Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,kupiłem niedawno F31 z 2014r i jakoś też ostatnio mało nim jeździłem.Dzisiaj zrobiłem na autostradzie 150km i widzę czy raczej czuję że samochód ma problem z jazdą na prosto ,tzn.ciągle trzeba korygować kierownicą tak jakby jechał po koleinach.Czytałem dużo na ten temat i dużo użytkowników to potwierdza.Niby mam 184KM i mógłbym pojechać 230km/h ale boję się bo przy 140 czuje się już to niby,,pływanie".Wiatr boczny jeszcze to potęguje.Napewno były już te tematy ,chodzi mi tylko o to czy coś już zrobiono,mam gwarancję BMW a takiego jeżdżenia nie wyobrażam sobie.Miałem przedtem Audi a4 które miało inne problemy ale jeśli chodzi o zawieszenioe i układ kierowniczy to było super.Dobrze że kupiłem używane z gwarancją to mogę zawsze sprzedać,W ruchu miejskim nie czuć tak tego,na autostradzie dyskfalifukuje ten samochód powyżej 140km/h.Pozdr.
Opublikowano
na autostradzie to porażka...... glosno jak w golfie 5 i myszkuje- na runflatach jest troche lepiej
Opublikowano (edytowane)

no nie wiem...

ja F30 328i a teraz F34 335i jezdze/jezdziłem 150-250km/h i prowadze 1 reka....

na "19/"20 RFT obydwa auta na M-Zawieszeniu

Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano
Co do odniesienia się prowadzenia auta to nie odczuwam żadnego myszkowania. Fakt na zimowych felgach 17 i oponach zwykłych to prowadzi się masakrycznie, prowadzą po drodze ze strach jest szybko jechać. Na letnich run flatach prowadzi się jak przyklejony do drogi a tym bardziej w zakrętach.
Opublikowano

Jakie masz opony (zwykłe, RFT), zawieszenie (zwykłe, adapt., M), sprawdzałeś ostatnio geometrię?

U mnie 19-calowe koła plus zawieszenie M plus opony RFT równa się absolutny brak problemów przy szybkiej jeździe. Komfort jest jaki jest, ale coś za coś.

Opublikowano
Co do odniesienia się prowadzenia auta to nie odczuwam żadnego myszkowania. Fakt na zimowych felgach 17 i oponach zwykłych to prowadzi się masakrycznie, prowadzą po drodze ze strach jest szybko jechać. Na letnich run flatach prowadzi się jak przyklejony do drogi a tym bardziej w zakrętach.

Na zimowych 17 RF jest tak samo. F34 po autostradzie prowadzi się jak chce.

Opublikowano
Potwierdzam, F34 na zimowych 17 RFT prowadzi sie wyjatkowo niepewnie. Moje 17 zdemontowalem zaraz po kupnie auta, leza nieuzywane w garazu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Mam opony 16" Runflat continental prawie nowe.Zobaczyłem Video i facet dokładnie opisuje to o czym piszę,jest to irytujące i męczące,ciągle uważać na to żeby samochód jechał prosto.Kupiłem to auto po doświadczeniach z Audi A4 rocznik2013.Gdyby BMW miało zawieszenie audi i układ kierowniczy to byłby samochód idealny.Zawsze coś szwankuje w Audi orgomne spalanie,trzeszczenie plastyków i załamująca ergonomia w BMW super silnik,prosta obsługa,fajny buda i dochodzi do tego za miękkie zawieszenie i servo z II wojny św.Chyba kupię jeszcze C klasę do porównania a jak tam też coś będzie to niestety żegnaj klaso Premium i witaj Mondeo bo tym autem jeździłem ostatnie lata bez żadnych problemów.Człowiek staje się starszy to i myśl-kupię sobie coś ,,porządnego"tzw.klasa premium.Okazuje się jednak że 80 % to reklama i pycha (prestiż) a w jeździe ot tak sobie.
Opublikowano
Mowi o tym nawet MarekDrives od 4:20

Ja w swoim aucie tez w minimalnym stopniu to odczuwam ale nie na tyle zeby mi to przeszkadzalo lub powodowalo dyskomfort.

Tyłko Divers pisze o samochodzie po lifcie a ty masz 2014.

Może ktoś cos grzebał przed sprzedażą. Soft lub coś innego.

rozumiem że masz serwotronic czy jakoś tak.

Mam porównanie c klase i F31.

F lepiej jedzie- 180 km/h i mogę puścić kierownice.

Opublikowano
Czytałem że w polifcie usztywniono zawieszenie bo przedlift jest bardzo ustawiony na komfort,nie ma nic ze sportowego zacięcia BMW.Robiłem rok temu jazdę próbną c klassą i jechało się super.Minusy to bardzo głośny silnik diesla OM 651 i materiały w środku nie do zaakceptowania.Dlatego najpierw kupiłem Audi a4 ,teraz mam BMW 3 a potem zobaczymy.Nie wiem czy mam serwotronik.VIn WBA3K31000F750127.Byłem dzisiaj u BMW i problem znany z BMW 5,ponoć trójka tego nie ma,życie uczy inaczej.Poza tym jazda samochodem jak Audi a4 czy C klasse jest inna,zawieszenie bardziej spokojne ze względu na wielowahacz z przodu.BMW 3 ma taniego Mc Phersona i ja to czuję przy jeździe .
Opublikowano
Mowi o tym nawet MarekDrives od 4:20

Ja w swoim aucie tez w minimalnym stopniu to odczuwam ale nie na tyle zeby mi to przeszkadzalo lub powodowalo dyskomfort.

Tyłko Divers pisze o samochodzie po lifcie a ty masz 2014.

Może ktoś cos grzebał przed sprzedażą. Soft lub coś innego.

rozumiem że masz serwotronic czy jakoś tak.

