Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,


Mam dylemat jak w tytule. Od paru lat śmigam BMW, najpierw E91 320D po chipie, teraz F31 320D, ale jednak apetyt rośnie na benzynę :) Byłem w sumie zdecydowany na 330i, szczególnie że przed premierą G20 są całkiem fajne rabaty. Ale jakoś przypadkiem trafiłem na ciekawą ofertę Giulii Veloce w wynajmie długoterminowym, przejechałem się i mam sporą zagwozdkę.


F30 330i 252 KM M-Pakiet, automat, skonfigurowane na ~230 000 zł (wg konfiguratora)

+ znane i lubiane :)

+ znacznie lepsze multimedia (navi pro, wielofunkcyjne zegary)

+ lepsze audio

+ funkcjonalność/praktyczność (np. miejsce z tyłu)

+ nieco mniejsze spalanie

+ mniej awaryjne? bardziej kompetentny serwis?

+ żonie bardziej się podoba :D


Giulia Veloce 280 KM, automat, skonfigurowana na ~230 000 zł (wg konfiguratora)

+ nieco mocniejszy silnik

+ lepsze prowadzenie?

+ przyjemniejsze wnętrze

+ lepsze wyciszenie

+ android auto

+ mniej ich jeździ


W tej chwili skłaniam się w kierunku Giulii, ale zastanawiam się czy ktoś może stał przed podobnym wyborem i jaką podjął decyzję?


Oba auta miałyby być nowe, w wynajmie długoterminowym z pakietem serwisowym, na gwarancji. Nie interesuje mnie więc wartość odsprzedaży czy koszt napraw. Choć byłoby dobrze gdyby auto jeździło a nie np. stało w serwisie i czekało na części.


Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki, gość w tym artykule poszalał z tapicerką :)


Zdaję sobie sprawę z utraty wartości i pod tym względem na pewno wziąłbym BMW. Ale nie chcę auta wykupować po wynajmie, założenie jest takie żeby je zwyczajnie zwrócić i się nie przejmować.


Jeździłem też wersją 200 KM i też spoko jeździ. Fabryka tam podobno daje gifty w okolicy 20-30 KM, a te ~220 KM przy masie w okolicy 1400 kg dobrze sobie daje radę z autem. Szkoda, że Veloce nie można wziąć w Europie z napędem na tył, w stanach mają taką opcję. Zawsze te 100 kg mniej.

Opublikowano

Większa utrata wartości Alfy to już niestety mit. Skończyła się gdzieś na etapie Alfy 156...

Niestety, gdyż nawet dość przestarzała Giulietta trzyma nieźle wartość i nie można "za bezcen" wyrwać fajnego egzemplarza jak jeszcze 10 lat temu.


Wobec rabatów, które również można 'wyrwać' przy zakupie obstawiam, że utrata nie będzie większa niż przy F30.

Ze sprzedażą również nie ma większego problemu - te auta mają swoich zwolenników, a podaż używek jest relatywnie niewielka - wobec sporej ilości ofert BMW.


Jedyne czego bym się bał to fabryczne finansowanie Fiata... FCA Finance (chyba tak się teraz nazywają) to firma o nienajlepszej renomie (wystarczy pogooglować), próbująca zarobić głównie na opłatach z tabeli opłat dodatkowych.

Wiem to niestety z autopsji i broń Boże nie chodzi tutaj o przypadek niespłacania leasingu w terminie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wydaje mi się żeby Alfę za 200 k i F30 za 200k po trzech latach udało się sprzedać za tyle samo kasy ale można próbować. W przypadku najmu to już można na to nie patrzeć :)
Opublikowano

Tez zastanawialem sie nad Alfa, ale jest podejrzanie sporo opinii uzytkownikow, ktorzy twierdza ze powyzej predkosci 160 km/h auto wpada w nieprzyjemne, glosne wibracje, co uniemozliwia dluzsza jazde. Dotyczy to nawet najmocniejszej 510 konnej wersji qv. Przy czym w ASO potrafia stwierdzic, ze auto zostalo zaprojektowane we Wloszech, gdzie nie jezdzi sie szybciej niz 140 km/h, wiec Alfa nie jest przeznaczona do jazdy z wyzsza predkoscia. Na zachodnich forach takie opinie pojawiaja sie dosyc czesto, chociaz nawet na krajowych forach nietrudno znalezc podobne opisy


przy prędkości 160-200km/h maska przednia trzęsie się, faluje i drży jakby miała za chwilę odpaść. Zupełnie jakby była z tektury. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem haha. -przy wysokich prędkościach (j.w) mam wrażenie ,że tylna oś jest niestabilna (coś jak kiedyś w Polonezie na resorach piórowych). Trzeba pilnować kierownycy,żeby jechać prosto.


[autocentrum.pl]

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Ja stałem przed takim wyborem. Jeździłem oczywiście Alfą która jest piękna i zajebiście się prowadzi i 330i w M. Po miesiącu rozterek kupiłem używane 335i :)

Oba auta są naprawdę dobre i wybór to już kwestia indywidualnych potrzeb.

Wynajem Veloce wychodzi bardzo drogo. Dopiero wynajem wersji 200KM ma sens.

