Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wymiana rury intercoolera przecież jest banalna.... nie przesadzajmy :) pamiętaj o smarowaniu uszczelek smarem silikonowym przeznaczonym własnie do uszczelniaczy.. jeśli robisz to na sucho pierścień typu X lubi wargę podwinąć i zapocenie masz prawie jak w banku.
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

z cieknącą rurą IC jednak muszę wymienić uszczelki na nowe i to powinno załatwić problem raz na zawsze.


Ostatnie kilka tygodni męczyła mnie dziwna awaria, Problemy z odpaleniem, sypiące się błędy wszystkich rzeczy po kolei.

3cab4d764c340e2fmed.jpg

Podejrzenia padały na komputer, niebieski przekaźnik, akumulator, regulator napięcia. Generalnie jedna wielka nie wiadomo. błędy DDE znikały same żeby znów się pojawić.


Winna była masa komputera a konkretnie uszkodzony gwint. Co ciekawe masa komputera nie jest podłączona do tego miejsca:

67ff050286e78574med.jpg

Gdzie jest najbliżej a sam przewód również jest dużo masywniejszy.


Tylko brana jest z tego miejsca:

336272f1e4a4d245med.jpg

Odchodzi tam kilka przewodów, zapewne wszystkie od elektroniki.

i to ten gwint nie trzymał dobrze przez co komputer gubił masę i z tego powodu te wszystkie problemy.


Może komuś się ta wiedza przyda :)


Przy okazji udało się znaleźć nie uszkodzoną osłonę filtra kabinowego stara miała praktycznie wszystkie zaczepu wyłamane.


c49a5a97563ab4c5med.jpg


7405ad00d7183e9amed.jpg


Nie wiem czemu, ale nie miałem uchwytu do trójkąta ostrzegawczego, ale idealnie pasuje taki od zwykłego e90 i jest już na swoim miejscu.


e9da73b90c3030a6med.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mała aktualizacja:


Doszły dystanse 12mm tył i 6mm przód


46cee8c5d9833c10med.jpg

4f8bdfa7931c477amed.jpg


Umyje auto zrobię lepsze zdjęcia. Koła są prawie na równo, kilka milimetrów schowane.


Wpadł też bagażnik dachowy

963e04226de5ee4amed.jpg


Oraz ciekawy gadżet: półka to bagażnika.


5bc62a7f9784165dmed.jpg

5818dfdc22ad8953med.jpg


mam już powyżej 230k km uznałem że to najwyższy czas na wymianę rozrządu. Przy okazji tak dużych plac planuję wymienić odmę, wywalić klapy w kolektorze, wymienić pasek osprzętu. Może wywalić EGR :?: Jakieś opinie?


Wcześniej pisałem o przeciekającej rurze IC. Kupiłem wszystkie 4 uszczelki charge pipe góra i dół oraz dolot do egr góra i dół. Jak już to idzie do wymiany to kupiłem też IC od Fmic.pl


17f8f9fae7d4a5e3med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Oryginalny bagażnik i półka, fajna sprawa :cool2: Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Piękne masz to autko :cool2: wszystko na duży plus nawet bagażnik pasuje , półka świetny dodatek, możesz podać numer seryjny tej półki....

 

Nie znalazłem numeru ten półki. Oferty można znaleźć po prostu wpisując "półka e90".


W między czasie miałem kolejne problemy z elektroniką. Auto nie chciało odpalić, wyskoczyła manipulacja EWS. Okazało się że jest jakieś dziwne ładowanie poniżej 12v a czasami 13v lub 14v. Jeden elektryk już rozłożyć ręce, mam teraz odpięta wtyczkę sterującą alternatorem, i ładuje 13.7v - 13.8v. :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo możliwe że alternator już pada albo skończył się regulator napięcia.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Numer półki jest na naklejce na spodzie 51477131155. Kupiłem taką do siebie, ale muszę ten plastik przemalować, bo dość porysowany już był.
Opublikowano
Numer półki jest na naklejce na spodzie 51477131155. Kupiłem taką do siebie, ale muszę ten plastik przemalować, bo dość porysowany już był.

