Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Przeglądałem tematy ale nie mogłem znaleźć odpowiedniego więc zakładam nowy.

Mam taki problem ze swoim autkiem, zakupiłem nowy akumulator w Kwietniu ponieważ nie odpaliłem, pomyślałem 10 lat pora na wymianę, aku zostało zaadoptowane, po ok.miesiącu znów nie mogę odpalić, na kablach odpala bez problemu- pomyślałem że może był nie doładowany, naładowałem i znów po miesiącu ta sama sytuacja.

Sprawdziłem ładowanie i okazuje się że po uruchomieniu silnika pod maską na klemie dodatniej jest 14,4 V natomiast przy aku w bagażniku średnio o 1 Volt mniej(13.4)

Sprawdziłem w ukrytym menu które wskazuje nawet 12.9-13.2V

Sprawdziłem za pomocą mostka, minus(masa) jest okey spadek jest na klemie dodatniej.

Auto użytkuje 5 lat nigdy wcześniej nic takiego się nie objawiło, w zeszłym roku miałem kolizje (najechanie na tył) ale na tyle mała ze akumulator nie został uszkodzony, klema pirotechniczna też nie.

Domyślam się że przyczyną jest niedoładowywany akumulator.


Z góry dziękuje za sugestie co może być przyczyną.

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdź połączenie klemy+ około 20cm od akumulatora, tam gdzie przechodzi przez karoserię jest łączenie na śrubie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki rocznik samochodu i jaki rodzaj akumulatora zamontowałeś ?
Opublikowano
Połączenie sprawdzę tylko znajdę trochę czasu, co do akumulatora dobrany jest z katalogu Vart-y do systemu Start Stop, rok 2008 polift.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytam dlatego bo twój model prawdopodobnie posiada system odzysku enegrii z hamowania a do tego systemu nada się tylko akumulator w technologii AGM a jeśli dobrali Ci baterię tylko do Start/Stop-u to może być to akumulator w EFB który nie nadaje się do twojego samochodu i stąd mogą być problemy dlatego sprawdź dokładnie model akumulatora jaki posiadasz.
Opublikowano

Nowy Akumulator to model G14 12V 95Ah 850A Silver Dynamic symbol AGM czyli prawidłowy.

Nie znalazłem jeszcze na tyle czasu aby dostać się do łączenia kabli za aku w bagażniku bo z tego co widzę to trzeba rozebrać matę aby się tam dostać ale...

sprawdziłem miernikiem pod maską i okazuje się że; masa karoserii i plus alternatora prawidłowo + 14.2 , masa karoserii i klema plusowa pod maską + 14.2 ale masa karoserii i przewód plusowy na klemie (ten cienki który jest dokręcony do klemy plusowej znajduje się pod osłoną klemy plusowej pod maską i idzie chyba do kompa) ma tyle co na klemie w bagażniku czyli ok.1 Volt mniej hmm... dziwne?

Dodam że w zapalniczce wewnątrz to samo co na klemach o 1 Volt mniej


Dzięki za sugestie co do aku, ważny fakt ale to jest okey.

Opublikowano
.... bo z tego co widzę to trzeba rozebrać matę aby się tam dostać ale...

Maty nie trzeba demontować, ale akumulator tak

640558899_2_644x461_przewod-plus-akumulatora-kabel-plusowy-bmw-e90-e91-e92-e93-e90lci-dodaj-zdjecia.jpg

Opublikowano

Nie udało mi się znaleźć do tej pory czasu na sprawdzenie kabli w bagażniku ale zaobserwowałem ciekawostkę... po uruchomieniu w ukrytym menu opcji ładowanie na postoju przy uruchomionym silniku wskazanie 12.9-13.1V natomiast podczas jazdy na biegu, kiedy tylko zdejmę nogę z "gazu" po chwili pokazuje ładowanie 14.1 V kiedy zacznę przyspieszać znów spada do 13.2 i tak w koło.


Teraz to już nie mam zielonego pojęcia co jest przyczyną, czy może spotkaliście się z takim zjawiskiem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie udało mi się znaleźć do tej pory czasu na sprawdzenie kabli w bagażniku ale zaobserwowałem ciekawostkę... po uruchomieniu w ukrytym menu opcji ładowanie na postoju przy uruchomionym silniku wskazanie 12.9-13.1V natomiast podczas jazdy na biegu, kiedy tylko zdejmę nogę z "gazu" po chwili pokazuje ładowanie 14.1 V kiedy zacznę przyspieszać znów spada do 13.2 i tak w koło.


Teraz to już nie mam zielonego pojęcia co jest przyczyną, czy może spotkaliście się z takim zjawiskiem ?

 

Takie zjawisko występuje w samochodach z odzyskiem energii z hamowania ale powinno wskazywać więcej, np. u mnie kiedy przyspieszam to ładowanie jest ok. 13.7 V a jak zdejmę nogę z gazu to ładowanie podnosi się do 14,7 V

Opublikowano

Dzięki "wxwwxw" strzał w dziesiątke ! To było to !


W jednej z tych końcówek, pod izolacją gumową nie było odpowiedniego połączenia, być może czas... a może "spece" o których pisałem w innym dziale tematowym "Nie polecam tego usługodawcy - najgorsze warszataty" Wcale bym się nie zdziwił, widziałem że wiązka na czas naprawy była wymontowana ale cóż.....


Wymiana regulatora i alternatora o czym było wspomniane w założonym temacie w tym przypadku nic by nie pomogła


Dzięki i szerokości

Opublikowano
Sprawdź połączenie klemy+ około 20cm od akumulatora, tam gdzie przechodzi przez karoserię jest łączenie na śrubie.

 

Dzięki :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam czy napięcie na akumulatorze 12,4 v oraz ładowanie na włączonym między 13.9 a 14.2v jest dobre ? Zauważyłem też że czasem następuje chwilowe zejście do 13.2 sekunda i znowu 14.1 v . Mój problem ze sie zainteresowałem napięciem to auta poszarpuje przy przyspieszaniu. Może to być z tym związane. Wczoraj akurat miałem błąd w skrzyni CF1F i opis po niemiecku coś o akumulatorze 11,6 v. A tak to zero błędów. Dziś po skasowaniu też zero.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.