Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do pierwszej kwestii - zgadzam się, jednakże wiesz, że wszystkim i tak się nie dogodzi...


Co do zegarów VAGa - nie chodzi mi o sam wygląd, tylko o fakt, że np. w nowym A6 czy Q8 już praktycznie nie ma guzików, tylko wszystko robisz na ekranie. Jeździłem chwilę i mnie to się nie podoba - z 2 względów: po pierwsze gorzej jest trafić palcem w konkretny wirtualny klawisz, a po drugie znacznie gorzej jest się rozeznać, co jest gdzie - zwyczajnie najpierw patrzysz na ekran, a potem szukasz funkcji. Jak w G30 chcesz zmienić temperaturę, to robisz to praktycznie nie odrywając wzroku od drogi, co najwyżej zerkniesz, czy zmieniłeś dobrze czy nie. Pomijam gorszą czytelność w słońcu oraz wypalcowane ekrany...

Jasne, można się przyzwyczaić, ale mnie tym nie kupują.

To są po prostu oszczędności - lepiej zamówić tysiące czy miliony ekranów i je tylko programować (a założę się, że dostawca już przysyła je z wgranym softem...) niż robić klawisze, pokrętła, wtyczki do nich itp. Podobnie z wirtualnymi zegarami. A klient myśli, że kupuje "hi-end'owy" sprzęt, bo ma w ciul wyświetlaczy dotykowych :duh:


Wiem, że są tacy, co im się to podoba, to niech to kupują - no problem - na szczęście jest jeszcze wybór - chyba z naciskiem na jeszcze, niestety...

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co do zegarów VAGa - nie chodzi mi o sam wygląd, tylko o fakt, że np. w nowym A6 czy Q8 już praktycznie nie ma guzików, tylko wszystko robisz na ekranie. Jeździłem chwilę i mnie to się nie podoba - z 2 względów: po pierwsze gorzej jest trafić palcem w konkretny wirtualny klawisz, a po drugie znacznie gorzej jest się rozeznać, co jest gdzie - zwyczajnie najpierw patrzysz na ekran, a potem szukasz funkcji. Jak w G30 chcesz zmienić temperaturę, to robisz to praktycznie nie odrywając wzroku od drogi, co najwyżej zerkniesz, czy zmieniłeś dobrze czy nie. Pomijam gorszą czytelność w słońcu oraz wypalcowane ekrany...

Jasne, można się przyzwyczaić, ale mnie tym nie kupują.

a to to inna kwestia, zapomniałem o nowym A6/8, Q8, te mi też niezbyt pasują pow względem obsługi. Jak niektóre funkcje ok, mógłbym przeboleć, czy jak możliwość pisania po ekranie i wprowadzania tak celu, bo można to zrobić bez patrzenia. Tak jednak obsługa klimy już dotykowo to porażka, ja np praktycznie obsługuje to bez spoglądania na panel. Ale tak jak jest jeszcze w A4/5 to mi pasuje.
Opublikowano

Mnie najbardziej brakuje klasycznego bursztynowego zegara jak były np. w E39 - straszne gamonie w tym Monachium siedzą...

 

A dziękuję uprzejmie ;) z projektem zegarów nie mam nic wspólnego, ale nie zrobią tego z jednego względu: zegary muszą pasować do całości samochodu, który powinien stwarzać wrażenie nowoczesnego. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że w zasadzie generacja G3x rynkowo uratowała BMW tyłek... Tu największą robotę zrobił interior.


Mi najbardziej brakuje widocznego cały czas chwilowego spalania w dole obrotomierza (a nie w belce na dole zegarów). Ale to również jest zgodne z zamysłem przejrzystej prezentacji informacji. Prawda jest taka, że bardzo dużo ludzi nie ogarnia.


Obsługa Audi A7 to katastrofa, bardzo nie lubię tych dotykowych paneli. BMW i Porsche jakoś potrafi zrobić porządne i miłe w obsłudze panele z przyciskami.

