Skocz do zawartości

M54B30 Brak mocy, nierówna praca, duże spalanie


Stempel34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nierównej pracy silnika, wysokiego spalania i przede wszystkim braku mocy.

Kupując samochód silnik pracował równo, spalanie w drodze do domu za wysokie, ale trochę ganiałem więc olałem temat, no i najważniejsze brak mocy, auto jedzie porównywalnie z 323i w sedanie, wytłumaczyć mozna to wiekszą masą oraz felgami 19cali 8,5j przod 10j tył oraz automatem, ale czy aż tak?

Na drugi dzien po zakupie zaczelo strasznie telepać autem, wypadanie zapłonów na 1 i 4 cylindrze, P1619, P0313, P1348, P1344, P1353, P0300, zabrałem sie za śiece, kupiłem nowe irydowe Denso, pozamienialem cewki miejscami, zero efektu, moze delikatnie gładsza praca ale bez szału. Po sprawdzeniu dolotu znalazł się winowajca - uwalona klapka DISy, zeby wydobyć wszystkie pozostałości sciągnąłem kolektor, wybrałem co miałem wybrać, wymyłem, przepłukałem odme, wyczyscilem kolektor, krokowy, przepustnice, przepływke, wymienilem gumę przepływka-przepustnica-krokowy + kilka spękanych węzyków. Bez klapki od razu pomiar kompresji czy nic przypadkiem nie polecialo tam gdzie nie powinno - 12-12,3 bara na wszystkich cylindrach. Disa dostała nową klapkę, telepanie ustało, ale nie do konca, dziewczyna twierdzi ze przesadzam, ale w porównaniu z wczesniejszym m52 wg mnie troszkę kultury mu brakuje. Wg komputera spalanie 16litrów, gazu spooorooo wiecej (47 litrów gazu 240km...) , dodam ze auto pracuje tak samo na benzynie i gazie, w jeżdzie na plus dla benzyny, z uwagi na herculesy, które okazały się po demontazu pokrywy valtekami...

Próba dymowa - sukces dla kolektora, wszystko szczelne, co ciekawe, dym ucieka z okolic cewki, obstawiam padniety oring, tym bardziej ze spod pokrywy troszkę się poci.

Sprawdzałem vanosy, teoretycznie wydechowy nie pracuje tak jak powinien, jakby się blokował, ale nie chce sugerować się kompem delphi, czekam na inpe i test pod obciązeniem.

Czy masa kół (tak wiem ze masa nieresorowana) ma aż tak ogromny wpływ na moc, zeby mieć problem z 323i? o accordzie 2.4 v-tec nawet nie wspominam bo po sprawdzeniu się ze znajomym moja mina zbledła, zeby tak, z hondą?

Wskazania przepływki na 3 biegu do końca 550kg/h, do głowy przychodzą mi już nawet przytkane katy.

Jakieś sugestie? wszystkie parametry podeślę jak dopadnę się do inpy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę zbyt niska masa powietrza, powinno być dobrze ponad 600 kg/h jeżeli to było do końca. Wstaw błędy z inpa i zrób live data, na pb po skasowaniu adaptacji i przejechaniu na tym paliwie ok 100 km oraz na lpg, istotne: masa powietrza, vanos, sondy, korekty paliwowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca z INPĄ nieco się upuźniła, ale udało mi się porobić screeny częsci parametrów, do reszty nie doszedlem w 1 dzien zabawy z inpą

Błędy oraz parametry z wczoraj:

https://nfhost.me/image/OGY1

https://nfhost.me/image/OeP8

https://nfhost.me/image/OjwB

https://nfhost.me/image/OqHl


Dziś doszedł nowy syndrom - auto jakby gubiło cylinder kiedy gwałtownie wcisnę gaz, od razu check, mega nierówna praca i brak mocy, po ponownym odpaleniu wszystko jest 'ok'. Specjalnie sprowokowałem sytuację żeby podpiąć się pod komputer i sprawdzić błędy, oto one:


https://nfhost.me/image/O97M

https://nfhost.me/image/OJ5m

https://nfhost.me/image/OTsO


Oraz pamięć shadow (wie wiem nawet co to jest :shock: )

https://nfhost.me/image/Or6L

https://nfhost.me/image/OEGc

https://nfhost.me/image/OOMT


Po wykasowaniu błędów zostaje tylko ten termostat.

Film z pracy silnika po 'zgubieniu cylindra' https://www.youtube.com/watch?v=irPcgb9FGLo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weze ci od chlodnicy nie puchna? Plynu nie ubywa?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyslalem ci 2 pw nie wiem czy doszly bo w skrzynce "do wyslania"

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamień cewkę 4 cylindra z 3 i sprawdź czy błąd przejdzie, jak tak to masz potwierdzenie. Wymień termostat, masz błąd jego grzałki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po miesiacu meczarni temat nierównej pracy został zamkniety, korekty paliwowe wystrzelone w kosmos, szukalem caly czas nieszczelnosci, ale problemem był gaz...

Po wykasowaniu wszystkich adaptacji, wykluczeniu sond lambd przez podmiane sterownika w ktorym wszystkie lambdy sa dezaktywowane oraz odlaczeniu lpg auto zaczelo normalnie pracowac. Tak wiec "rozregulowany" gaz rozjeżdzal korekty paliwowe. Aktualnie poszukuje nowych wtrysków gazu, wybór padnie prawdopodobnie na Barracudy.

Niestety problem braku mocy nie został rozwiazany, wg mnie to auto nadal się toczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem mocy rozwiazany, pochwal sie Stempel juz sam :)

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
KOlektory pasuja rowniez te od e36 328, w nich jest po prostu wiecej otworow do mocowania od kolektorow z e46

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.