Mam porównanie c klase i F31.

F lepiej jedzie- 180 km/h i mogę puścić kierownice.

 

Dokładnie tak jest jak mówi. Cały czas trzeba korygować i nie jest to fajne.

Opublikowano
F34 320i 2017. Zwykłe zawieszenie. Zarówno lato jak i zima runflat na 17'. Autostrady D do 220 km/h, Polska do 180 km/h. ZERO problemów, myszkowania, korygowania itp. Fakt, gorzej przy porywach wiatru - trzeba pilnować!
Opublikowano
Czyli po prostu BMW dało dupy.Premum wygląda inaczej jeden pisał jeszcze na niemieckim forum żeby zrobić geometrię i dać ustawić mniejszą zbieżność(w ramach dopuszczalnych wartości),ponoć auto jedzie całkiem inaczej.Według BMW ponoć 98 procent kierowców nie czuje tej niespokojnej jazdy i wydaje im się to normalne.Jechałem moim autem z kolegą który ma 5 kombi z 2015 r i jak mu zwróciłem uwagę o co mi chodzi to spojrzał na mnie i stwierdził że tak ma być
Opublikowano

A ja jednak mimo wszystko - i wspierajac wypowiedzi kolegow - polecalbym sprawdzic zachowanie auta na kolach z wiekszymi felgami.

Zwykle takie problemy sa powodem banalnych problemow z kolami. Poza tym - F30 na 16"... c`mon.

Opublikowano
Poza tym - F30 na 16"... c`mon.

 

Dostalem zimówki z autem. Co mam wyrzucić? Szału nie ma ale 19 szkoda na zimę.

Opublikowano
Nie wiem,Mondeo czy A4 jeździło na różnych oponach i felgach i wszystko było ok.Te tłumaczenie felgami,oponami,ciśnieniem to takie tłumaczenia ASO .Auto jeździ na seryjnych oponach i felgach i powinno być dobrze.Problem opisywany na różnych forach i zagranicznych też,czyli coś jest nie tak .Byłem U BMW i technik powiedział że ten problem jest znany w BMW 5 ,w trójce nie ,czyli BMW ma problem.O 3 też dużo piszą
Opublikowano
Poza tym - F30 na 16"... c`mon.

 

Dostalem zimówki z autem. Co mam wyrzucić? Szału nie ma ale 19 szkoda na zimę.

O ile widze ze oknem - mamy lato ;) I tak zakladalem, ze mowimy o ogumieniu na lato.

Sam mam 16" zimowki - szczesliwie mieszcza sie w nich jeszcze hamulce.


A jesli chodzi o temat tych kol - nie pisalbym tego, gdybym sam nie mial podobnych doswiadczen.

2 zimy temu, E90 LCI z xdrive, notorycznie zjezdzalo mi z drogi. Kombiowalem ze zbieznoscia, 3 razy ja ustawialem. Wymiana koncowek drazkow i tym podobne tematy - nic nie pomagalo. Co sie okazalo - mianowicie, jedna opona miala wybulone boki i auto z uwagi na ta opone zjezdzalo. Z zewnatrz nie bylo tego widac w ogole.

Nie tak dawno inny user forum pisal o 335i ze zbieznoscia nie do ustawienia oraz aucie nie do opanowania od 120km/h w gore.

Powodem okazaly sie byc rowniez opony - jakas niezbyt szczesliwa seria od Pirelli.


Co robic dalej - zdecyduje juz wlasciciel omawianego tu pojazdu.

Opublikowano

Pojeździ i sprzeda,a tak po prawdzie to ile kompletów opon trzeba by kupić?Tak długo kupować aż będzie ok?Po wejściu do katalogu z częściami okazuje się że do f modelu jest już 6 przekładnia kierownicza.Co parę miesięcy odch

odził BMW od starej i oferował nową.Już to jest podejrzane

Opublikowano

Nie bez przyczyny BMW zaleca opony RFT.

Tak jak e90 jeździło źle na RFT, tak F30 jeździ bardzo źle na zwykłych oponach, zawieszenie pracuje optymalnie na RFT.

Jeździłem F30 praktycznie w każdej konfiguracji opon (16,17,18,19 RFT i zwykle ) oraz zawieszenia (zwykłe, m pakietowe, adaptacyjne) i najlepiej to auto jeździ na 19 calowych RFT z zawieszeniem sportowym m.

V-max po autostradzie i zero problemów.

Opublikowano
Nie bez przyczyny BMW zaleca opony RFT.

Tak jak e90 jeździło źle na RFT, tak F30 jeździ bardzo źle na zwykłych oponach, zawieszenie pracuje optymalnie na RFT.

Jeździłem F30 praktycznie w każdej konfiguracji opon (16,17,18,19 RFT i zwykle ) oraz zawieszenia (zwykłe, m pakietowe, adaptacyjne) i najlepiej to auto jeździ na 19 calowych RFT z zawieszeniem sportowym m.

V-max po autostradzie i zero problemów.

 

Moge potwierdzić. Mam m pakietowe mieszane ogumienie na zimę i lato. Lato mam rft i jest bajka , a zimowe mam zwykle i samochod jesta tragiczny, jak paseratti, buja, nie stabilny itd.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Nie bez przyczyny BMW zaleca opony RFT. najlepiej to auto jeździ na 19 calowych RFT z zawieszeniem sportowym m.

V-max po autostradzie i zero problemów.

 


+1 :cool2:

Opublikowano

Zostaje jeszcze kwestia maglownicy – jak ma za duże luzy, auto może pływać.

Ile masz przebiegu, nie słychać hałasów przy kręceniu kierownicą/na wybojach?

Podnieś auto, wymacaj luzy :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.