 

Dzięki. W mojej ta gumowa farba była tylko do wyczyszczenia.

 

Bardzo możliwe że alternator już pada albo skończył się regulator napięcia.

 

Regulator wymieniony na ori valeo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tanich rzeczy możesz spróbować jeszcze podmienić klemę IBS, gdzieś nawet mam jakąś sprawną. Może to tylko to.
3A0jS9b.png
Opublikowano

rozrzad robiłem przed tuż 230kkm.... wazne by wymienic tez koła zebate na wale. oraz najwazniejsze lancuch pompy oleju.

co do EGR to zalezy od podejscia do ekologii. jak sobie go usuniesz bedziesz miał 1 termostat... oraz idealnie czysty dolot po 1-2 miesiącach od usuniecia.

Opublikowano

Odebrałem auto od następnego elektronika. Mówi ze wszystko jest ok. Alternator pracuje tak jak ma pracować. Pojeździłem trochę p trochę z stałym podglądem na napięcie. W dalszym ciągu są jakieś skoki napięcia podczas jazdy wskaźnik pokazuje 12.3-12.4 później 14.4 - 13.8. Różnie. Z reguły napięcie spada podczas przyspieszania.

Są jakieś inny możliwości? Regulator jest nowy. Mam do zrobienia jeszcze świece plus sterownik, wisi jeszcze błąd przepustnicy.


W sobotę mam zrobić trasę Śląsk - Pomorze. Boje się ze po drodze coś może się z tym stać.. :mad2:


Edit: teraz sprawdzałem znów pokazuje pod obciazeniem i bez około 14v.

Opublikowano

co do EGR to zalezy od podejscia do ekologii............ oraz idealnie czysty dolot po 1-2 miesiącach od usuniecia.

 

Czyli że po usunięciu EGR (programowo i fizycznym) to nagar w kolektorze z czasem się wchłonie?

Opublikowano
cała sadza zmieszana z olejem z czasem się rozrzedza (po usunięciu EGR w dolocie już tylko olej z turbin i odmy) i powoli zostaje zjedzona przez silnik :)
Opublikowano

915aff501bbb1329med.jpg


Udało się przejechać przęsło 700km w jeden dzień. Napięcie nie spadało poniżej 13.5v wiec mam nadzieje ze już będzie dobrze.


Co do egr to myśle ze przy okazji rozrządu i klapek w kolektorze również się go pozbędę.

Opublikowano
cała sadza zmieszana z olejem z czasem się rozrzedza (po usunięciu EGR w dolocie już tylko olej z turbin i odmy) i powoli zostaje zjedzona przez silnik :)

 

Super, bo po usunięciu i wy programowaniu EGR chciałem jechać na czyszczenie kolektora. :cool2:

Opublikowano

Po drodze z wakacji miałem dwie nieplanowane awarie:


2d9abdbb294f2593med.jpg


Na szczęście stało się to około 20km od domu i udało się dowieść zimówkę. Kolejny argument kołem zapasowym, co mi po zestawie naprawczym :duh:


Mniej więcej w tym czasie rozciekł się amortyzator również z tyłu. Nie wiem czy mogło to być powiązane z sobą.

814409af9208167emed.jpg


Opony wymieniłem na nowe Yokohama Advan 265/30 R19. Są odrobinę szersze od standardowych 255/30 ale nieznacznie. Właściwie na feldze 9,5J wyglądają tak samo z tym że naciąg jest mniejszy. A 265/30 lepiej wychodzi w odniesieniu do 225/35R19.

Jeszcze z dystansem:

6d6b2ae79b694e53med.jpg


Bez Dystansu mieszczą się spokojnie z dystansem z jednej strony obcierają ale jestem przekonany że to z powodu uszkodzonego amortyzatora którego niezdążeniem wymienić. I tutaj moje pytanie o amortyzatory.


Chciałbym wymienić tylko amortyzatory z tyłu zostawiając sprężyny M-technik. Czy takie amortyzatory będą ok?:

133283486-origpic-857bfa.jpg


Plus ewentualnie dołożyć odboje do tego plus poduszki i osłony?


