Skocz do zawartości

Nieprzyjemne drgania V8 na biegu jałowym.Przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam też jak u mnie wygląda:

 

Cewki - nie wiem - ale auto sie nie zastanawia przy dodawaniu gazu, tak mi się zdaje. Żadnych strzałów wysokonapięciowych.

 

Wypadanie cylindra - ciśnienie sprężania od 14,5 do 15,5 bara, czyli no way.

 

Wiatrak cały - ma ponad rok.

 

Koło dwumasowe - nie wiem, ale podczas gaszenia silnika nie ma charakterystycznego klekotu.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam!

 

Częstą przyczyną na trzęsienie i nie równą pracę silnika w naszych v8 jest lewe powietrze, a także słynna membrana. Również katalizatory i sondy lambda….

 

Pozdrawiam,

 

Arek

Opublikowano

witam w moim przypadku w mojej czarnulce 535i zaczeło sie od delikatnego bujania, drgań a skaczyło sie na wymianie wałka rozrzadu bo dzwigienki dwie sie urwały wiec to moze byc cisza przed burza jak to mowią :/ warto sprawdzić

pozdrawiam

Opublikowano
witam w moim przypadku w mojej czarnulce 535i zaczeło sie od delikatnego bujania, drgań a skaczyło sie na wymianie wałka rozrzadu bo dzwigienki dwie sie urwały wiec to moze byc cisza przed burza jak to mowią :/ warto sprawdzić

pozdrawiam

 

nie chce nic mowic, ale przeczytaj tytul tematu. My mowimy o drganiach silnikow V8 a nie R6. Pozdrawiam

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Zapraszam do dalszych analiz

 

Jeszcze raz:

 

 

Cewki - nie wiem - ale auto sie nie zastanawia przy dodawaniu gazu, tak mi się zdaje. Żadnych strzałów wysokonapięciowych.

 

Wypadanie cylindra - ciśnienie sprężania od 14,5 do 15,5 bara, czyli no way.

 

Wiatrak cały - ma ponad rok.

 

Koło dwumasowe - nie wiem, ale podczas gaszenia silnika nie ma charakterystycznego klekotu.

 

Membrana nowa, ma rok

 

Sondy lambda dobre,

 

Katalizatory działają, test czystości spalin OK.

 

A silnik wpada w wibracje jak na jałowym dasz gazu i przechodzi przez poszczególne obroty - nie silnik auto.

Bo na silniku tego nie czuć.

Drgania pochodzą spod auta.

Opublikowano
Nic nie stracisz jak przeczyścisz sobie wtryski specjalnym preparatem mieszając go razem z benzyną.
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Olejus, ale po co ???

JA nie mam gazu, auto jeździ normalnie.

A drgań nie ma na silniku, to nie on drga.

Opublikowano
A drgań nie ma na silniku, to nie on drga.

 

Drgań na silniku nie ma ,ale to no wywołuje wibracje poruszające całą karoserią, gdyż coż innego mogłoby to robić skoro auto stoi i tylko silnik pracuje. Chyba, że poduszki masz padnięte - sprawdź lub dodaj do listy :D

 

Odnośnie listy

Cewki - nie wiem - ale auto sie nie zastanawia przy dodawaniu gazu, tak mi się zdaje. Żadnych strzałów wysokonapięciowych.

Pierwsze nie wiem. Trudno jest w V8 wyczuć wypadającą iskrę na cylindrze, ale czasem jest to wyczuwalne bez problemu - pytanie na ilu obrotach silnika.

Tu jednak falowania są jedynie na biegu jałowym.

Wypadanie cylindra - ciśnienie sprężania od 14,5 do 15,5 bara, czyli no way.

To ciśnienie sprężania to pomiar na ciepłym czy zimnym silniku i jeżeli już został dokonany to gdzie wykaz drugiego pomiaru z olejem w cylindrach.

Czasem zastanawiające jest to dlaczego odczuwa się wypadanie cylindra na biegu jałowym. W najgorszym przypadku dużo tłumaczyłaby kompresja, ale przyznam że sprężanie wcale nie takie małe, co również daje do myślenia.

