Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim!


Od niedawna jestem posiadaczem jedynki z 2006 roku i powoli zajmuje się doprowadzeniem jej do coraz lepszego stanu. Powoli naprawiam detale, ale sprawdziłem też auto za pomocą kostki OBD i aplikacji Torque PRO, a rezultaty jakie początkowo otrzymałem to błąd P1129.


Wczoraj zauważyłem delikatny spadek mocy i ponownie podłączyłem auto pod aplikację i uzyskałem dodatkowe dwa błędy o kodach: P1100 i P1101. Kontrolka check engine się nie zapala.

Znalazłem w internecie tabelę z wyjaśnieniami kodów i tam P1100 brakuje, ale są wyjaśnienia pozostałych:

P1101 - Sonda Lambda 1, bank 1 - niskie napięcie/nieszczelność,

P1129 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture).


Proszę was o pomoc, jak teraz powinienem postępować. Czy to sonda lambda do wymiany?


Dodam, że auto sporo pali bo jest to koło 11 litrów przy ekonomicznej jeździe (a wiem jak to robić). Skrzynia biegów jest automatyczna, więc zdaję sobie sprawę z tego, że wyniki mogą być trochę wyższe niż w aucie z manualną skrzynią biegów. Czy błąd P1129 może być związany ze zbyt dużą ilością mieszanki trafiającej do silnika?

Opublikowano
Nie zmieniałem jeszcze żadnych filtrów. Zacznę od filtru powietrza. Bo rozumiem, że to najbardziej prawdopodobna przyczyna?
Opublikowano
Wiesz wszystko jest możliwe nie można nic wykluczyc, zacznij od najprostszej rzeczy, zrób diagnozę inpą, albo czymkolwiek ci pokazuje realne wartości samochodu w czasie rzeczywistym, ale jak to się mówi, po zakupie wymieniamy wszystkie filtry i olej ! Zacznij od filtrów potem będziemy się głowic :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Serwis pewnie nic nie da, ale tak czy siak trzeba to zrobić :cool2: kolejny krok to odczytanie błędów programem do bmw, później analiza parametrów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Co prawda nie zdążyłem wymienić filtrów, ale chyba znam już winowajcę spadku mocy.

Alternator zmusił mnie do skorzystania z assistance i wróciłem pod dom lawetą, na szczęście mam warsztat jakieś 150m od domu. Niestety będzie otwarty dopiero po weekendzie.


Czy waszym zdaniem winowajcą mógł być alternator?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dla ciekawych - pękła chłodniczka oleju przez co został zalany alternator i odmówił posłuszeństwa.

Obecnie wymieniłem chłodniczkę, zregenerowałem alternator i wymieniłem filtry.

Na tą chwilę wszystko jest ok. Dzięki za pomoc. ;)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wracam do tematu ponieważ okazało się, że wyskakujące błędy były podyktowane uszkodzonymi sondami lambda (obiema).


Czy uda mi się do nich dostać i samemu je wymienić?

Z tego co wiem potrzebuję klucza 22 do wykręcenia sondy. Coś konkretnego jeszcze po drodze się przyda? Jaki jest tam dostęp? Auto atakować od dołu czy jakoś z góry?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.