Wkurza mnie też że auto nie stoi równo. W przyszłości do wymiany przewiduję również przednie zawieszenie. Czy przy zastosowaniu również zawieszenia Koni są sprężyny które obniżą przód nieco bardziej niż M Technik. Eibach sportline?


Zdjęcia spasowania aktualnego, bez dużego obciążenia i bez dystansu z tyłu:


b8e80a8dba4d471fmed.jpg


Docelowo chciałbym pozostać z zestawem:

Przód Koni STREET plus jakieś sprzężny

Tył Koni STREET plus Ori sprężyny M technik

Czy w ogóle to dobry pomysł i będzie to dobrze jeździć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to za opona że się tak rozleciała? Obcierała gdzieś?


Do obniżenia Eibach prokit.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Pirelli P zero 255/30 R19 rocznik trochę stary 2011 ale stan dojść dobry, mięsa też miała sporo. z zapakowanym autem z dystansami nic nie obcierało w drodze nad morze. W drodze powrotnej zaczęło obcierać z drugiej strony, nie z tej uszkodzonej.


Eibach prokit pod względem M technika podobno wychodzi bez różnicy. W ogóle jest sens stosować tył M pak plus Przód inne sprężyny?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Kolejna aktualizacja prac:


Tylne amortyzatory były rozcieknięte i powodowały szorowanie opony o nadkole.


Parło na amortyzatory koni street wraz z oryginalnymi sprężynami. Do tego całkowita wymiana pozostałych części, mocowań, odbojów, osłon i poduszek.


fbb9f53f3b661941med.jpg


e73505300c7931a7med.jpg


Do tego dołożyłem odboje Ta - Technix które zostały po moim poprzednim samochodzie. Obcięte i poszerzone do amortyzatora koni.


d519dbf0d06ec6d7med.jpg



Ostatnio miałem problemy z znikającym płynem chłodniczym. Pocił się cooler EGR i termostat. Został wymieniony na nowy mayle.


6a904fa58fc4a5f8med.jpg


Odłamało się też mocowanie czujnika temp dolotu. Zostało wymienne na nowe Hella.


e7c5fb7f414e57f8med.jpg


zawieszenie generalnie sprawa dobre wrażenie. tym bardziej że stare było w bardzo złym stanie razem z wylanymi amortyzatorami i spękanymi mocowaniami.


Nie pokoi mnie jeszcze temperatura oleju. Momentami w ostatnich upałach dochodzi do 120 stopni to raczej nie jest normalne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
120 stopni, ale gdzie mierzone? Przez czujnik OEM i dawane do ECU? To by było bardzo dziwne, bo w tym silniku jest bardzo wydajny wymiennik ciepła olej-woda i normalnie ECU pokazuje te same temperatury dla wody i oleju.
3A0jS9b.png
Opublikowano
120 stopni, ale gdzie mierzone? Przez czujnik OEM i dawane do ECU? To by było bardzo dziwne, bo w tym silniku jest bardzo wydajny wymiennik ciepła olej-woda i normalnie ECU pokazuje te same temperatury dla wody i oleju.

 

Mierzone przez OBD i carly.

6553e0e40323fda2med.png

po trasie ok 40km w niedzielnym upale 31-32 stopnie, ale fakt ze potrafi dojść do 120 pod obciążeniem co jest dla mnie dziwne.


Wywaliło mi ostatnie błąd przepustnicy oraz niedługo po tym błąd DPF. Wymieniłem od razu przepustnicę na regenerowaną. Okazało się ze stara jest całkowicie zacięta.


Jeśli przepustnica nie może się zamknąć dpf nie może się wypalić...


56d6d58f13e3cedbmed.jpg


Potestowałem też ostatnio produkty RRC:

8bdd6e318cb11c2bmed.jpg

wheel gel

3b2a5274fe78ca0fmed.jpg

qd+


bb67297d2399953fmed.jpg

5773317b643df3e1med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.