Opublikowano

Wyniki sprzedaży potwierdzają, że w zasadzie generacja G3x rynkowo uratowała BMW tyłek... Tu największą robotę zrobił interior.

 

 

W punkt, nigdy bym nie kupił BMW gdyby nie nowy środek G30 i białe podświetlenie. Wcześniejsze mnie porażały. Ale ja jestem spaczony.

W Vagu jest przegięcie.


Jeszcze jak by się dało ustawić w nocy podświetlenie paneli na biało to w ogóle ten bursztynowy może go nie być jak dla mnie, choć wiem że to dla fanów marki totem ;)

2018- BMW 5 G30
Opublikowano
wiec w dobie ekranów można osiągnąć praktycznie w tej kwestii wszystko, ktoś chciałby białe, ma białe, ktoś bursztynowe, to sobie ustawia, jeszcze inny wskaźniki jak z samolotu, proszę bardzo. Więc dziwi mnie tak ograniczona możliwość dostosowywania tego pod siebie.
Opublikowano
Z doświadczenia i wykonywanego zawodu wiem, że kolory w zegarach (bursztyn, czerwony, biały) są bardzo męczące dla oka. Najlepiej oko odpoczywa przy kolorze zielonym. Dlatego Ambitien mam ustawiony na zielono. Żarówki ledowe i ekrany LED emitują szkodliwe światło niebieskie. Polecam na nocne trasy (nawet zerówki jak ktoś nie ma wady) Okulary z szkłami np: EyeDrive. Jeszcze ciekawostka, najlepszą i mało szkodliwą dla oka jest stara zwykła żarówka, ma najmniej szkodliwą barwę.
Opublikowano


W punkt, nigdy bym nie kupił BMW gdyby nie nowy środek G30 i białe podświetlenie. Wcześniejsze mnie porażały. Ale ja jestem spaczony.

 

Jesteś w większości osób tak myślących kupujących nowe BMW, i w zdecydowanej większości osób które kupiły BMW po raz pierwszy. Bo niestety, ale ultrasów jest za mało.


Był potężny nacisk na poprawę jakości wnętrza w tym (i nie tylko) samochodzie i pisały o tym wszystkie niemieckie gazety. Druga sprawa to masa, a ja bym jeszcze ściągał ;)


Moim zdaniem udało się zrobić samochód bardzo nowoczesny i zarazem bardzo elegancki, stonowany i odprężający. Z klasycznym wnetrzem, ale i pełen ciekawych rozwiązań. Gdy widzę E klasę czy Audi A6... to mój wybór, jeśli chodzi o interior jest prosty. I to zupełnie obiektywnie, bo palcy nie maczałem jedynie w Audi...

Opublikowano


Był potężny nacisk na poprawę jakości wnętrza w tym (i nie tylko) samochodzie i pisały o tym wszystkie niemieckie gazety. Druga sprawa to masa, a ja bym jeszcze ściągał ;)


Moim zdaniem udało się zrobić samochód bardzo nowoczesny i zarazem bardzo elegancki, stonowany i odprężający. Z klasycznym wnetrzem, ale i pełen ciekawych rozwiązań. Gdy widzę E klasę czy Audi A6... to mój wybór, jeśli chodzi o interior jest prosty. I to zupełnie obiektywnie, bo palcy nie maczałem jedynie w Audi...

 

Tak, wnętrze to mocna strona auta - pomimo, że F10 miałem taką trochę dyplomatkę - luxury w jasnej ostrygowej dakocie - to teraz w G30 w komfortach, koniakowym wnętrzem i większą ilością bajerów + silnik 6 cyców - trochę czuję się jakbym jeździł 7er a nie 5er :D Inaczej mówiąc - widzę dużą poprawę.

