Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

po półrocznych poszukiwaniach w końcu udało mi się kupić moje wymarzone BMW. Cel był trudny do osiągnięcia bo w zasadzie jest to moje pierwsze BMW i w zasadzie nie wiedziałem tak do końca czego chcę. Miało być czarne E46 w wersji coupe, w końcu udało się znaleźć fajne coupe 2.8l 230km(po chipe w Szwajcarii) ale nie zdecydowałem się na nie, może szkoda ?

Padło na E39...

Linia i estetyka wykonania E39 przekonywała mnie najbardziej, szerokie długie auto pasowało mi najbardziej, zawsze pociągało mnie jego agresywna mordka i tył. Ciężko było znaleźć fajną sztukę bo chciałem mieć czarny samochód z silnikiem przynajmniej 2.5l.

Udało się znaleźć blisko Krakowa fajne czarne E39 z 2001r.

Pojechałem oglądać, na początku właściciel wydawał się bardzo miły i szczery. Auto sprowadził z Niemiec, przez 2 lata użytkował, całkiem sporo przy nim zrobił i przejechał tylko 10 000km, bardzo mało, podobno jeździł tylko w weekendy.

Po przywitaniu się z właścicielem i naciśnięciu przycisku na pilocie bramy drzwi garażowych zaczęły podnosić się do góry, a uśmiech na mojej twarzy robił się coraz większy. Po odpaleniu i wyjechaniu zaczęły się oględziny...


http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180304_142013_zpsgymorbwq.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180304_142038_zpsdo2yqqap.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180304_142003_zpsziaeye3m.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180304_142028_zps8pys3d3m.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180304_142102_zpsvmsoafja.jpg


Brudny i nie umyty ale widziałem w nim potencjał. Rdza na klapie, rożkach drzwi, wlewie od baku, rożki drzwi hmm będzie co robić. Silnik wydaję się zdrowy i był, sprawdziłem kompresje na cylindrach po kolei 12;11,5;11,5;11,5;11,5;12. SUPER ! O to bałem się najbardziej i zależało mi żeby było wszystko szczelne.

Na stacji diagnostycznej zawieszenie sprawdzone, amortyzatory w dobrym stanie, "nic nie puka i stuka haha" Nie lubię tak pisać ale czasem trzeba :D

Tak więc 7 marca dokonałem zakupu E39 za 19 900zł(stargowane z 21 000zł).

Chociaż po 3 miesiącach użytkowania trochę żałuje, że nie kupiłem E36 coupe 2.5l/2.8l/3.0l(podobno już mocno zajeżdżone ale co tam moc jest !)


Kilka fotek z pierwszego dnia po umyciu.

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180307_213622_zpsimepiuep.jpg

Edytowane przez Raaadzio95
Opublikowano

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180307_213638_zpsoqbtlkii.jpg

Ehh zauważyłem, że ciężko tu się wrzuca zdjęcia...

Opublikowano
Niebawem dalsza część. Dużo się działo przez 4 miesiące, dobrze, że wszystkie wymiany zapisuje sobie w zeszycie to postaram się to poukładać i opisać relację z odżywiania bawarki :P
Opublikowano

Przez ostatnie 3 miesiące sporo się działo:

- nowe filtry: powietrza, oleju, paliwa,

- wymieniony olej w silniku na 5W40 Valvoline MaxLife, olej w skrzyni biegów i w tylnym moście,

- 2 sondy lambda Bosch u góry

- pompa paliwa Magnetti Marelli

- świece platynowe 4 elektrodowe Bosch

- nowe cewki Bosch

- nowe łożyska z tyło FAG

- czujnik ABS w jednym kole

- rezystor jeża(pech chciał, że padł na drugi dzień po zakupie)

- 2x używane opony na przód Hankook V12 235/45/17


http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180527_153733_zpsltolhhp5.jpg


5-tka generalnie zaczęła dużo lepiej pracować, jest ciut mocniejsza, silnik równo pracuje, zniknął problem falujących obrotów.

Po 2500km wymieniłem filtr powietrza na wkładkę sportową K&N ( hmm może to był błąd bo patrząc pod słońce filtr ma spore dziury) ale po przejechaniu 2000km wyciągnąłem go i zmieniłem na zwykły. Jak go wyczyszczę do znowu założę.


http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180504_230351_zpsymptocrv.jpg

Spalanie z 10l/100km spadło mi do 8,5l, chociaż teraz przy tłumiku przelotowym jest w granicach 9l. Autem w mieście praktycznie nie jeżdże tylko głównie w trasy i na zloty.

Opublikowano

Z rzeczy które mnie mocno zdziwiły to, że filtr paliwa odkąd bawarka wyjechała na drogę nigdy nie był zmieniony, po 300 000km...

