Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Zakładam ten temat bo mam problem ze swoją E91. Samochód jest z 2007r. I ma 250tys przebiegu. Kilka dni temu po odpaleniu silnika zapaliła sie kontrolka oleju, po czym zgasła po paru sekundach. Sytuacja powtórzyła sie kilka razy, wiec samochód jak najszybciej odstawiłem do mechanika. Po wyjęciu filtra oleju znalazł w nim: jasne i ciemne kawałki plastiku. z tego co przeczytałem na na forum, w silnikach 318i zdążały sie przypadki sypiącego sie rozrządu zatykajacego ssak olejowy. Ciekawe ze dostały sie aż do filtra oleju? Mechanik będzie sciągał miskę olejowa i oglądał wszystko od dołu. Ssak powinien mieć siatkę, jakim cudem kawałki plastiku sie przez nią przedarły? Prosze o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników, czego moge sie spodziewać i co najlepiej posprawdzać.

 

Pozdrawiam Tomek!

Edytowane przez Dj_tomas
Opublikowano
Wymień odrazu cały rozrząd jeśli to slizgi i odrazu uszczelniacze zaworowe bym zrobil
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Hej, mam problem z moim E93 i jestem w kropce, nie wiem co z tym robić dalej. Zgłasza mi się niskie ciśnienie oleju, czasami razem z błędem silnika - pojawia się to tylko na rozgrzanym silniku... pompa oleju działa (choć nie wiadomo czy coś się dzieje przy wyższych temperaturach), w serwisie zasugerowali wymianę całego silnika - przyznam szczerze, że średnio widzi mi się podejmowanie tak drastycznych kroków i ładowanie w ten samochód jeszcze więcej kasy. Dopiero co wymieniany był czujnik ciśnienia i rozrząd, często właśnie to jest przyczyną w tych silnikach, ale jak widać nie pomogło. Czy ktoś miał podobne doświadczenia, wie gdzie szukać dalej? Ewentualnie ile mógłbym sobie zawołać za samochód z takim problemem? Dodam, że poza tym autko jest a bardzo dobrym stanie, serwisowane na bierząco.
Opublikowano
musisz zmierzyc jakie masz cisnienie oleju to podstawa moze czujnik leci w huja jak czujnik dobry to mozliwe ze puszcza na panewkach lub pompa olejowa zajechana wkazdym bac razie jak to nie czujnik to albo remont dosc kosztowny lub wymiana silnika,ile ty tam masz najechane
Opublikowano
to albo krecony przebiek albo ktos katowal ten silnik ja mam 210tys i wszystko ok musisz zmierzyc cisnienie a jakie masz bledy z kompa wymieniales czujnik cisnienia oleju czy czujnik poziomu oleju
Opublikowano

Kolega ma silnik N43 więc ma inne bolączki jak N46.

Jeżeli spada Ci często ciśnienie oleju i czujnik jest na sto procent sprawny to nie ma innego wyjścia jak zajrzeć do silnika. Możliwe że coś pływa w misce i czasami blokuje króciec ssący olej.

Opublikowano

Wymień zawór regulacji ciśnienia oleju. I póki tego nie zrobisz, to nie myśl o wymianie silnika czy o remoncie.

No chyba, że olej był wymieniany co 30kkm...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Pacjent N43 z 2009r.

Dziś jadąc do pracy krótko przed firmą wyskoczył komunikat o niskim ciśnieniu oleju i o konieczności wyłączenia silnika. Na własne ryzyko dojechałem na parking bo było blisko. Sprawdziłem stan oleju i jest w normie brak jakichkolwiek wycieków.

Opublikowano
Witam.

Pacjent N43 z 2009r.

Dziś jadąc do pracy krótko przed firmą wyskoczył komunikat o niskim ciśnieniu oleju i o konieczności wyłączenia silnika. Na własne ryzyko dojechałem na parking bo było blisko. Sprawdziłem stan oleju i jest w normie brak jakichkolwiek wycieków.

 

Zmielone plastiki z obudowy rozrządu zapychają smok olejowy i spada ciśnienie oleju. Rozrząd do wymiany jak najszybciej (800-900 zł).

lub (i)

Zawór sterujący ciśnieniem oleju już dogorywa. Do wymiany (chyba 200 zł).


Robiłem u siebie obie rzeczy. To co napisałem to 99,999% przyczyn wyskakiwania czerwonych kontrolek z ciśnieniem oleju we wszystkich N43.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
trocky A czy błąd sie zapisał w systemie? Bo auto mam na rocznej gwarancji i muszę jakoś udowodnić w komisie że miałem taki problem.
Opublikowano
trocky A czy błąd sie zapisał w systemie? Bo auto mam na rocznej gwarancji i muszę jakoś udowodnić w komisie że miałem taki problem.

 

Każdy błąd jaki Ci wyskakuje w bmw, gdzieś się tam zapisuje w komputerze i nie przepada. Przy czym ja nie mam za bardzo czasu bawić się w inpa itd. Mam magika od serwisu bmw, który jest podpięty do centralnej bazy bmw w bawarii niczym aso i jak był problem to robił. Akurat kupiłem samochód z problemem gonga ciśnienia oleju (Niemiec z 10 razy zwracał uwagę, że "ol kaput"). Jeszcze przed otwarciem miski olejowej i silnika macher mi mówił, że to rozrząd w N43 i ja też się tego spodziewałem, więc zrobiłem u niego pakiet startowy.


Problem zaworu ciśnienia miałem niedawno. Podpiął sprzęt i wyszło. Zrobione. Podobno te zawory we wszystkich n43 padają po 100.000 km.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Jestem po diagnozie. Wyskoczyły dwa błędy związane z ciśnieniem oleju ale kurczę zapomniałem jakie... W moim aucie przy przebiegu 100tys. rozrząd był już robiony mało tego nawet wtryskiwaczy były wymieniane. Wszystko w serwisie BMW. Mechanik stawia na czujnik bo błąd się od tego czasu nie pojawił. W piątek jestem umówiony na wymianę, wszystko w ramach gwarancji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.