Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, ze jest mnostwo podobnych tematów, ale mój przypadek jest mega dziwny i NIGDZIE ale to nigdzie nie znalazłem jakkolwiek informacji oraz pomocy, co moze byc tego przyczyna. Dlatego tez otwieram nowy temat i prosze bardzo o pomoc w zdiagnozowaniu co dolega mojej perełce! Bo moze ktos ma podobnie i jego starania o naprawy znikaja w masowych wątkach.


Pacjent: E91 318d, brak dpf od fabryki, 322k przebiegu, turbo nowe przy 307k, wtryski wszystkie cztery NOWE nie uzywane okolo miesiac temu, przeplywka nowa sierpien 2017, wszystkie filtry nowiutkie, auto zadbane i zawsze serwisowane na czas, no po prostu moje oczko w głowie, nigdy nie zostawiło mnie na lodzie.


Wazne: Auto dostało w listopadzie zeszlego roku lekki program na odmulenie: seria 122ps 280nm, zmierzone przy 315k przebiegu 117ps 250nm, jedyne co udalo sie uzyskac to okolo 135ps oraz 290nm co jest jak dla mnie tragicznym wynikiem, tuner powiedzial, ze cos dławi moje auto i jak proboje cos wiecej z niego wycisnac to wykres jest mocno pofalowany, dlatego tez taki slaby wynik, bo lepsze to, niz jakies tam spadki mocy odrazu po 2k, w sumie nie wiem, czy mowil prawde, czy cos, nie bylo mnie przy calej akcji, auto oddawal moj brat. Potem kazal mi wszystko posprawdzac, ale z filmikow oraz screenow z wartosci zadanych i dodanych jest wszystko perfekcyjnie. Z racji tego, ze nie mialem wtedy na to czasu zabralem sie od nowego roku i tak wszystko po kolei eliminowałem. Wszelkie nieszczelnosci, filtry, jakies czyszczenia, uszczelki, nic, auto muł jak cholera. Turbo bylo nowe jeszcze przed programem, wtryski przed programem były w porzadku, nie lały, zadane cisnienia i wszystko było w porzadku, ale zdecydowalem je sie wymienic - nic to nie dało.


Jedyne co mam do teraz to ten gruby wąż oplatany jakby spreżyną, ktory idzie od turbo do intercoolera na dole. Leci lub leciał z niego olej na podloge przy samym laczeniu do IC. Podobno odma, ktora wymienilem na zestaw taki jak z e46 czyli z filcowym filterkiem. Odma byla rozwalona i wszystko na gorze bylo oplute olejem - to zrobilem tzn. odme zaraz razem z wtryskami, wyczyscilem podloge i jak do teraz moze z 3-4 kropelki oleju z piachem. Moze intercooler jest nieszczelny?? No ale wtedy bym slyszal swiszczenie lub uciekajace powietrze. A do tego z danych wynika, ze zadane i uzyskanie cisnienie jest OK!


Wazne po raz 2: co jakies 100/200 kilometrow wywala blad o zapchanym filtrze paliwa w inpie/boschu (mam komp w pracy). Ten zostal wymieniony wlasnie wraz z tymi wtryskami takze - zapomnialem dopisac. Od tamtej pory zrobilem juz 1000km i znowu pojawil sie blad zapchanego filtra paliwa, ktory znow skasowalem i znow sie pojawił po 150 kilometrach. Co to moze byc?


Zalaczam filmik z autostrady z wartosciami z inpy, jazda po prostej autostradzie, minimalnie wzniesienie, od momentu zmiany pasa na lewy gaz w podloge, zwrocie uwage na moment przy okolo 113kmh, wtedy wrzucam 6 bieg i gaz do podlogi, ekonomizer zostaje przy 10 litrach i jest tak zarowno na 5 jak i na 6 biegu, nie wiem co jest tego przyczyna, wie ktos moze, dlaczego ekonomizer po wduszeniu gazu w podloge nie idzie dalej? Auto wtedy totalnie muli, zobaczcie na wartosci, wszystko jest w jak najlepszym porzadku, mimo to, auto nie jedzie. Wycina mnie nawet jakis polo 1.2, tragedia. Wtedy od 2k obrotow powinno miec wlasnie najwiecej mocy oraz momentu.


https://youtu.be/SDQL2cyvuzU


Pomocy!

Opublikowano
Kolego, nie wiem jak w 318 ale w 320 turbo mi laduje do okolo 2500-2600 mbar. U Ciebie 2200 i to po programie gdzie zawsze tunerzy zwiekszaja cisnienie doladowania!! Albo tuner zjebal sprawe z doladowaniem i zle zrobil mape albo masz zle wyregulowana sztange. Ja bym sie tutaj doszukiwal problemu. A odnisnie filtra paliwa. Jakiej firmy zakladales?
Opublikowano

Co do filtra paliwa problem rozwiązany - to wina ogrzewacza lub jak zwał grzałki, która jest popsuta i wywala błąd, wcześniej też wywalalo ale sporadycznie i olałem problem. Filter jest w porządku.