Z resztą dla mnie G30 nie ma istotnych słabych stron - jeździ bardzo dobrze, wygląda dobrze, wnętrze trafione - jest OK pomijając w sumie drobnostki, jak choćby właśnie te wpadki jakościowe co u niektórych czy zdecydowanie gorszy Hi-Fi w porównaniu do F10 - co mnie strasznie ale to strasznie irytuje :mad2: A nie chce mi się z tym gdzieś jeździć i poprawiać, nie mam czasu, a do tego jeszcze niemałą kwotę trzeba położyć za poprawę tego badziewia... Jak widać, nie może być idealnie...

Opublikowano

Spoko, że większość ludzi woli białe podświetlenie. Ale jak już wkłada się ekran zamiast droższych w produkcji zegarów analogowych w czym szkodzi zaprogramować opcję tradycyjnych cyferblatów z ekonomizerem czy opcję dużej mapy jak w VAG, tak aby każdy znalazł coś dla siebie.

Jeśli dobrze rozumuję, to gdzieś tam w Monachium czy u podwykonawców siedzi sztab dobrze opłacanych tęgich głów dla których opracowanie takiego softu nie stanowi problemu. Zapewne, biorąc pod uwagę efekt skali wynikający z unifikacji ekranów (Live Cockpit trafił już do X7, X5, 3, Z4, 8 – a pewnie trafi do wszystkich kolejnych BMW), jednostkowy koszt opracowania oprogramowania to są grosze/euro centy.


Co do wad lub niedoróbek. Ja oprócz słabszego audio (u mnie HK) znalazłem jeszcze:

- szum dobiegający z okolicy lusterek (te w F10 były bardziej aerodynamiczne)

- zalana wodą szyba kierowcy podczas deszczu, nic nie widać w lusterku, a po wyschnięciu szyba jest brudna

-zbyt głośna praca nawiewów powietrza

-zbyt krótkie siedzisko w komfortach (mój wzrost to 186 cm)

-tło HUD w nocy jest mocno widoczne, trzeba za każdym razem ściemniać, a w dzień rozjaśniać

- skrzypienie z okolic deski rozdzielczej (w poprzednich F10 i F11 tego nie miałem, pomimo twardszych plastików i braku pseudo skóry na desce rozdzielczej)

-brak choćby jednego haczyka na zakupy w bagażniku touringa!!!!!

-trudności z montażem siatki oddzielającej przestrzeń bagażnika od pasażerskiej

-siatka i roleta stanowią teraz 2 oddzielne elementy, wcześniej był to jeden i cała procedura wypięcia/wpięcia była szybsza i wygodniejsza

-brak fotochromatycznego lusterka po stronie pasażera – jaka to oszczędność???


Może w 2019 poprawią.:)

Opublikowano
odpowiedź jest prosta - to są działania celowe....

Mówisz że w czymś wersje FL musza być lepsze od pierwszych wypustów ? Ciekawe czy jak w wersji FL np zrobią lepszy soft i nie trzeba bedzie sciemniać w nocy HUD'a to my dostaniemy także możliwość aktualizacji softu i cieszyć sie inteligentniejszym ściemnianiem. Ktoś coś z praktyki ?

Opublikowano
Co do pierwszej kwestii - zgadzam się, jednakże wiesz, że wszystkim i tak się nie dogodzi...


Co do zegarów VAGa - nie chodzi mi o sam wygląd, tylko o fakt, że np. w nowym A6 czy Q8 już praktycznie nie ma guzików, tylko wszystko robisz na ekranie. Jeździłem chwilę i mnie to się nie podoba - z 2 względów: po pierwsze gorzej jest trafić palcem w konkretny wirtualny klawisz, a po drugie znacznie gorzej jest się rozeznać, co jest gdzie - zwyczajnie najpierw patrzysz na ekran, a potem szukasz funkcji. Jak w G30 chcesz zmienić temperaturę, to robisz to praktycznie nie odrywając wzroku od drogi, co najwyżej zerkniesz, czy zmieniłeś dobrze czy nie. Pomijam gorszą czytelność w słońcu oraz wypalcowane ekrany...

Jasne, można się przyzwyczaić, ale mnie tym nie kupują.

