Skocz do zawartości

E92 335D M Sport Individual Chip tuning EGR Delete


mati0507

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po dużym serwisie. W końcu można powiedzieć ze porobione jest wszystko tak jak powinno być :8)


290956b69c247048med.jpg


- komplet rozrządu

- odma

- świece żarowe

- sterownik świec

- zaślepienie klapek w kolektorze plus uszczelki

- wymiana wszystkich 4 uszczelek przy intercoolerze

- Intercooler Fmic.pl dedykowany

- duży termostat

- przy okazji filtr kabinowy węglowy


stare łańcuchy wyglądają tak:

209d21a8fc50e766med.jpg

17ac83e04a9ad954med.jpg


Ciężki mi się odnieść czy są zużyte czy nie. Aktualnie przejechane jest 245 tys wiec myślę że to dobry czas na wymianę.


Co do powtarzających się problemów z błędem EWS Tempering. Prawdopodobnie źle dobrali mi akumulator zaraz po zakupie. Mam aktualnie taki:

fb5d7d2d70d17a63med.jpg


a powinien być AGM... :duh: z tego powodu napięcie napięcie może spadać przy rozruchu do wartości przy której DDE i CAS tracą komunikację. Innych pomysłów na razie nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Syper serwis :cool2: :cool2:


Miałeś zwykły akumulator a sterownik pewnie przekodowany na AGM....mysle ze stąd te problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniłem akumulator na właściwy.

567467152580a27dmed.jpg

Mam nadzieję że to już koniec moich problemów.


Wymieniłem też kabel IBS, stary jak widać był przetarty. Może to też powodowało problemy :?:

86a2c1be83c4a310med.jpg


Zrobiłem też porządek z kołami zimowymi. Nie chciałem ich oddawać do renowacji, z resztą o tej porze roku już za to za późno.

Przemalowałem je zestawem Motip na stalowy szary na białym podkładzie. Także auto wygląda już jak oryginalna specyfikacja z VIN :mrgreen:


761b9492b9b29205med.jpg

c2807313a57c8473med.jpg

9539d5ad6102f9bfmed.jpg


14caf483bf125514med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciężki mi się odnieść czy są zużyte czy nie.

 

Jeżeli chodzi o zużycie tych rozrządów to zwraca się uwagę na cztery rzeczy:


-stan kół zębatych

-wyciągnięcie łańcucha (porównanie z nowym)

-wytarcie ślizgów

-ew. problemy z napinaczem (zacinanie się, wydłużenie, szczelność tłoka).

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kolejne prace po dłuższej przerwie.


Od wymiany akumulatora na właściwy do tej pory (odpukać) nie miałem problemów z brakiem możliwości odpalenia auta. Choć czasem w pamięci sterownika pojawia się błąd EWS Tempering - dziwne.


Pojawił się komunikat o zapchanym DPF, niestety pomimo długich trasy nie udało się go wypalić, pojawił się również błąd dotyczący klapy gaszącej którą odesłałem na gwarancję. Okazało się że była zalana olejem.

Odrazu z przepustnicą wymieniłem EGR na flanszę.


3c45411ac7fc8bddmed.jpg


Udało mi się zregenerować padniętą dodatkową pompkę wody.


398547f729350c4cmed.jpg

c5ac6d28b46a45d1med.jpg


Na ostatnią wymianę zmieniłem olej na PMO 5w40 z dodatkiem bazy PAO. Mam nadzieje że zmiana na będzie na plus względem zalecanego 5W30.

b81c129b6f17fcf4med.jpg


Przy okazji regeneracji DPF zrobiłem ten Chip tuning.

54b6c05544bc90admed.png


Niestety wyszedł słaby wynik, tym bardziej że intercooler jest zmieniony na FMIC.pl


nie da się ustawić większego ciśnienia na pompie wtryskowej. Prawdopodobnie oryginalna pompa wymaga regeneracji. Na zregenerowanej pompie R70 tuner twierdzić że powinno być ok 330KM bez korekty.


Ale będę szukał pompy R90 po czym wynik powinien być już sadysfakcjonujący. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dedykowane coolery z fmic są beznadziejne... rownie dobre co seria.. tam masz bidny rden bar and fin.... gdybyś chciał bardziej wydajny bar and plate... Pisz a ten wywal... egr też dość kiepska opcje wybrałeś... brakuje ci mocowania osłony... zostawiłeś zupelnie niepotrzebnie chlodniczke I całe dziadostwo... gdybyś chciał to lepiej rozwiązać... również zapraszam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super auto i szacun za takie dbanie i te wszystkie wymiany. Od pewnego czasu zastanawiam sie nad 335d (w koncu 12 lat jazdy e46 to juz troche za duzo ;) , ale troche przerażają mnie koszty utrzymania tego auta. Do roboty mam 30km w jedna strone autostrada i mysle o dieslu. W e46 wyglada to tak, ze sie tocze prawym pasem, audiobook w radyjku i kilometry leca (co pewien czas dolewam tylko paliwo i czasem olej). 335d wyglada obiecujaco, spalanie w trybie eko zacne a w razie czego moc znaczna...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.