Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Posiadam E36 M40 316i od około 2 tygodni, w sobotę postanowiłem wybrac się na dłuższą trasę aby sprawdzić w trasie to co mam.

Spalanie wyszło około 7,5 l na 100 w trasie - spokojna jazda, olej nie bierze - też fajnie ale przy prędkości około 90-100 km/h kierownica wpadała w regularne drganie - postanowiłem zacząć od najprostsztej sprawy : wyważanie kół.

 

Koła zostały wyważone noj niestety mam ale. TO "ale" to jednostajny klekot w układzie jezdnym zwiększający swą częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości, dodatkowo bardziej niż przed wyważeniem kół przy hamowaniu drży kierownica :evil: .

 

Jakie macie sugestie, od czego zacząć nie nie chcąć wyminiać wszystkiego po kolei, jaka może być tego przyczyna zakładając, że "tylko" koła zostały wyważone?

 

thx

Edytowane przez badziewiarz
Opublikowano

Jaki klekot masz na mysli ? Jesli kola bija Ci przy hamowaniu to prawdopodobnie masz krzywe tarcze hamulcowe (bardzo czesto sie to zdarza). Na poczatek jedz do kogos kto Ci je przetoczy i przy okazji wymien klocki hamulcowe. Przy okazji napewno sprawdza Ci luzy w zawieszeniu. Czy wystepuja jakies stuki na dziurach ?

 

Inna mozliwoscia jest ze ktos zle wywazyl Ci kola. Podjedz do innego wulkanizatora i niech sprawdzi. Jesli masz wszedzie takie same kola to mozesz sprobowac przelozyc kola z tylu na przod i zobaczyc wtedy co bedzie sie dziac.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

klekot jest głuchy z podwozia - prawdopodobnie lewa strona, przy wyważniu byłem osobiście przy każdym kole - o ile maszyna była/ jest dobra wszystko dobrze zostało wykonane

 

co do tarcz i klocków to są ok - sprawdzał mechanik, natomiast stuki w dziurach hymm, dziury staram się omijać, a jeśli ja zaliczam to dodatkowy stukot nie jest zauważalny - co do zawieszenia:

 

oś przednia

przyczepność do podłoża 65% i 50%

częstotliwość rezonansowa 14HZ i 14 HZ

 

oś tylnia

przyczepność do podłoża 62% i 56%

częstotliwość rezonansowa 17HZ i 16 HZ

 

to tak wygląda - co dalej ??

Opublikowano
klekot jest głuchy z podwozia - prawdopodobnie lewa strona, przy wyważniu byłem osobiście przy każdym kole - o ile maszyna była/ jest dobra wszystko dobrze zostało wykonane

 

co do tarcz i klocków to są ok - sprawdzał mechanik, natomiast stuki w dziurach hymm, dziury staram się omijać, a jeśli ja zaliczam to dodatkowy stukot nie jest zauważalny - co do zawieszenia:

 

oś przednia

przyczepność do podłoża 65% i 50%

częstotliwość rezonansowa 14HZ i 14 HZ

 

oś tylnia

przyczepność do podłoża 62% i 56%

częstotliwość rezonansowa 17HZ i 16 HZ

 

to tak wygląda - co dalej ??

 

Dziwnie, ze tak bardzo Ci sie rozni lewa strona od prawej. Dziwne,m ze przed wywazaniem nic takiego nie wystepowalo. Sprobuj przelozyc te kola. Z tylu na przod i z przodu na tyl. Pozniej sprawdz. A z tymi tarczami to jak sprawdzal ? Nie da sie tak na oko sprawdzic. Tarcze moga byc krzywe a nie widac tego, ja tak mialem. Klocek tez moze byc gruby, ale zle ulozony i przez to bije kierka przy hamowaniu. Zaufaj mi, to bardzo czesto wystepuje. Ja juz mialem 3 beemki i w kazdej mialem ten sam problem i zwykle wymiana klockow i przetoczenie tarcz pomagalo. Nawet jak przetoczysz tarcze a nie zmienisz klockow to bicie moze nie ustapic. Zainwestuj w zawieszenie, oplaca sie. A co do amorkow to tez juz nie masz za dobrych. Jesli masz zamiar caly czas jezdzifc tym autem to proponuje wymiane na nowe. Odczujesz duza roznice w prowadzeniu samochodu. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

raczej nie gdy rozwal sie łożysko z tyłu to jest taki z tłumiony huk dochodzący od tego koła .

Podnieś auto do góry z obu stron i zobacz te konćówki wachacza dolnego , czy nie zabardzo sie ruszają

Opublikowano

Badziewiarz:

Coś ci powiem na temat wyważania. Ostatnio kupiłem nowe opony na przód i zakładałem je od razu na felgi tam gdzie kupiłem, lecz wyważarka nie bardzo mi się wizualnie podobała (wyglądała, jakby miała się rozsypać) więc poprosiłem aby mi nie wyważali. Pojechałem do super warsztatu z super nowoczesną wyważarką gdzie mi wyważyli koła razem z optymalizacją (obracali opony na felgach, żeby ciężarki były jak najmniejsze) i wracając zauważyłem już drgania, których przed wyważaniem nie było. Za dwa dni pojechałem do firmy gdzie prostują felgi aby mi je sprawdzili czy na pewno są proste. Pracownik wrzucił je na wyważarkę, mniej supernowoczesną ale też nową i wyszło że felgi są proste, tylko źle wyważone po 10-20 gram. Właściwie ciężarki były dobre wagowo, tylko nie w tym miejscu co trzeba. Wszystkie musiał przestawić o tyle samo w inne miejsce. Sprawdził mi przy okazji też tylne koła i wszystko zrobił...gratis!

Na twoim miejscu sprawdziłbym wyważenie na wszelki wypadek w innym warsztacie.

Opublikowano

dzieki za sugestie...

 

po dokładnym osłuchaniu tego i kiedowaniu sie rozsądkiem (oszczędnością) postanowiłem zacząć od sprawy najprostszej samodzielny demontaż i ponowny montaż kół - noj chyba w tym był problem - źle dokręcone koło przednie - dziadostwo waliło a teraz jest cicho - muszę sprawdziś jeszcze tylko to drżenie przy hamowaniu - ale to dobpiero dziś

 

dzięki za rady i sugestie

Opublikowano
Jeszcze jedno- sprawdź czy na powierzchni styku tarczy z felgą nie ma jakiejś grubej rdzy albo innych zanieczyszczeń, zarówno na feldze jak i na tarczy. Profilaktycznie możesz przeczyścić szczotką drucianą albo papierem ściernym.
Opublikowano
Jeszcze jedno- sprawdź czy na powierzchni styku tarczy z felgą nie ma jakiejś grubej rdzy albo innych zanieczyszczeń, zarówno na feldze jak i na tarczy. Profilaktycznie możesz przeczyścić szczotką drucianą albo papierem ściernym.

 

 

chyba to jest/była właściwa diagnoza

owszem rdza była - i mimo, że przy wyażaniu przeczyścił i zakonserwował to mogło to byc nie wystarczające - w razie czego jeszcze raz odkręcę i solidnie to "wyszczotkuję"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.