To są po prostu oszczędności - lepiej zamówić tysiące czy miliony ekranów i je tylko programować (a założę się, że dostawca już przysyła je z wgranym softem...) niż robić klawisze, pokrętła, wtyczki do nich itp. Podobnie z wirtualnymi zegarami. A klient myśli, że kupuje "hi-end'owy" sprzęt, bo ma w ciul wyświetlaczy dotykowych :duh:


Wiem, że są tacy, co im się to podoba, to niech to kupują - no problem - na szczęście jest jeszcze wybór - chyba z naciskiem na jeszcze, niestety...

 

Przed zakupem G31 rozważałem również A6 C8.

Wnętrze Audi z wyświetlaczami, oczywiście czysto subiektywnie, bije o głowę BMW, które ma wnętrze zbyt podobne do poprzedniego modelu, a "unowocześnienie" w postaci doklejonego "tabletu" do górnej części deski jest wątpliwie urokliwe. Mniej więcej jak HUD na plastikowej płytce u niektórych producentów.

Audi daje bardzo dużą możliwość konfiguracji wyświetlaczy. Deska wygląda bardzo elegancko jak i nowocześnie. Niestety ergonomia pod wieloma względami jest gorsza. Poza tym dobrze wyposażone AUDI jest około kilkanaście % droższe od BMW co przy tych kwotach robi znaczną różnicę. Stąd wybór padł na BMW.

Ale w dzisiejszych czasach brak Android Auto, które można mieć w Fabii to żenada...

Opublikowano

zamawiałem w tym tygodniu G31. brak haczyka w bagażniku to nawet nie jest śmiech na sali :lol: :mad2: :mad2: . audi nie brałem pod uwagę, opóźnienie z jakim działa tam skrzynia/silnik jest dla mnie dyskwalifikujące. natomiast E klasa to bardzo fajny samochód :D


głupie pytanie, ale nawet nie dopytywałem handlowca o DAB+, bo budżet był już przekroczony. w konfiguratorze na stronie nie widziałem takiej opcji, da się to zamówić? za apple car play również nic nie dopłacałem, to nie jest w standardzie? :roll: :roll:

Opublikowano
dab nie ma chyba w pl, car play to opcja dodatkowa, która wymaga dopłaty i powoli staje się dostępna w poszczególnych modelach
Opublikowano

Witam wszystkich świätecznie

W sobotę odebrałem G30 z CarPlay zamówionym w salonie ale niestety jeszcze nie działa mam po Nowym Roku podjechać i salon ma się zorientować dlaczego i ewentualnie od kiedy powinien działać bo sami nie majä pojēcia


Pozdro

Opublikowano
Witam wszystkich świätecznie

W sobotę odebrałem G30 z CarPlay zamówionym w salonie ale niestety jeszcze nie działa mam po Nowym Roku podjechać i salon ma się zorientować dlaczego i ewentualnie od kiedy powinien działać bo sami nie majä pojēcia


Pozdro

 

a dostałeś informacje przy zamowieniu, że nie będzie działać?

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Opublikowano
Ta funkcja to 6CP Preparation Apple CarPlay ok 1300 zł i jest świeżo dostēpna w ich konfiguratorze dlatego wydaje mi się ,ze sami są słabo poinformowani czy to tylko przygotowanie aż będzie dostępne czy coś jest nie tak w aucie (brak na wyświetlaczu logo APPLYCARPLAY ).Szukali informacji ale chaos duży,poczekam do Nowego Roku i dam cynk .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

No i cóż byłem juz 2 razy w ASO .G30 sprzedali mi( auto wyprodukowane 30.11.2018) z funkcją 6CP Preparation APPLECARPLAY i niestety wciąż nie działa, brak na wyswietlaczu informacji i nikt nie potrafi mi wytłumaczyc dlaczego i kiedy (o ile wogole )zadziała :shock: :shock: :shock: :duh:Ktoś ma juz z tą funkcja fabrycznie i działa u niego???


pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.