 

Koło dwumasowe - nie wiem, ale podczas gaszenia silnika nie ma charakterystycznego klekotu

Koło dwumasowe nie musi klekotać, żeby zaraz powodowało wibracje silnika. Jego balans, gdyby był niewłaściwy wykazywałby się w pewnym zakresie obrotów, ale napewno nie biegu jałowym, więc ten temat możesz zlisty usunąć.

Membrana nowa, ma rok

Miło to czytać, że coś jest nowe, ale jaką masz pewność co do drążności układu i samego zbiorniczka odpowietrzeniowego. Silniki V8 również posiadają odstojniki olejowe jak i M52 lecz niestety w miejscu jeszcze gorszym w dostępie, przez co nikt prawie tego nie sprawdza, a nagar w nim zbierający się potrafi nieźle wpłynąć na zatkania odstojnika doprowadzając być może do innych składów mieszanek - może.

 

To by było na tyle.

Opublikowano

Silnik nie faluje na biegu jałowym.

 

Ja mam jedynie u siebie wibracje, kiedy na luzie nacisne na gaz, i silnik zwiększa obroty. Przy paru prędkościach obrotowych wpada w wibracje, miejscowe - znaczy sam silnik nie drga, ale telepie autem.

 

Poduszki miałem sprawdzane, nie raz. I są OK.

 

Pomiar sprężania był na ciepłym silniku było lato.

Wiem że czasem olej uszczelnia cylindry, ale to oznacza wiadomo co....

Auto nie spala oleju nadmiernie.

Wlewając na 4/5 stanu po dziesięciu tysiącach jest przy minimum, ale go nie przekracza.

 

Co do odstojnika, to ja nic przy tym nie robiłem.

Opublikowano
Silnik nie faluje na biegu jałowym.

 

Ja mam jedynie u siebie wibracje, kiedy na luzie nacisne na gaz, i silnik zwiększa obroty. Przy paru prędkościach obrotowych wpada w wibracje, miejscowe - znaczy sam silnik nie drga, ale telepie autem

 

Sorki nie doczytałem ze "nie na jałowym" ... obstawiam że albo wał jest lekko krzywy albo przegub na wale jest do wymiany.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

:duh:

 

No fajnie, ciekawe tylko jak to jest że wał ma się kręcić a auto nie jedzie, bo te drgania są TYLKO NA LUZIE.

 

Przy jeździe NIC sie nie dzieje, ani nie drga, auto z...la jak dzikie, killuje co podejdzie i sciera na pył kolejne opony, szerokie na 255 mm :wink:

Opublikowano

te drgania chyba nie maja wplywu na moc silnika ...

 

u mnie wczesniej chodzil idealnie - tylko ostatnio cos wariuje - ale nie straciel nic na mocy - wiec to bardziej walor komfortu na jalowym cierpi - i oczywiscie wnerwia to wlasciciela na maxa !!!!

 

ps- u mnie jak wlacze klime to nie drzy - wiec jezdze caly czas na klimie - gorzej bedzie zima :wink:

Opublikowano

 

Silniki V8 również posiadają odstojniki olejowe jak i M52 lecz niestety w miejscu jeszcze gorszym w dostępie,

To by było na tyle.

 

Gdzie jest ten odstojnik ????

Opublikowano

A powiedzcie chłopaki, jak wyglada u was wartosc spalania na jałowym biegu w litrach na godzine ? ( M60 )

U mnie 2.1-2.3 . Kolega z 740- 1.9

 

Chybotniecie na jałowym mam i ja. Ale za to jak stoje i dodaje gazu to juz zadnych wibracji nie czuje...Co ciekawe, u mnie telepanie nie znika po właczeniu klimy. Za to po wrzuceniu D pracuje nieco rowniej.

 

M60 to jedna z wiekszych silnikowych zagadek . Nie ma co.