Tak samo pompa paliwa, sondy lambda.


http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180425_195713_zpswi7lhixx.jpg

Opublikowano

Trochę fotek z nocnej jazdy.

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180503_230834_zpsrxx5dzno.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180407_223738_zpsadkttl9n.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180407_224033_zpsrrnf9exf.jpg

Lampy do regeneracji bo w nocy nic nie widać. Już jestem umówiony do ProRetrofit pod Zieloną Górą. Generalnie lampy czeka zmiana kloszy, czyszczenie w środku, nowe regulatory, regeneracje odbłyśników, wymiana żarników i co najważniejsze nowe projektory evoxr 2.0 (podobno kosmiczna jest widoczność w nocy).

Opublikowano

Nowa gałka zmiany biegów. Co prawda 300zł poszło ale takie głupotki potrafią kosztować. Niebawem wrzucę pełny kosztorys i szczegółowe prace związane z bmką.

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/received_1625136257556115_zpsvjuidbwc.jpeghttp://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/received_1625136474222760_zps9fnxkeuo.jpeg

Opublikowano

Mały update

Nie miałem ostatnio czasu na pisanie ale w końcu znalazłem chwilkę.

Wydech zrobiony :D

Tłumik z stali nierdzewnej kwasoodpornej z firmy RM Motors

RM Motors - Polska firma która produkuje tłumiki, spodobał mi się ich wygląd i jakość wykonania.

Tłumik przelotowy z przetłoczeniem w środku(jest trochę cichszy i ma bardziej basowy dźwięk od tego przelotowego) - 537zł

Do tego kolanka i rurki z nierdzewki ok 100zł


http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180526_100438_zpsxiquk7rf.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/received_1702453706491036_zpsxtqu2xhh.jpeg


Na początku zastanawiałem się kto mi to dopasuje, przerobi i POSPAWA.

Spawacze życzyli sobie po min.700zł i termin za miesiąc...

Dobrze, że w Krakowie mam wujka który ma głowę na karku, rękę i oko do spawania i spawarkę. Pierwszy raz spawał tłumik a wyszło mu świetnie.

Jakby ktoś chciał zrobić to mogę dać kontakt.

Opublikowano

Japoński wosk Fusso Coat 12 month - 110zł

Efekt niesamowity choć wiem, że można zrobić jeszcze lepiej.

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/received_1702412093161864_zpsijw25yac.jpeg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/received_1702412819828458_zpsox8ankae.jpeg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/received_1702413403161733_zps8zadblcd.jpeg


Krwawa felga z K2

Nie spodziewałem się, że felga może być tak czysta. W środku była dosłownie czarna.

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180607_172052_zpsaq0agcnx.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180607_172755_zpscnzz55gz.jpg

Opublikowano

Dopieszczanie c.d.

Jeszcze ze starym ori tłumikiem.

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180408_141201_zpsddcttr5e.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180408_133409_zps96t8ujda.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180408_142120_zps6ox7gb0v.jpg

Opublikowano
Piękna sztuka ;),

Mógłbyś napisać ile wyniósł Cię pakiet startowy?

 

Mam dosłownie wszystko zapisane w zeszycie co wymieniłem i zrobiłem przy samochodzie. Nie pamiętam dokładnej kwoty ale ok. 7000zł.

Teraz wysłałem lampy do kompleksowej regeneracji z małymi ulepszeniami(ok1500zł).

7 lipca będę w domu to wrzucę zdjęcia wszystkich papierów :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Lampy po regeneracji wyszło mnie to 1411zł (z wysyłką kurierem w dwie strony).

Ciężko było znaleźć kogoś kto zna się na regeneracji lamp i nie odwali fuszerki przy tym.

Zdecydowałem się na Proretrofit z Zielonej Góry. Na prawdę bardzo uprzejmy i miły Pan, wszystko mi doradził i zrobił perfekcyjnie.

Lampy zostały rozklejone, w środku zostało wszystko wyczyszczone, założone nowe regulatory, nowa soczewka z projektorem NHK Mini D2S (700zł), nowe żarniki firmy Yeaky Pro (250zł komplet), wleciały też nowe klosze DJ Auto, lampy zostały sklejone na kleju bitumicznym i na koniec był test szczelność, pozytywny :)


http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/received_1975246812787402_zpss5xrf7cw.jpeg


A tu siedzą już na aucie

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/IMG_20180707_075053_zpso9vzbsaq.jpg


Efekt...

Zakochałem się w jeździe w nocy :) Światło jest mocne, równomierne i świeci na prawdę daleko.

