Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, mam delikatne pytanko jak w temacie , przy jakich obrotach załącza się w 525d 177km turbina ? Pytam gdyż u mnie po wgraniu nowego softu fabrycznego podczas jazdy do 2500 obrotów jest ok , a po przekroczeniu zaczyna ciągnąć aż wbija w fotel , autko nie muli na niższych obrotach , egr zaślepiony , kata brak .

1.Czy to jest norma z turbiną?

2.Czy nie powinno się czuć jak ciągnie?

3.Czy turbina nie powinna załączać się wcześniej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałeś, że nie muli na niskich obrotach i przyjemnie ciągnie od 2500 rpm, więc tylko się cieszyć :8) a jak chcesz mieć pewność, że wszystko jest dokładnie tak jak powinno być to trzeba przeanalizować live data.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź! Muli tylko jak np jadę na 4 biegu i za bardzo zwolnie do 1500 obrotów to wtedy ma muła i muszę zredukować ale to raczej norma , przynajmniej tak uważam. Bardziej martwi mnie to że tak mocno czuć te załączenie, to tak jakbym załączył nitro , wbija w fotel . A napisz o co dokładnie chodzi z tym live data ? Chodzi o parametry ustawione według softu?
Opublikowano
Ektryk samochodowy z Poznania , wielbiciel marki Bmw , posiada certyfikat Bmw na naprawy komputerowe, facet wgrywał mi nowy soft ponieważ poprzedni sof był po domowym chiptuningu , ktoś chciał zrobić z tego auta rakietę . A powodem tego że akurat wpadłem na zmianę softu było to że auto po rozgrzaniu telepało a po włączeniu klimy było wszystko ok , a teraz jest tak jak powinno , autko pracuje ciszej , mniej pali (8,6 l na 100km)według średniej na wyświetlaczu w samochodzie i nie kopci , chociaż nie mam kata no i jest smród jak za polonezem . Egr zaślepiony . Dpf brak .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Live data w tym przypadku to jazda na 4 biegu od 1800 rpm z gazem w podłodze bez odpuszczania i podglądem na ciśnienie doładowania, na szynie cr oraz masę powietrza, oczywiście wszystko nagrane programem do tego. Może coś jest nie tak lub Twoja turbina tak wstaje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Rozumiem , poszukam kogoś kto zrobiłby mi live data i zobaczymy co wyjdzie . :)

A gdybym powiedział że wpływ na gwałtowne odczucie turbo ma przelotowy wydech który nie blokuje spalin i tym samym nie podaje spalin do komory silnika? Brak spalin to chyba większa dynamika silnika ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, tylko pytanie czy masz na + od 2500 rpm czy na - poniżej :wink: to trzeba sprawdzić podczas diagnostyki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprawdzę to ale te "+" i "-" 25000 rpm to chodzi ci o to że zaczyna ciągnąć powyżej tej wartości czy poniżej czy o coś innego . Bo tak jak wcześniej pisałem im wyższy bieg tym wartość rpm gdzie dostaje kopa się zwiększa.

1 bieg - pcha na całym

2 bieg - pcha od 2500rpm

3 bieg - pcha od 2600rpm

4 bieg - pcha od 2700rpm

5 bieg - pcha od 2800rpm

6 bieg - pcha od 2900-3000rpm

Ale te pchnięcie to nie takie delikatne tylko tak jakby ktoś przywaliłby mi w tył . Jest to fajne zwłaszcza przy wyprzedzaniu i mogę się pochwalić że 3l e39 mojego brata nie ma szans z przyspieszeniem :D

A może jakiś kombinator turbine wsadził większą albo coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o to czy jest niedobór mocy poniżej 2500 rpm czy nadwyżka powyżej i stąd Twoje wrażenia mocnego odejścia powyżej 2500, to będzie widać na live data.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie o tym myślałem, muszę dodzwonić i popytać czy gdzieś mają czas mnie przyjąć bo są urlopy i może być ciężko . Dam znać co i jak :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie do końca, zobaczy wykres i wartości, ale gdzie szukać ewentualnej przyczyny problemu już nie bardzo, da to natomiast pogląd czy trzyma moc/moment i czy rozwija je prawidłowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masz rację , pogadam z nimi , powiem co i jak , może ktoś coś przedstawiał fizycznie przed chiptuningiem i temu bo zauważyłem pod maską też zaworki podciśnienia jeden od egr bo niebieski wężyk, drugi od turbiny bo czerwony o ile się nie mylę a trzeci jest podłączony do wiązki ale nie ma wężyków , zauważyłem że są wycięte u źródła i zaslepione :shock:
Opublikowano
Masz rację , pogadam z nimi , powiem co i jak , może ktoś coś przedstawiał fizycznie przed chiptuningiem i temu bo zauważyłem pod maską też zaworki podciśnienia jeden od egr bo niebieski wężyk, drugi od turbiny bo czerwony o ile się nie mylę a trzeci jest podłączony do wiązki ale nie ma wężyków , zauważyłem że są wycięte u źródła i zaslepione :shock:

 

Co myślicie o tym zabiegu z tym zaworkiem? Od czego może on być i po co tak ktoś zrobił?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.