Opublikowano

Panowie mozę nie mam beemki ale problem podobny. Mam nissana 300zx 3.0 24V V6 i wiem od czego to może być. Auto sprowadziłem 2 lata temu z niemiec w bdb stanie i silniczek chodził jak zegareczek czyli bez żadnego bujania i najmniejszego szarpania. Poprostu czysta kultura pracy na 700 RPM. Teraz po 20000 zrobionych NA POLSKIM PALIWIE auto poszarpuje może niewiele ale mnie to denerwuje. Ja stawiam na paliwo. I pomimo że tankowałem na stat. shell i bp to wydaje mi się że tam tez nie było i nie ma paliwa takiej jakości jak powinno być czyli jak na zachodzie.

U mnie też powymieniane wszystko ,doloty szczelne,przeczyszczona przepustnica. Moc trzyma i świetnie się wkręca na obroty. Poza tym nie pałowałem go na max zeby w silniku sie cos popieprzyło. Sondy tez nowe.

 

Tak poza tym auto świerzo sprowadzone z niemiec było ciche z punktu widzenia tapicerki ,a po jeździe po naszych super drogach teraz trzaskają się niektóre elementy. Aż Żal kupować do polski nowe auta :roll:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja mam v 8 w E 38 zagazowane instalacją z wtryskiem

 

od czasu do czasu na jałowym bez względu na żródło zasilania gaz-benzyna zafalują ale po jakimś czasie chodzi równo

 

Byłem raz u silnikowca w Szczecinie i powiedział , że wszystko jest ok - i taki urok tych silników

 

Od tego czasu nie zwracam na to uwagi

Pozdro

MarioBigRed

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

bracia i siostry nie wiem czy to komus pomoze ale mam ten sam problem w 3.0,wymienione separatorki i pozatym wszystko ok,faluje na wolnych a czsami nawet rzuca,czuc wyrazne wibracje we wnetrzu,ale do sedna...wyczytalem kiedys w angielsko jezycznym poradniku o koniecznosci sprawdzenia cewek i...czujnikow polozenia walu korbowego oraz walkow rozrzadu,dotyczylo to e38 ale przeciez silnik ten sam,postaram sie poszukac tego linku i zalacze do opisu i pamietam ze juz kiedys pisane bylo o wypadaniu zaplonow a raczej o falowaniu ale jak widze temat dalej aktualny

pozdrowionka

Opublikowano
Mam pytanie: Czy jesli w moim tlumiku srodkowym sa male dziurki, poprzepalaly sie w miejscu spawow, to czy one moga byc winne za dgniecia? Czasami tak czuc jak drgnie sobie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

V8 3,0. U mnie tez silnik przestal pracowac idealnie. Ale mam mocno hipoteze - stalo sie to po tym jak go umylem (wiem glupota ale mialem wyciek ze wspomagania i wszysko z prawej strony oblepione ATFem). Tak wiec mimo plastikowej oslony zakladam, ze gdzies sie dostala wilgoc i teraz "ucieka iskra". Stad czasem sie bujnie a i mam wrazenie, ze zdarza mu sie "zastanowic" po wcisnieciu gazu.

 

Czy jest sens kupic np nowa cewke i sukcesywnie podmieniac? az natarfie na ta ktora kuleje? O ile kuleje jedna. A moze to przewody wysokiego napiecia?

Opublikowano

Mam w swoim M62 (4,4) podobny problem - od miesiaca - trzepie autem na benzynie - a na gazie (Prins VSI) nic - chodzi idealnie.

 

Stawialem poczatkowo na sondy lambda - wymienilem na nowe - lecz nic to nie dalo.

 

Na nastepny tydzien zmienie membrane - zobaczymy czy to cos da.

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

a ja zadam lamerskie pytanie - o jakiej membranie Wy wszyscy mówicie :mrgreen:

 

gdzie to jest, gdzie tego szukać ? może jakiś rysunek z ETK (e39 M62 B35)

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

frank czy możesz mi powiedzieć gdzie znajdę nr membrany bo wnioskuję, że to ten sam element który pokazany jest w 535 i co to jest numer 2 na moim rysunku.

z góry dziękuję

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE61&mospid=47384&btnr=11_1498&hg=11&fg=40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.