Skocz do zawartości

F31 325d, wymiana rozrządu & klapki kolektora ssącego FOTO


chris99

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Kurcze ale dziwna sprawa z tymi klapkami......????

Odnoszę wrażenie , że ich brak może mieć jakieś drugie dno. Może ma to związek z akcją serwisową chłodniczek czy też zaworu EGR????

Wierzyć mi się nie chce , że firma produkująca klapki nie chciałaby zarobić kiedy jest mega zapotrzebowanie na dany produkt....

Ktoś się orientował czy brak klapek w ASO jest również na zachodzie Europy....?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co do tej oferty z allegro zamówiłem w kwietniu nadal czekam na przesyłkę zamienników nie polecam... Jak widać prognozowana dostępność koniec października...

 

Nie polecasz bo? Jest o ile się nie mylę tylko jeden zamiennik z Reinza i daje głowę, że to właśnie Reinz robi te klapy do BMW na pierwszy montaż. Coś dziwne, że nie ma ani ori ani Reinza w sprzedaży. Ja w moim 325d z przebiegiem 220tkm wymieniłem w zeszłym tygodniu klapki z Reinza(kupiłem na zapas 1,5 roku temu na ucando.pl) i nie widzę żadnej róznicy między tymi co zdemontowałem. Zaznaczam, że stan klapek jak i czystość kolektora w kapitalnym stanie.

P.S. Czas oczekiwania jest już od Maja i co miesiąc się wydłuża i pewnie w tym roku już tego nie będzie. W Niemcach także nie do dostania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem oryginał bo potrzebowałem na "już" i nie wiedziałem o dostępności tej części z firmy Victor Reinz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
Witam

Od kilku tygodni jestem posiadaczem F31 325d. Jako że silniki N47 mają problemy z trwałością łańcuchów rozrządu, więc od razu po zakupie postanowiłem wymienić kompletny rozrząd. Przy przebiegu 185 t km stan łańcuchów okazał się zaskakująco dobry, tzn wizualnie nie dało się zauważyć jakiś niepokojących luzów czy rozciągnięcia. Ślizgi i napinacze wyglądały na mało zużyte biorąc pod uwagę że nasi zachodni sąsiedzi wymieniają olej co 30-35 tyś km. Silnik w środku również był bardzo czysty, przed wymianą rozrządu zastosowałem płukankę do oleju Liqui Moly.

W zaskakująco złym stanie okazał się kolektor ssący. W środku był bardzo zaklejony czarną, smolistą mazią. Wydłubałem z niego chyba z kg zanieczyszczeń; trochę wyskrobałem płaskim śrubokrętem a resztę chemią + myjka ciśnieniowa.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12076065_WhatsAppImage2018-06-13at21.31.03.jpeg


Zabrudzenie samego kolektora nie było dla mnie jakoś specjalnie zaskakujące, ale stan słynnych klapek już tak. Klapki były w tragicznym stanie, jedna na drugim cylindrze trzymała się tylko na połowie swojej średnicy i niewiele brakowało do jej urwania. Reszta tez żyła własnym życiem i wszystkie miały luzy.

Klapki kolektora - (nazywane teraz przez bmw "Uchwyt uszczelniacza" nr 11 61 7 812 938)

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_5442-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i54108/kL/sN/r2013/m05


Zakupiłem oryginalne klapki za 165zł (Części do Bmw) i zostały zamontowane.


Proponuje abyście sprawdzali stan kolektorów ssących w swoich autach, a same klapki wymieniali nawet co 100 tyś km. Koszt jest akceptowalny. Można również zakupić zamiennik firmy VICTOR REINZ za połowę ceny oryginału:

http://sklep.auto-voll.pl/uszczelka-kol-dolotowego-klapki-bmw-e84-e90n-e91n-e92n-f10-f11-f15-f20-f30-f31-f36-320d-520d-518d-525d-120d-125d-11617812938-2.html


http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075553_20180617_113904_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075552_20180617_113852_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075551_20180617_113916_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075554_20180617_113945_resized.jpg

Zaślepić ERG - nie będzie problemu wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w F25.Co prawda auto nie gasło ale w czasie jazdy traciło moc i wchodziło w tryb awaryjny.Były błedy dpf i egr.Więc pozbyłem się dpf i ograniczyłem elektronicznie egr.Od tego czasu auto śmiga aż miło bez żadnych problemów już ponad rok.Myślę ,że u ciebie też wina leży po stronie dpf i egr



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

Pierwsza rzecz - pasuje podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.


Druga - Sprawdzałeś czy łapie się na akcję serwisową chłodnicy EGR ? Czy stan płynu chłodniczego jest prawidłowy? Nie pasuje mi smród spalin w samochodzie.

Zobacz pod maską czy nie idą gdzieś bokiem spaliny ?


Co do kolektora, moim zdaniem nie ma reguły - u mnie przy 180 tys, kolektor byl "zakurzony", a klapki jak nowe.

Koszt wymiany jest na tyle niski że moim zdaniem nie warto kombinować.

Koszt czyszcxenia dpf też nie jest jakoś wielki (chyba że jest fizycznie uszkodzony) więc też bym nie kombinował tylko zrobił i miał spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

Pierwsza rzecz - pasuje podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.


Druga - Sprawdzałeś czy łapie się na akcję serwisową chłodnicy EGR ? Czy stan płynu chłodniczego jest prawidłowy? Nie pasuje mi smród spalin w samochodzie.

Zobacz pod maską czy nie idą gdzieś bokiem spaliny ?


Co do kolektora, moim zdaniem nie ma reguły - u mnie przy 180 tys, kolektor byl "zakurzony", a klapki jak nowe.

Koszt wymiany jest na tyle niski że moim zdaniem nie warto kombinować.

Koszt czyszcxenia dpf też nie jest jakoś wielki (chyba że jest fizycznie uszkodzony) więc też bym nie kombinował tylko zrobił i miał spokoj.

 

Jasne, jutro znowu podepnę kompa.

Auto akcję serwisową odbyło jakieś 1,5 roku temu. Chłodnica EGR została wymieniona, wcześniej ubywał płyn chłodniczy, teraz jest ok.

Poszperałem po forach i raczej w ciemno wymienię EGR, nie jest to jakiś duży koszt. Zobaczymy co się będzie działo dalej.

Dzięki za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

 

Jednak padł sterownik silnika, były w nim ślady cieczy.

Wymiana sterownika + aktualizacja systemu pomogła.

Zrobione 250 km i auto śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.