Opublikowano

W zasadzie zostało już w niej wszystko zrobione co mnie męczyło. Teraz nastał czas na blacharkę bo gdzie nie gdzie wychodzi jakaś rdza, chciałbym w pierwszej kolejności pomalować:

- przedni zderzak bo ma trochę odpryskow

- tylną klapę bo już tam siedzi ruda :evil:

- rożki drzwi i od dołu też coś się pojawia

- wlew paliwa

Jest też kilka 0,5cm odprysków gdzie nie gdzie, z daleka tego nie widać ale jak przyjrzysz się dokładnie z bliska to widać.

Zastanawiam się jeszcze czy nie poczekać do zimy i wtedy oddać auto do lakiernika. Zrobić konserwacje nadwozia, porządnie je zabezpieczyć żeby służyło latami.

Jak myślicie ?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Prześmigane już 12 000km w tym roku od marca. Czas na nowy olej, tym razem zmieniam z Valvoline 5w40 Maxlife na Motul X-cess 5w40, no zobaczymy czy różnica będzie odczuwalna. Założona też nowa odma ORI BMW z wszystkimi wężami, przeczyszczony silniczek krokowy, przepustnica. Założona nowa guma dolotu ORI BMW oraz uszczelka na korek od wspomagania. Dolane, a może raczej przelane 500ml nowego płynu hamulcowego TRW. Założona wkładka K&N znacząco lepiej wkręca się na oborty, spalanie minimalnie wzrosło.

Z ważniejszych rzeczy zrobiłem regenerację alternatora, obydwa łożyska do wymiany poszły i coś tam jeszcze. Najgorsze jest to, że poprzedni właściciel zamontował za słaby alternator 90A, a powienienem mieć 120A. Jeździłem tak przez ponad pół roku. Kiedyś się wymieni, narazie było w co wpompować kase.


A co najważniejsze czekam na montaż gazu LOVATO :) także od 25 października będę jeździł przez ponad pół taniej. Nie mogę się doczekać...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

6 godzin pracy przy lakierze nie poszło na marne. Początkiem września trochę zaszalałem, nałożyłem wosk twardy fusso coat 99 i politure nabłyszczającą z Autolandu.


IMG_20180901_164135_zpsy0qbybex.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/1_zpsphkzgegi.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/3_zpsko31xltn.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/4_zpsuqcncu5d.jpg

http://i1174.photobucket.com/albums/r610/BMWe39Radzio95/5_zpshe2gaey0.jpg


Efekt ?

Jest grudzień a na myjni bezdotykowej jeszcze można zauważyć efekt kropelkowania.

Opublikowano

Z kolejnych ciekawostek, padło mi ostatnio łożysko przy wymianie okazało się, że jeszcze oryginalne :shock: tak więc 315tyś km...

Zamontowałem nowe faga.

Olej wymieniony na nowy, tym razem Motul 8100 X-cess 5W40.

Wkładka K&N w dalszym ciągu bez czyszczenia(producent podaje, że czyszczenie i impregnacja po 80tyś. km) Ja pewnie wyczyszcze i zaimpregnuje przy kolejnej wymianie oleju.

Zastanawiam się czy zostać przy Motulu czy zmienić na Valvoline SynPower(trochę tańszy). Jak myślicie ?

Po 3500km dolałem 1l oleju. Więc zużycie na poziomie 300ml na 1000km.

LPG pali mi 10,5l-11l w trasie.


Pasuje też termostat w końcu wymienić bo jest cały czas w pozycji otwartej przez co dłużej się grzeje.

Opublikowano

Ja miałem ten i ten i po prostu jeździłem. Było cicho od strzała i palił jeden i drugi tyle samo. Tylko mi pali niecaly litr od wymiany do wymiany czyli na ok 15k 0.7l

Tobie sporo pali. Kilka litrów od wymiany do wymiany.


Raczej wogole się nie dogrzewa. Wymień go jak, najszybciej bo szkoda motoru katować non stop na zimnym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fusso u mnie robiło robotę przez 9 miesięcy, więc u Ciebie to narazie rozgrzewka :wink: takie uroki m54, albo z tym żyjesz albo pierścienie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Fusso u mnie robiło robotę przez 9 miesięcy, więc u Ciebie to narazie rozgrzewka :wink: takie uroki m54, albo z tym żyjesz albo pierścienie.

Jestem narazie zadowolony z Fusso aczkolwiek nakładanie tego i polerowanie to jest mękka przez piekło, trzeba mieć sporo siły i cierpliwości. Nie pamiętam ile szmatek na to zurzyłem ale chyba najlepsza do polerowania jest taka rolka specjalnych ściereczek, a na koniec miękką bawełnianą szmatką dopieszczam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może za dużo nakładałeś, wtedy tak może być, choć jak to robiłem pierwszy raz ręcznie to faktycznie jest trochę zabawy. Drugi raz (niedawno) robiłem to maszyną i tak jest bajka, na koniec tylko wystarczy przejechać delikatnie mikrofibrą, wtedy jest lustro.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.