Opublikowano
Tez zastanawialem sie nad Alfa, ale jest podejrzanie sporo opinii uzytkownikow, ktorzy twierdza ze powyzej predkosci 160 km/h auto wpada w nieprzyjemne, glosne wibracje, co uniemozliwia dluzsza jazde. Dotyczy to nawet najmocniejszej 510 konnej wersji qv. Przy czym w ASO potrafia stwierdzic, ze auto zostalo zaprojektowane we Wloszech, gdzie nie jezdzi sie szybciej niz 140 km/h, wiec Alfa nie jest przeznaczona do jazdy z wyzsza predkoscia. Na zachodnich forach takie opinie pojawiaja sie dosyc czesto, chociaz nawet na krajowych forach nietrudno znalezc podobne opisy


przy prędkości 160-200km/h maska przednia trzęsie się, faluje i drży jakby miała za chwilę odpaść. Zupełnie jakby była z tektury. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem haha. -przy wysokich prędkościach (j.w) mam wrażenie ,że tylna oś jest niestabilna (coś jak kiedyś w Polonezie na resorach piórowych). Trzeba pilnować kierownycy,żeby jechać prosto.


[autocentrum.pl]

 

w f30 i f80 tak samo

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
zdarzalo mi sie juz trafic na pusta autostrade, gdzie auto mozna rozpedzic do predkosci 253 km/h wedlug wskazan HUD, przy czym trojka zachowuje sie stabilnie, bezproblematycznie i wydaje sie jeszcze miec rezerwy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

W Giulii rzeczywiście widać delikatne ruchy maski powyżej 160 kmh, ale szczerze mówiąc nic strasznego. Podobno dlatego że jest z aluminium. Gdyby mi ktoś o tym nie powiedział pewnie nie zwróciłbym uwagi. Swoim F31 też nie zauważyłem podejrzanych ruchów, a rozbujałem ją do 220 kmh. Więcej raczej nie chciała, o dziwo E91 320D nawet bez chipa lepiej bujało się przy dużych prędkościach. A z chipem to już okolice 240 kmh były.


Leciałem też 210 kmh Giulią (po niemieckiej autostradzie ;)) wersją 200 KM i było bardzo stabilnie. Żona która na co dzień nie ciśnie też na jeździe próbnej złapała się że robi łuki po 140-150 kmh, auto buduje dużą pewność siebie.


W wersji QV 510 KM maska ma podobno jakieś wloty powietrza, które ją dociskają i nie ma tego efektu, ale nie jeździłem więc ciężko mi potwierdzić.


@Marvik, moim pierwszym wyborem było 335i ale szczerze mówiąc niekoniecznie mam ochotę przechodzić przez proces zakupu takiego auta używanego, niestety duża szansa wdepnięcia na minę.

Opublikowano

Też jezdziłem Alfą , dla mnie bardzo dobrze się prowadzi , fajnie przyspiesza i hamuje nawet w wersji 200 konnej , kierownica i łopatki fajne :) , ale tapicerka materiałowa

moim zdaniem to tragedia :( i również system multimedialny nie powala , mogłoby być lepiej. Jeszcze jeden minus , nie można wyłączyć kontroli trakcji :D , a szkoda .

Opublikowano

@Randall



Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Moderatorzy
Opublikowano
Po co mi wysyłasz jakieś filmiki skoro posiadam F30 w którym maska się nie rusza a auto jest idealnie stabilne aż do osiągnięcia limitera (250 km/h) ?
Opublikowano
Chyba w ulepie z USA.

 

Brawo Randall tez mialem cos wiecej o tym napisać ale odpuściłem bo to nie ma sensu, kolega dopasowuje argumenty do z gory założonej tezy, zrobiłem moim autem prawie 40tys i jakos nigdy nie slyszalem klepotania maski czy tez nie miałem problemu z pływającym autem .

Ale wlasnie, moze te "płynące" tak mają , f30/31 można zarzucić kilka felerów jak kijowe spasowanie plastików, szumy i jeszcze kilka mniejszych ale za niedługo dojdzie do tego że co niektórzy będą opowiadali o odlatujących częściach nadwozia podczas jazdy .

Tak szczerze uważam że obecna trójka to po prostu porządne auto ze swoimi wadami i zaletami i ja czuje sie w nim dobrze, nie jestem maniakiem bmw , wróciłem do marki po latach lecz sentyment największy jest wciąż do audi ale ludzie bez jaj.

Veloce ładne auto, ale przez czas w którym miałem z Alfami do czynienia pomimo radochy z jazdy nic więcej dobrego o nich powiedziec nie moge, moze ta Veloce jest ewenementem ale o tym przekonamy się dopiero kiedy model pobedzie na rynku kilka lat, wtedy zobaczymy co z kwiatki będą wychodzić.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Chyba w ulepie z USA.

 

Dokładnie, ja jechałem swoją na tempomacie ustawioną na 160 - 190km/h w Niemczech przez parę godzin i nie odbiegały "wrażenia" od jechania 110km/h na obwodnicy :D Totalny luzik

Opublikowano

ja dosc czesto latam 160-230 km/h

teraz mam taka dupe na boku 90 km dalej autostrada

i jade do niej w poł godz

auto bdb zachowuje sie podczas duzych prędkości, stabilnie, dobrze w zjazdach z autostrady...

F30 w zakretach bylo jeszcze lepsze, pozniej szlo bokiem... jednak f34 lepiej sie jedzie w trasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.