Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze ale dziwna sprawa z tymi klapkami......????

Odnoszę wrażenie , że ich brak może mieć jakieś drugie dno. Może ma to związek z akcją serwisową chłodniczek czy też zaworu EGR????

Wierzyć mi się nie chce , że firma produkująca klapki nie chciałaby zarobić kiedy jest mega zapotrzebowanie na dany produkt....

Ktoś się orientował czy brak klapek w ASO jest również na zachodzie Europy....?????

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co do tej oferty z allegro zamówiłem w kwietniu nadal czekam na przesyłkę zamienników nie polecam... Jak widać prognozowana dostępność koniec października...

 

Nie polecasz bo? Jest o ile się nie mylę tylko jeden zamiennik z Reinza i daje głowę, że to właśnie Reinz robi te klapy do BMW na pierwszy montaż. Coś dziwne, że nie ma ani ori ani Reinza w sprzedaży. Ja w moim 325d z przebiegiem 220tkm wymieniłem w zeszłym tygodniu klapki z Reinza(kupiłem na zapas 1,5 roku temu na ucando.pl) i nie widzę żadnej róznicy między tymi co zdemontowałem. Zaznaczam, że stan klapek jak i czystość kolektora w kapitalnym stanie.

P.S. Czas oczekiwania jest już od Maja i co miesiąc się wydłuża i pewnie w tym roku już tego nie będzie. W Niemcach także nie do dostania.

Opublikowano
Ja kupiłem oryginał bo potrzebowałem na "już" i nie wiedziałem o dostępności tej części z firmy Victor Reinz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Widziałem taki po 50 kk km wyciagniety z innej f30 Ale mogło też mieć na niego wpływ inne czynniki tzn. wtryski i wymiana oleju co 30k km, co nie zmienia faktu E nadal ta część jest nie dostępna
Opublikowano

Witam,

mam pytanie czy ktoś orienutje sie czy da sie jakos usunac błąd spowodowany brakiem klapek kolektora? Chcialbym sprzedac auto ale wyskoczyl check a nigdzie nie moge dostac czesci, nie chce czekac teraz 2 miesiecy az sie pojawi.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Właśnie zostałem poinformowany że klapki są już dostępny w polskiej dystrybucji, również na innych stronach widoczna jest dostępność :D :D
Opublikowano
Wielu pisze o czyszczeniu kolektora, napiszcie proszę w jaki sposób czyściliście kanały dolotowe w głowicy i trzonki zaworów.
Opublikowano

W moim N47 kapki zostały wyjęte. Ponoć tylko zakłada się jakąś uszczelkę od 318D. Nic nie było zmieniane w kompie.

Auto (i silnik) mają się dobrze. Zero zauważalnych różnic.

Opublikowano

Ktoś się orientował czy brak klapek w ASO jest również na zachodzie Europy....?????

tez nie ma, dzisiaj mi odpisali

den Dichtungsträger haben wir nicht vorrätig und leider kann auch z.Zt. BMW nicht liefern.

Opublikowano
Klapki kolektora byly dostepne ,mialem zamowione w ASO Szczecin ale nie wystarczylo dla mnie ,rozeszly sie jak cieple buleczki. Dzwonilem dzisiaj do wiekszosci ASO w PL i dostalem ostatnia sztuke w Rzeszowie. Jutro maja byc u mnie
Opublikowano

Ja klapki miałem zamówione w lipcu :)

Dzisiaj mi wysłali. Podobno mają więcej (Aso Kielce)

BMW AG na Allegro mają jeszcze sztukę, w piątek mieli 40 :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam

Od kilku tygodni jestem posiadaczem F31 325d. Jako że silniki N47 mają problemy z trwałością łańcuchów rozrządu, więc od razu po zakupie postanowiłem wymienić kompletny rozrząd. Przy przebiegu 185 t km stan łańcuchów okazał się zaskakująco dobry, tzn wizualnie nie dało się zauważyć jakiś niepokojących luzów czy rozciągnięcia. Ślizgi i napinacze wyglądały na mało zużyte biorąc pod uwagę że nasi zachodni sąsiedzi wymieniają olej co 30-35 tyś km. Silnik w środku również był bardzo czysty, przed wymianą rozrządu zastosowałem płukankę do oleju Liqui Moly.

W zaskakująco złym stanie okazał się kolektor ssący. W środku był bardzo zaklejony czarną, smolistą mazią. Wydłubałem z niego chyba z kg zanieczyszczeń; trochę wyskrobałem płaskim śrubokrętem a resztę chemią + myjka ciśnieniowa.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12076065_WhatsAppImage2018-06-13at21.31.03.jpeg


Zabrudzenie samego kolektora nie było dla mnie jakoś specjalnie zaskakujące, ale stan słynnych klapek już tak. Klapki były w tragicznym stanie, jedna na drugim cylindrze trzymała się tylko na połowie swojej średnicy i niewiele brakowało do jej urwania. Reszta tez żyła własnym życiem i wszystkie miały luzy.

