Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zakupiłem niedawno e39. Po zakupie samochód był u mechanika - wymienione filtry, czujniki turbo, olej, łącznik elastyczny, koło pasowe. Obecnie auto jakby ciężko pali na zimnym. Czy macie wskazówki w czym jest problem, czy to zapowietrzanie? Poniżej filmik. Najbardziej martwi mnie to że dłużej kręci i tak jakby popiskuje.


https://streamable.com/m2vrf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na to, że brakuje paliwa, nie ma problemu gdy auto jest w pełni rozgrzane i powiedzmy po 30 minutach spróbujesz je ponownie odpalić? Jeżeli jest problem to proponuję zrobić test pompy vp44 w ista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na strzała nie pali, tak jak pisałem, najlepiej zrobić test pompy w ista, będzie jasność, ale to pewnie początki jej końca.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Narazie udało mi się skonfigurować inpe. Błędy jakie mam to 66 control unit dde, 8 glow device i jeszcze jakiś dotyczący EGR (negative Control deviation air mass too high - EGR jest zaslepiony) te bledy po skasowaniu wracaja. Wymieniałem też ostatnio czujnik temperatury zewnętrznej bo nie załączała klima. Klima teraz działa, ale temp na wyświetlaczu jest cały czas -40. Czy ktorys z tych problemów może być przyczyną? Dis będę próbował skonfigurować w najbliższych dniach. Jakieś wskazówki co oznaczają te body? Czytałem że 66 to błąd sumy kontrolnej który można naprawić procedura w Dis.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy to wiesz już od czego zacząć, drugi to układ grzania świec żarowych, więc albo świece albo przekaźnik, pewnie to pierwsze a ostatni to skutek zaślepienia egr, jak będziesz miał dis to możesz go ograniczyć i podpiąć z powrotem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świece tak, nie pamiętam jak w tym silniku, ale w nowszych grzeją nawet jak jest w miarę ciepło, więc to pomaga. Możliwe, że to jednak pompa, z reguły najpierw objawia się na ciepłym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

udało mi się skonfigurować DIS. Poniżej to co nagrałem:


https://streamable.com/0dt1e


blad control unit eeprom naprawiony


błędy jakie mam teraz to:


06 Exhaust Gas Recirculation Deviation

36 Boost Pressure Sensor


disem ustawiłem EGR na 87mg. Wiem też że poprzedni włąściciel zaślepił blaszką EGR. Niestety błędy wracają, nie wiem czy mogą mieć związek z odpalaniem.

Opublikowano
koledzy eksperci, jedno mnie jeszcze nurtuje, czy w tym silniku problem z paleniem może być spowodowany przez świece, sterownik świec, przy takich temperaturach jak mamy teraz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powinien mieć teraz przez to większych problemów z rozruchem, ewentualnie jakaś nierówna praca to tak. Test wyszedł nie najgorzej, powtarzałeś go? Jak nie to zrób go kilka razy. Błąd 54 dotyczy czujnika ciśnienia doładowania (za kolektorem), sprawdź jego wtyczkę oraz wiązkę, nie masz problemu z brakiem mocy? Natomiast drugi błąd to skutek fizycznego zaślepienia egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Live data robiłem tylko raz. Test ustawienia pompy robiłem kilka razy pod rząd (tzn tego samego dnia, jeden za drugim) i wynik był raczej taki sam - 1 parametr przekroczony o 0,4. Powtórze go jeszcze. Moc raczej jest, ale jest takie dziwne zmulenie powyżej chyba 3 tys, po którym zaraz ciągnie dalej. Sprawdzę ten czujnik, bo dobrze by było usunąć kolejny błąd. Jeśli chodzi o ten błąd EGR to czy ma on wpływ na sterowaniu ECU, samochód może przez to słabiej jechać? Wczoraj zwiększyłem dawkę rozruchową w DIS + 10mg i zresetowałem ustawienia pompy, niestety poranny rozruch dalej jest mizerny(może minimalnie lepiej). Zastanawia mnie ten błąd świec, wskakuje on właśnie przy rozruchu na zimnym silniku, czyli komputer chyba załącza podgrzewanie mimo wysokich temperatur. Może to ,że ten błąd sie pojawia wpływa jakoś na rozruch, ktoś się spotkał z czymś takim?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpływ ma, ale niewielki, powinien teraz normalnie odpalić mimo braku grzania. Błąd egr nie ma wpływu na moc, jak chcesz go usunąć to podłącz egr jak było w oryginale. Jest minimalnie przekroczony kąt, więc to ma wpływ na odpalanie, z reguły jak sprawdzałem auta to różnica była dużo większa, ale i większe problemy z rozruchem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla pewności możesz sprawdzić jak wystartuje przy porcji plaka w dolot, wg mnie to problem z paliwem, czyli pompa, test to potwierdzi. Zrób jeszcze kilka razy test w dis i pokaż wyniki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test pompy wtryskowej, tam gdzie pierwsza wartość nie mieści się w normie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
mały update: wymieniłem świece - teraz gdy odpalam auto po nocy przekracam 2 razy na zapłon aż wszystko zgaśnie i pali bardzo ładnie, trochę gorzej pali jak jest cieplejsza. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze, błąd zniknął, auto mniej dymi, chyba troszkę lepiej idzie. Zostało niestety lekkie przydławienie powyżej 3 tyś obrotów, przed zmianą czujnika było bardzo wyczuwalne teraz minimalnie i chyba tylko na 3 biegu. Niestety po wymianie świec mam dalej pojawiający się błąd 8 glow plug or relay. Moje pytanie jak zdiagnozwoać czy to przekaźnik czy może jakieś kable które idą z/do niego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.