Skocz do zawartości

Nieprzyjemne drgania V8 na biegu jałowym.Przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od czasu do czasu w mojem 735i V8 na biegu jałowym można uświadczyć delikatnych drgań. V8 powinno chodzić aksamitnie.Nie jest to problem obrotów silnika. Moc samoochodu również nie spada.Separator oleju został wymieniony na nowy-jednak nie pomogło.Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Dzięki z góry za cenne wskazówki.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

niekoniecznie - moja 535 tez delikatnie buja na wolnych obrotach - wszystko jest sprawne, samochód jeździ idealnie, wszystkie płyny, filtry, świeczki itp zmienione, byłem pod komputerem - który to nie widzi żadnych błędów, spaliny idealne .....a buja :|

 

Szczególnie sie to czuje gdy autku wyłączy sie klime i obroty spadną - wtedy czuć to z pozycji kierowcy, niewiele ale czuć.

Przy właczonej klimie komputer podbija obroty i wtedy jest lepiej - ale też minimalnie buja.

 

aha dodam że jestem mega przeciwnikiem gazu w samochodzie i żadnego mojego auta nie skaram tym wynalazkiem :naughty:

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano
niekoniecznie - moja 535 tez delikatnie buja na wolnych obrotach - wszystko jest sprawne, samochód jeździ idealnie, wszystkie płyny, filtry, świeczki itp zmienione, byłem pod komputerem - który to nie widzi żadnych błędów, spaliny idealne .....a buja :|

 

Szczególnie sie to czuje gdy autku wyłączy sie klime i obroty spadną - wtedy czuć to z pozycji kierowcy, niewiele ale czuć.

Przy właczonej klimie komputer podbija obroty i wtedy jest lepiej - ale też minimalnie buja.

 

aha dodam że jestem mega przeciwnikiem gazu w samochodzie i żadnego mojego auta nie skaram tym wynalazkiem :naughty:

 

No mam dokladnie to samo. Dokladnie dokladnie. Tez mi jakos dziwnie czasem drgnie. Nie wiem dlaczego. Komp nie wykrywa zadnych bledow. Nie wiem o co chodzi. A macie w swoich autach katalizatory, czy juz sie zuzyly?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

katalizatory były ok......ale próg zwalniajacy szybko je unieszkodliwił :duh:

 

Od ok roku są nówki sztuki - to nie ich wina

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano
katalizatory były ok......ale próg zwalniajacy szybko je unieszkodliwił :duh:

 

Od ok roku są nówki sztuki - to nie ich wina

 

Ile zaplaciles za katy ? Kupiles nowki z BMW ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Mam instalację gazową firmy BRC. Co jest najdziwniejsze-gdy samochód pracuje na gazie-drgań nie ma!!!!

Podłączali mój samochód do komputera-raz znależli błąd-wypadanie zapłonów w całym jednym "rzędzie" cylindrów od strony prawej samochodu.Innych błedów nie było.Może to kwestia wtryskiwaczy.Co myślicie?

Opublikowano

aha...zapomniałem

nie mam już katalizatorów.Wywaliłem je bo były zerowe.Mam jakiś inny patent, ale to nie jest to...gdyż wymieniałem je dość dawno, a problem jest świeży. Mechanicy twierdzili, że może to być objaw starej zarośniętej i kamiennej membrany w separatorze oleju.Separator mam nowy i niestety...nie przeszło.Nie jest to również kwestia klimatyzacji.

Opublikowano
Ja nie wiem. Ja mam wywalone katy takze, wczesniej tak mialem, ze auto co jakis czas tak mi zaczelo trzepac delikatnie w lewo i w prawo, tak delikatnie ale bylo czuc, po zmianie filtra powietrza sie poprawilo. Ale dalej takie drgniecia czasem wyczuwam. Nie wiem co to jest. Czasem sie zdarzy, ze falnie sobie obrotami, ale bardzo rzadko. Nie wiem. Mam filtr paliwa zmieniony i takie sprawy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Motory M60 i M62 dragają na biegu jałowym.

 

Sprawdź jeszcze czy masz drgania jak depniesz w gaz na jałowym, kiedy silnik przechodzi przez poszczególne oboroty.

 

Te drgania pochodzą z wydechu.

Nawet można położyć dłoń na silniku, i pociągnąć przepustnice, żadnych drgań nie będzie czuć, a w aucie tak.

Zaleca się skręcanie wydechu rozgrzanego, żeby niwelować te drgania.

Opublikowano

:shock: pierwsze slysze z tym wydechem !!!!

 

u mnie tez delikatnie drga - do tej pory chodzil idealnie , dopiero niedawno cos mu odbilo i na wolnych delikatnie kulej - jednak na obrotach jest ok... mysle ze to wina jednej lub kilku cewek - mam oryginalne z 94 roku ....

 

przy przechodzeniu przez obroty drga delikatnie w okolicu 1500obr/min - ale bardzo delikatnie ....

 

wiekszosc m60 kuleje - taki ich urok

Opublikowano

Zaleca się skręcanie wydechu rozgrzanego, żeby niwelować te drgania.

 

Co masz na mysli ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
katalizatory były ok......ale próg zwalniajacy szybko je unieszkodliwił :duh:

 

Od ok roku są nówki sztuki - to nie ich wina

 

Ile zaplaciles za katy ? Kupiles nowki z BMW ?

 

zamienniki, ale takie jak byc powinny - czyli z tzw komorą rozprężną (wkład ceramiczny - komora - wkład ceramiczny)

 

Cena sztuki z montażem 800zł

Pozdrawiam!

Tomek

Opublikowano

No a ja nie słysze o tym pierwszy raz.

TIS też o tym pisze.

