Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy do sciagniecia kolektora trzeba wyjmować wtryski?

Mam 320d z 2012 F655962.Moze ktoś sprawdzić czy także mam te klapki oraz czy numer jest taki sam jak u autora postu?Zamówiłbym sobie i wymienił prewencyjnie.p

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wtrysków nie trzeba ruszać.

Wg vinu masz klapki: (nr 2)

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4580-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/vF655962

Nr części w bmw to: 11 61 7 812 938

Możesz kupić zamiennik firmy Victor Reinz (kto wie czy to nie jest ta sama część).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

D521-B935-3-A97-493-E-B5-E3-C607-A0-E15-D41.jpg

Taj wyglądają klapki a raczej ich brak, z F30 po przebiegu 300 tys km.

Tylko jedna się trzymała ,3 pozostałe się urwały chyba dawno temu patrząc po osadzie na mocowaniu.Dwie z nich wyciągnąłem szczypcami ,były zakleszczone koło zaworów.Jednej nie odnalazłem.Co dziwne silnik chodzi ok,zero stuków itp.Widocznie ta jedna rozpadła się na małe kawałki i spaliła.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Objawów nie było żadnych.Klapki zablokowany się koło zaworów.Jednej nie znalazłem.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Potrzebujesz nr 2,( oraz ewentualnie ale nie niezbędnie nr 12 i ewentualnie 22).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ktoś już może robił zabieg w B47 ?

 

W B47 klapki są zintegrowane z kolektorem... jedyne co można zrobić to czyszczenie i dbanie, aby nie było zbyt dużo nagaru (częsta zmiana oleju + dodatki do paliwa + ograniczenie jazdy po mieście)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj mechanik wymienia mi klapki a właściwie cały kolektor z klapkami ( nowe)regenerowany bo samych klapek nie można nigdzie kupić.

Pacjent to BMW F30 325 z przebiegiem 230tyś. km. Niestety dwie klapki urwane.Jedna była koło zaworów,drugiej brak.Musiała wpaść do cylindra i ją zmieliło.

Na szczęście nic się nie stało.Dwie pozostałe klapki ledwo się trzymały.Cały kolektor,przepustnica i egr zawalony czarną, smolistą mazią.

Opublikowano

Co do rozrządów w B47, to niestety zdarzają się ich zerwania nawet przy przebiegach w okolicach 150 tyś km, więc na pewno nie są na całą żywotność silnika. Większość elementów rozrządu w B47 jest taka sama jak w N47.

Blokady rozrządu do B47 są już dostępne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam wszystkich.

Czy ktoś mógłby mi pomóc z doborem klapek oraz potrzebnych uszczelek?

Bmw 2.0d 184KM XDRIVE 2013r. Vin: Wba3k51080k061665

U mnie w miescie nie moge dostac tych klapek. Podejrzewam,ze przy przebiegu 207 tysiecy beda do wymiany. Znalazłem na allegro aukcje,ale nie wiem czy to pewne źródło. Ktoś ma moze namiar na pewny sklep?

Jakiej chemii uzywacie do czyszczenia kolektora?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Co do rozrządów w B47, to niestety zdarzają się ich zerwania nawet przy przebiegach w okolicach 150 tyś km, więc na pewno nie są na całą żywotność silnika. Większość elementów rozrządu w B47 jest taka sama jak w N47.

Blokady rozrządu do B47 są już dostępne.

 

Znasz jakieś konkretne przypadki zerwania łańcucha w B47?

Opublikowano
Tak, np w X3 190KM. Przebieg chyba 156 tyś km.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witam wszystkich.

Czy ktoś mógłby mi pomóc z doborem klapek oraz potrzebnych uszczelek?

Bmw 2.0d 184KM XDRIVE 2013r. Vin: Wba3k51080k061665

U mnie w miescie nie moge dostac tych klapek. Podejrzewam,ze przy przebiegu 207 tysiecy beda do wymiany. Znalazłem na allegro aukcje,ale nie wiem czy to pewne źródło. Ktoś ma moze namiar na pewny sklep?

Jakiej chemii uzywacie do czyszczenia kolektora?

Pozdrawiam.

 

Ponowię pytanie kolegi. Czy ktoś ma jakiś namiar na sklep gdzie można dostać chociaż jakiś zamiennik tych klapek ? Tez planuje u siebie rozebranie i zakładam z góry ze znajdę tam śmietnik.

Opublikowano

Tych klapek obecnie nie można kupić. Mają się pojawić w październiku/listopadzie. Wcześniej były też dostępne od Victor Reinz.

Obecnie jedyną opcją jest zakup oryginalnego kompletnego kolektora z klapkami - ale cena odstrasza.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie mają, nie ma nigdzie. Ostatnio dostałem telefon z Aso że zmienił się termin realizacji zamówienia na koniec listopada. Zamówiłem początkiem czerwca, miały być w sierpniu, potem we wrześniu, teraz listopad. Race opadają. Wywalił to ktoś i zaślepił ? Jakieś różnice są? Coś się może stać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mają, nie ma nigdzie. Ostatnio dostałem telefon z Aso że zmienił się termin realizacji zamówienia na koniec listopada. Zamówiłem początkiem czerwca, miały być w sierpniu, potem we wrześniu, teraz listopad. Race opadają. Wywalił to ktoś i zaślepił ? Jakieś różnice są? Coś się może stać?

 


Jedni zastanawiają się czy usunięcie klap ma wpływ na wypalanie DPF???

Według instrukcji tak.....są potrzebne do procesu rozgrzewania a następnie wypalania...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/system-diesel-particulate-filter/1VnXOUt5Pc


A tutaj opisana jest praca tych klap....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/air-mass-system/swirl-flaps/swirl-flap-actuator/XXVRQFT


UWAGA : Klapy zawirowujące NIE są instalowane w następujących wersjach silnika:


N47 w MINI ze standardami emisji spalin wersja europejska 3, 4 lub 5.

Wszystkie N47 o niskiej klasie wydajności.

N47D20u0 i N47C


Wpływ klap wirowych

Nieprawidłowe działanie klap wirowych ma tylko niewielki wpływ na test układu masy powietrza.


Jednak nieprawidłowe działanie klap wirowych może prowadzić do błędów w odniesieniu do prawdopodobieństwa masy powietrza.


Podczas jazdy nieprawidłowe działanie klap wirowych ma następujące skutki:


- Klapy zawirowują w pozycji zamkniętej: brak mocy przy wysokich prędkościach obrotowych silnika

- Klapy zawirowują się w pozycji zamkniętej: pogorszenie emisji spalin

Opublikowano
Co do tej oferty z allegro zamówiłem w kwietniu nadal czekam na przesyłkę zamienników nie polecam... Jak widać prognozowana dostępność koniec października...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.