniałem oczywiście.


Zara sprawdzę jeszcze te dwa bezpieczniki.

Temperaturę pokazuje prawidłowo.

Edytowane przez Budowniczy
Opublikowano
Sory za to pytanie. Rypło mi się że w e90 ustawia się temperaturę w menu na ekranie klimy jak w e60 wiecie ciepło zimno. Nic więcej nie robiłeś oprócz mycia?
Opublikowano
Ja bym i tak sprzwdził czynnik chyba, że nabijałeś po myciu. Może od różnicy temperatur jakiś wąż postanowił pęknąć. Jeżeli nabijałeś po tym jak przestała działać to został Ci do sprawdzenia tylko elektrozawór. Jego opornośc to coś około 0,8ohma o ile dobrze pamiętam
Opublikowano

Zakładając, że mało czynnika (za mało) to czy po wciśnięciu przycisku klimy mimo wszystko nie powinno skoczyć obciążenie silnika?


Gdzie ten elektrozawór?

Opublikowano

Pewno myles nadkole i skierowales strumien na czujnik cisnienia a w zasadzie na kabelek ktory w ten czujnik wchodzi. Nr 11 na ponizszym schemacie.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU31-EUR-04-2005-E91-BMW-320d&diagId=64_1431


Efekt jest taki ze czujnik pokazuje brak cisnienia, ale przy tym sprezarka nie powinna sie zalaczyc, wiec w sumie nie wiem czy to jest to.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Brak ciśnienia pokaże równie jeżeli uszkodzony zostanie obojętnie jaki przewód i zrobi zawarcie czy to wewnątrz auta czy na zewnątrz. Szyna can odetnie cały układ. U siebie miałem zwarcie do masy w środkowym tunelu od tego przełącznika ciepło zimno. W efekcie wymieniłem 2x czujnik i nabijalem i spuszczałem czynnik, bo komputer pokazywał 0.0bar. Zaizolowalem przewody i klima ruszyła pojawiło się ciśnienie itd. Podepnij pod komputer jeżeli będzie coś przerwane to pokaże i będzie wiadomo gdzie szukać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.