Skocz do zawartości

F31 325d, wymiana rozrządu & klapki kolektora ssącego FOTO


chris99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku tygodni jestem posiadaczem F31 325d. Jako że silniki N47 mają problemy z trwałością łańcuchów rozrządu, więc od razu po zakupie postanowiłem wymienić kompletny rozrząd. Przy przebiegu 185 t km stan łańcuchów okazał się zaskakująco dobry, tzn wizualnie nie dało się zauważyć jakiś niepokojących luzów czy rozciągnięcia. Ślizgi i napinacze wyglądały na mało zużyte biorąc pod uwagę że nasi zachodni sąsiedzi wymieniają olej co 30-35 tyś km. Silnik w środku również był bardzo czysty, przed wymianą rozrządu zastosowałem płukankę do oleju Liqui Moly.

W zaskakująco złym stanie okazał się kolektor ssący. W środku był bardzo zaklejony czarną, smolistą mazią. Wydłubałem z niego chyba z kg zanieczyszczeń; trochę wyskrobałem płaskim śrubokrętem a resztę chemią + myjka ciśnieniowa.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12076065_WhatsAppImage2018-06-13at21.31.03.jpeg


Zabrudzenie samego kolektora nie było dla mnie jakoś specjalnie zaskakujące, ale stan słynnych klapek już tak. Klapki były w tragicznym stanie, jedna na drugim cylindrze trzymała się tylko na połowie swojej średnicy i niewiele brakowało do jej urwania. Reszta tez żyła własnym życiem i wszystkie miały luzy.

Klapki kolektora - (nazywane teraz przez bmw "Uchwyt uszczelniacza" nr 11 61 7 812 938)

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_5442-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i54108/kL/sN/r2013/m05


Zakupiłem oryginalne klapki za 165zł (Części do Bmw) i zostały zamontowane.


Proponuje abyście sprawdzali stan kolektorów ssących w swoich autach, a same klapki wymieniali nawet co 100 tyś km. Koszt jest akceptowalny. Można również zakupić zamiennik firmy VICTOR REINZ za połowę ceny oryginału:

http://sklep.auto-voll.pl/uszczelka-kol-dolotowego-klapki-bmw-e84-e90n-e91n-e92n-f10-f11-f15-f20-f30-f31-f36-320d-520d-518d-525d-120d-125d-11617812938-2.html


http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075553_20180617_113904_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075552_20180617_113852_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075551_20180617_113916_resized.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/6/17/12075554_20180617_113945_resized.jpg

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Cenne informacje :cool2:

Dobrze że do nowszych N47 można kupić oddzielnie same klapki (inna konstrukcja),wcześniej nie było takiej możliwości.

Według mojego doświadczenia z N47 to kolektor należy czyścić, sprawdzać stan klapek max. co 80-100tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Częsta kontrola + mycie to podstawa aby kolektor ssący działał bezproblemowo.

Klapki na szczęście w tym modelu są wymienne. Starsze modele nie mają tego przywileju, ale można na allegro znaleźć zregenerowane kolektory ssące, tzn ze wzmocnionymi klapkami (koszt od 500zł)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę mnie zaskoczyłeś tym tematem w F31. Niegdyś czytałem na forum, że w F30 już nie montowali klapek. Dla pewności sprawdzałem jeszcze w katalogu online i nie mam u siebie klapek (N47D20C). Uchwyt uszczelniacza u mnie występuje pod nr 11 61 8 506 407.
BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę mnie zaskoczyłeś tym tematem w F31. Niegdyś czytałem na forum, że w F30 już nie montowali klapek. Dla pewności sprawdzałem jeszcze w katalogu online i nie mam u siebie klapek (N47D20C). Uchwyt uszczelniacza u mnie występuje pod nr 11 61 8 506 407.

 

Aha, Ty masz N47D20D, ale mimo to jestem zaskoczony, że F31 montowali to ustrojstwo.

BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
F30 318d z 2012 roku nie ma klapek w kolektorze ssącym - sprawdzone.

Dlatego jest tańszy od 320d :wink:


Sprawdzam i widzę że w B47 https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-01-2018-F30N-BMW-320d&diagId=11_5659 niezależnie od wersji silnikowej czy to 318,320 czy 325 występuje ten sam kolektor i niestety klapki są niewymienne.

Zaglądał,czyścił już ktoś kolektor B47 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

U mnie pierwsze czyszczenie kolektora ssącego było przy 185 tys km i rzeczywiście był bardzo brudny.

U ciebie przy 100 tyś może być jeszcze całkiem ok, ale zajrzeć nie zaszkodzi i ewentualnie wykonać czyszczenie.

Nigdy nie zaglądałem do kolektora w B47, więc nie wiem czego się spodziewać..

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam czyściłem, w tym samym czasie brat zakładał rozrząd i ja mu się nie kręciłem pod nogami :mrgreen:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z myślą o spowolnieniu zabrudzenia kolektora ograniczyłem apką działanie EGR ustawiłem O,2. B47 sterownik przyjmuje max 0,6 i przy tym ustawieniu prawdopodobnie zabrudzenie kolektora byłby najskuteczniej ograniczony jednak silnik zaczął zauważalnie więcej spalać. Zastanawiam się czy i w jakim stopniu ograniczenie dopływu spalin 0,2 może zmniejszyć zabrudzenia kolektora :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o ograniczeniu działania EGR dla silnika N47, ale nie wiem jaką wartość wybrać aby było optymalnie. Może ktoś testował różne wartości i coś podpowie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Są na pewno:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_5442-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/vF302305

Warto wymienić, jeśli jest większy przebieg to pewnie i wycieki są spod nich.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przed wymianą odczuwaliście coś? Wymiana coś zmieniła w akustyce, pracy silnika?

 

Wymiana rozrządu to była zaplanowana profilaktyka.

Dźwięk się nie zmienił. Łańcuchy nie byly raczej rozciągnięte, jedynie klapki były w dramatycznym stanie.

Czyszczenie kolektora i dolotu na pewno miały pozytywny wpływ na pracę silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o zaślepieniu?

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-klap-kolektora-ssacego-bmw-2-0-d-n47n-7098162653


W E46 mam klapy wywalone/zaślepione i działa spoko już jakieś 100kkm.

 

Przecież uszczelka kolektora / klapki są niewiele droższe niż ta zaślepka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy raz kupisz nowe, to pewnie już nigdy nie będziesz musiał ich wymieniać. Tu największym problemem są wycieki spod tej uszczelki a nie same klapki. Możesz zaślepić kolektor ssący ale uszczelka też powinna być nowa, bo powyżej 150 tyś km lub szybciej kwalifikuje się do wymiany (właśnie przez wycieki spod niej).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniałeś śruby od kolektora, nastawnika klap na nowe czy mogą zostać stare ? Jak zdejmowałeś kolektor to z nastawnikiem klap czy najpierw odkręcałeś nastawnik od kolektora a potem sam kolektor. Chce w swoim aucie wymienić klapy i wyczyścić kolektor. Uszczelkę między kolektorem a przewodem od przepustnicy tez dawałeś nowa ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie zakładałem nowych śrub, nie ma potrzeby ich wymiany.

Kolektor demontowałem razem z nastawnikiem i raczej odkręcałem go po ściągnięciu.

Uszczelki przy przepustnicy nie dawałem nowej, ale jeśli taką masz to możesz dać nową (ja nie miałem i pamiętam że moja była w średnim stanie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za info. Pytam bo chce dopiero zamówić części. W sumie wystarczy zamówić nowa uszczelkę z klapami i uszczelkę pomiędzy kolektorem a przewodem od przepustnicy, czy jeszcze coś u siebie wymieniałeś ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.