Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, gdy odpalam rano samochód to chodzi nie równo i włącza się żółta kontrolka silnika, ewidentnie czuć, że gubi zapłon. Gdy trochę się zagrzeje to przestaje telepać, silnik chodzi równo, silnik ma moc ale kontrolka silnika zostaje dalej. INPA pokazuje następujące błędy:


2744 - Wykrywanie przerw zapłonu cylinder 3

2716 - Sonda lambda podgrzewacz Post Bank Cat 1

2892 - Wypadanie zapłonu przy niskim stanie baku


http://s1.fotowrzut.pl/9MU6WYG12H/1.jpg



Już zamówiłem nowy czujnik i wymienię go na dniach ale chciałbym potwierdzić czy to na pewno tylko to bo niektóre dane z inpy trochę mnie niepokoją. Proszę o pomoc w interpretacji tych wartości, czy sama wymiana sondy lambda za katalizatorem wystarczy?


Zacznijmy od samych sond, filmiki są krótkie:


Na zimnym silniku, wtedy wypada zapłon:


http://www.youtube.com/watch?v=Yyu_hlqlsfI


Tu już na ciepłym:


https://www.youtube.com/watch?v=n-isoHSl-kg



Tutaj rozgrzany silnik:


https://www.youtube.com/watch?v=iLipyxDRy4I



Tutaj wartość na cylindrze 3 wywala poza skalę ale nie wiem co to oznacza :( , zimny silnik:


https://www.youtube.com/watch?v=WN9QWAVJ7WE


SIlnik rozgrzany do 25% pelnej skali:


https://www.youtube.com/watch?v=uS0fGtaw4BU


SIlnik rozgrzany:


https://www.youtube.com/watch?v=Zg3y-Xj85K4

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To oznacza, że wypada zapłon na 3 cylindrze, zajmij się najpierw tym a sondę zostaw w spokoju. Dla potwierdzenia, że to cewka zamień ją z 4 cylindrem i sprawdź czy błąd przejdzie z nią. Czujnik poziomu oleju w misce też oczywiście pasuje wymienić, ale już zamówiłeś :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

O czujniku nie wspominałem bo tu akurat jasna sprawa, zamowiony razem z sondą :cool2:


Mam zająć się wypadaniem zapłonu ale czy uwalona sonda nie jest przyczyną?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, to ona wykrywa problem (3 cylinder to bank 1), poza tym widać, że grzeje. Zamień cewki miejscami tak jak napisałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wieczorem zmienie i sprawdze czy to cewka.


Jezeli to sonda wykrywa problem to dlaczego na cieplym silniku gdy nie ma problemu z wypadaniem zaplonu i tak pojawia sie blad sondy jako jedyny? (+czujnika oleju ale to nie ma znaczenia)

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może jest jakiś problem z grzałką, którego nie widać na filmie. Podmienisz cewki to sporo się wyjaśni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

OK, zamieniłem miejscami cewki i nadal 3 cylinder przerywa.

Zamieniłem też wtyczki sond za katalizatorem i wyskoczył błąd sondy, tym razem BANK 2. Czy to oznacza, że sonda jest jednak uszkodzona czy to może jednak przerywający cylinder 3 jest powodem błędu sondy?


Strasznie gorąco na zewnątrz dzisiaj więc nawet nim aż tak źle nie telepało, poczekam do wieczora i spróbuję jeszcze raz. Zauważyłem też, że zaraz po odpaleniu nie telepie, dopiero po jakiś 15 sekundach ewidentnie czuć, że przerywa.


Świece i cewki były wymienione w lipcu i wrześniu 2016, 20tys km temu. Czytam i czytam, wiele osób miało ten problem, wiele osób wymieniało świece, cewki, wtryskiwacze, sondy o2, czujniki wałków rozrządu a okazywało się, że powodem były popychacze zaworowe i tego się obawiam.


No ale i tak coś z tą sondą nie tak, w teście drogowym jako jedyna kompletnie nie zmienia napięcia, cały czas wskazuje 0.42V. Skasowałem błędy na ciepłym silniku, pojeździłem i jedyne dwa błędy jakie wyskakują to właśnie sonda za katalizatorem i czujnik poziomu oleju.


http://s1.fotowrzut.pl/TWDDFMMKBF/1.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sondę możesz wymienić, ale to nie rozwiąże problemu z cylindrem nr 3, jeżeli jesteś pewien świecy to zmierz kompresję. Zostaje jeszcze wtryskiwacz ale to zdarza się dość rzadko. Do pomiaru kompresji wykręć wszystkie świece i gaz w podłogę, zmierz na rozgrzanym i zimnym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.