 

U mnie jest tak, na jałowym nie ma dragń, jest cisza i spokój, czasem się pojawiają, ale wtedy widze że obroty są ciut za niskie.

 

Jak wcisne gaz na luzie, to jest pare prędkości obrotowych silnika przy których są drgania.

Tyle że te drgania nie istnieją na obudowie silnika.

Pochodzą z wydechu.

Opublikowano
Ale co, bez kata zle Ci auto chodzilo ? Napisz cos o tym. Czyli dales 1600 zl z montazem za 2 katy?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

U mnie też dragło na jałowym i chyba gdzieś ten post jest na forum ale rozuiem że ciężko go odszukać bo sam nie mogę.

 

Drgania ustąpiły kiedy do mieszanki paliwa dodałem preparat do czyszczenia wtrysków (polecam WYNSA), a po przepaleniu tej mieszanki zrobiłem RESET KOMPUTERA.

Pamiętajcie gazownicy że po resecie kompa nalezy go adoptować na benzynie około 7 minutek na biegu jałowym a później na benzynce lekko jeździć bez szaleństw przez parę kilometrów.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Napiszę ogólnie do wszystich skarżących się na drgania silników. Sprawdźcie zawieszenie silnika i skrzyni biegów. Są to jednostki dosyć ciężkie z racji pojemności, a zarazem gabarytów. Często niestety bywa że poduszki ulegają uszkodzeniom i stąd drgania w bardzo różnych zakresach obrotów.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
Ja nie wiem. Mi tak dziwnie drga, wkurza mnie juz to, ze dopuki nie spadnie tak na min obrotow, to przez chwile czuje drgania. Sprawdze to zawieszenie, ale watpie. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

panowie drgania silnika na wolnych obrotach jak i przejściowe zakłócenia w zakresie 1500-2500obr/min spowodowane są konającymi cewkami. w jak najciemniejszą noc zdejmijcie osłony cewek i uruchomcie auto, (początkowo takie anomalie występują na gorącym silniku) i dodajcie jej trochę obrotów, jeżeli pojawią się błyski na cewkach oznacza to ich gubienie iskry. U mnie nad cewkami świeciła niebieska łuna iskier ale czyszczenie i dokładne lakierowanie pomogło.

powodzenia

Opublikowano
Ale ja nie mam zaklocen pomiedzy 1500-2500, ani troche. Ale cewki mam oryginalne z 97 r. Moze rzeczywiscie wziac sie za wymiane. A jak wymienie i dalej bedzie to samo to sie troche pohlastam :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
panowie drgania silnika na wolnych obrotach jak i przejściowe zakłócenia w zakresie 1500-2500obr/min spowodowane są konającymi cewkami. w jak najciemniejszą noc zdejmijcie osłony cewek i uruchomcie auto, (początkowo takie anomalie występują na gorącym silniku) i dodajcie jej trochę obrotów, jeżeli pojawią się błyski na cewkach oznacza to ich gubienie iskry. U mnie nad cewkami świeciła niebieska łuna iskier ale czyszczenie i dokładne lakierowanie pomogło.

powodzenia

 

u mnie wlasnie wyglada to na problem z cewkami - jak je czysciles i czym lakierowałes ?????

Opublikowano

Padnięta cewka, czyli mająca przebicie do rdzenia objawia sie tym, że w trakcie kiedy zamierzamy dodawać gazu, a najbardziej w momencie gwałtownego dodawania gazu mozna odczuć chwilowe zastanawianie się silnika w wejściu na obroty, czyli taką dziurę, a podczas jazdy spadek mocy, gdyż wiadomo dany gar wypada z pracy. Największa iskra występuje podczas rozruchu silnika i w momentach kiedy dodajemy gaz.

 

Sprawdzanie cewek w ciemności jest błędne ponieważ wszystkie cewki świecą błękitną łuną wokół siebie - nawet i nowe. Jeżeli już chcecie diagnozować w ten sposób to musicie obserwować łunę wokół każdej cewki i korygować najsilniejsze widoczne przebicia z chwiowym zachwianiem silnika w trakcie pracy - co nie jest łatwe. Czasem słyszalny jest specyficzny strzał typowy w dźwięku dla wysokiego napięcia.

 

Problem z wibracją silnika w pewnym zakresie obrotów nie musi być winą tylko cewek. Może to być nawet słabsza kompresja na jednym z cylindrów, ale silnik wtedy by kulał na biegu jałowym.

 

Ja bym skupił swoją uwagę na wykluczeniu możliwości bicia koła dwumasowego, ale na początek napisz czy wentylator ma wszystkie pióra i czy nie bije na boki.

Opublikowano
Moj wiatrak jest w calosci. Wszystko wyglada ok. Poduchy pod silnikiem tez. Nie wiem. To mnie irytuje. Najgorsze jest to, ze nie ma kompetentnych ludzi i nie wiadomo do kogo oddac auto. Jak gdzies oddaje to zawsze sie boje. Chcialbym miec jakiegos mechanika, ktory naprawde sie zna. Chcialbym rozwiazac moj problem. Najgorsze jest to, ze on czasem zadrzy, a czasem chodzi idealnie. Tego nie rozumiem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

u mnie jest to samo - ostatnio np chodzil idalnie - a dzis znomu kombinuje...

 

bylem przed chwila ogladac cewki - wszystkie co jakis czas zaswieca na wolnych obrotach - ale jak sie doda gazu to nie swieca ... jest jednak jedna cewka ktora swieci caly czas - i swieci idalnie w momecnie kiedy silnik drzy - dodatkowo swieci caly czas do ok 2 tys obr - wiec do momentu kiedy silnik drzy - a potem przestaje swiecic i silnik chodzi dobrze

 

ale rozkmina - nie ma co :roll2: :twisted2: :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.