Klapki kolektora - (nazywane teraz przez bmw "Uchwyt uszczelniacza" nr 11 61 7 812 938)

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_5442-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i54108/kL/sN/r2013/m05


Zakupiłem oryginalne klapki za 165zł (Części do Bmw) i zostały zamontowane.


Proponuje abyście sprawdzali stan kolektorów ssących w swoich autach, a same klapki wymieniali nawet co 100 tyś km. Koszt jest akceptowalny. Można również zakupić zamiennik firmy VICTOR REINZ za połowę ceny oryginału:

http://sklep.auto-voll.pl/uszczelka-kol-dolotowego-klapki-bmw-e84-e90n-e91n-e92n-f10-f11-f15-f20-f30-f31-f36-320d-520d-518d-525d-120d-125d-11617812938-2.html


http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075553_20180617_113904_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075552_20180617_113852_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075551_20180617_113916_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075554_20180617_113945_resized.jpg

Zaślepić ERG - nie będzie problemu wiecej

Opublikowano

Zaślepić ERG - nie będzie problemu wiecej

A robiłeś to kiedyś w tym silniku?

Szukałem (może słabo) informacji na tym forum czy ktoś to robił , z jakim rezultatem i nic nie znalazłem.

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

Opublikowano

Miałem ten sam problem w F25.Co prawda auto nie gasło ale w czasie jazdy traciło moc i wchodziło w tryb awaryjny.Były błedy dpf i egr.Więc pozbyłem się dpf i ograniczyłem elektronicznie egr.Od tego czasu auto śmiga aż miło bez żadnych problemów już ponad rok.Myślę ,że u ciebie też wina leży po stronie dpf i egr



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

Pierwsza rzecz - pasuje podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.


Druga - Sprawdzałeś czy łapie się na akcję serwisową chłodnicy EGR ? Czy stan płynu chłodniczego jest prawidłowy? Nie pasuje mi smród spalin w samochodzie.

Zobacz pod maską czy nie idą gdzieś bokiem spaliny ?


Co do kolektora, moim zdaniem nie ma reguły - u mnie przy 180 tys, kolektor byl "zakurzony", a klapki jak nowe.

Koszt wymiany jest na tyle niski że moim zdaniem nie warto kombinować.

Koszt czyszcxenia dpf też nie jest jakoś wielki (chyba że jest fizycznie uszkodzony) więc też bym nie kombinował tylko zrobił i miał spokoj.

Opublikowano
Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

Pierwsza rzecz - pasuje podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.


Druga - Sprawdzałeś czy łapie się na akcję serwisową chłodnicy EGR ? Czy stan płynu chłodniczego jest prawidłowy? Nie pasuje mi smród spalin w samochodzie.

Zobacz pod maską czy nie idą gdzieś bokiem spaliny ?


Co do kolektora, moim zdaniem nie ma reguły - u mnie przy 180 tys, kolektor byl "zakurzony", a klapki jak nowe.

Koszt wymiany jest na tyle niski że moim zdaniem nie warto kombinować.

Koszt czyszcxenia dpf też nie jest jakoś wielki (chyba że jest fizycznie uszkodzony) więc też bym nie kombinował tylko zrobił i miał spokoj.

 

Jasne, jutro znowu podepnę kompa.

Auto akcję serwisową odbyło jakieś 1,5 roku temu. Chłodnica EGR została wymieniona, wcześniej ubywał płyn chłodniczy, teraz jest ok.

Poszperałem po forach i raczej w ciemno wymienię EGR, nie jest to jakiś duży koszt. Zobaczymy co się będzie działo dalej.

Dzięki za wszystkie sugestie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam!

Jestem właścicielem 3GT 325D z przebiegiem 195 tyś.

Ostatnio auto zgasło w czasie jazdy i wywaliło kilka błędów (awaria napędu). Czuć było spaliny. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silniczkiem. Myślicie, że też mam problemy z klapkami bądź EGR? Po skasowaniu błędów auto słabo przyspiesza z dołu i czasami szarpnie. Dodam, że dość często ostatnio wypalał mi się DPF.

Pomoże ktoś? Od czego zacząć?

 

Jednak padł sterownik silnika, były w nim ślady cieczy.

Wymiana sterownika + aktualizacja systemu pomogła.

Zrobione 250 km i auto śmiga.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Właśnie będę wymieniał przewód dopływowy paliwa (numer części 13538581793).

Tam znajduje się czujnik który przecieka i pcha ropsko w kablach w stronę sterownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.