Bycmoze jest tak, że inpa pokazuje na podstawie standardowych danych dla tego modelu i silnika ale wtedy by pokazało na wartości ist to co on mi zmienił, prawda? No nie wiem co ten tuner zrobił. No ale nawet jeśli to 122ps jakby było ładowane z tych 2.2 bara to nie powinno tak mulic. Wczoraj jechałem caddy 105ps i on na tej samej trasie ciągnął jak dziki na każdym biegu. Coś jest na bank nieszczelne i strzelam na intercooler albo jakiś wężyk. Ciekawe tylko, bo wymieniłem dosłownie wszystko oprócz tego co idzie bezpośrednio z turbo do ic...

Opublikowano
Czujnik cisnienia doladowania masz w kolektorze czyli za intercoolerem. Jakby byl nieszczelny to roznilo by sie cisnienie zadane od zmierzonego. Zadane cisnienie masz na 100% za male w porownaniu do seri, a co dopiero do czipu
Opublikowano

Jakbym miał za małe cisnienie na ukladzie w porownaniu do serii to by wyrzuciło błąd o niedoładowaniu, czy nie? Ja juz rozkladam ręcę, nie wiem co moze byc przyczyna. Da sie jakos wlasnorecznie ustawic turbine i pobrobowac bo z tego co wiem mam turbo mitsubishi z elektronicznym zaworem.. Czy to moze byc problemem?


Chcialbym jak najdokladniej opisac ten problem: jak jade powiedzmy na 5 biegu te 100kmh, mam 2k obrotow i wciskam stopniowo gaz coraz to dalej, to w pewnym momencie, powiedzmy po 30% wcisniecia gazu, auto nie reaguje, tzn. w innych samochodach jak tak sie robi to wzrasta stopniowo moc, czuc jak wciska bardziej w fotel, czuc to przyspieszenie. U mnie do 1/3 czuc to wlasnie, potem juz nie, taka jakby martwa strefa, dusisz glebiej a nic sie nie dzieje, nawet ekonomizer nie podchodzi dalej. Jechalem kolegi 318d w serii 122ps ale z dpf i u niego czuc to wlasnie, wciskam gaz coraz dalej to czuje ze auto coraz mocniej ciagnie a u mnie w pewnym momencie klops :)

Opublikowano
Blad by byl gdyby wartosci byly rozne a ty zadane masz niskie i turbo trzyma obrony ktore nakazal sterownik. Na 99% tuner namieszal. A skoro mowisz ze po 1/3 nie ma zadnej roznicy na wcisniecie pedalu gazu to sprawdz w inpie wartosci potencjometra przy wciskaniu gazu. Nie pamietam dokladnie ale jest chyba tam gdzie pokazuje tez napiecie aku, temperature plynu chlodzacego itp. Mozesz sprawdzic na zgaszonym silniku z wlaczonym zaplonem
Opublikowano
Sprawdziłem peadal gazu - wszystko w porządku. Z ciekawości wyczytałem błędy i nie było nic. W infospeicher w inpie był tylko błąd 41ed i zdążyłem się tylko doinformowac że to coś od sterownika. Ktoś coś więcej może powiedzieć? Chyba może jednak przejadę się do innego specjalisty jak będę w polsce, bo mieszkam w de. Polecacie kogoś w okolicy poznania/piły?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd 41ed wywala jeśli coś było grzebane w sterowniku silnika typu chip i jest źle zrobione. Nie znam się na tym, ale jak tuner coś spierniczy w sofcie to jest taki błąd. Lepiej wrzucić ISTA seryjny soft i wtedy powinien błąd zniknąć. Naprawić auto i chipa zrobić u kogoś kto się zna. Bo rozumiem że teraz masz ten zmodyfikowany soft?
Opublikowano
Tak, mam zmodyfikowany soft. Pojadę w sierpniu do kogoś profesjonalnego w Poznaniu lub okolicy i dam tam znów zrobić. Myślę że chłopaki sobie jakoś poradzą nawet już z przerobionym softem, co nie? I jak wrzucić oryginalny soft? Da radę w domowych warunkach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

41ed pojawi się zawsze po zmianie map w sterowniku, nie ma znaczenia czy to jest zrobione dobrze czy źle.


Serię miałeś ok w porównaniu do nominału.

Przydałby się aktualny wykres z hamowni.


Moja prywatna opinia jest taka że tuner zrobił co się dało w aucie z takim przebiegiem, ale jeżeli mam coś podpowiadać to jeżeli turbo jest nowe to czy sterownik został stary i został nastawiony, oraz czy została zrobiona adaptacja przepływomierza.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Turbo jest po regeneracji wraz z nastawnikiem nowym. Nic nie ustawiałem i odrazu je założyłem bo auto było potrzebne na gwałt. Myślę że przebieg nie ma tu nic do tego, bo silnik odnowiłem praktycznie wszystko co się dało. Silnik jest suchy, nic oleju nie bierze, nic nie stuka nic nie puka jedyny problem to brak mocy.. Nie wiem co dalej robić. Turbo było nowe przed programem już. A jak zaadaptować przrplywke? Nie robi to się samo?
Opublikowano
Przy pełnym bucie kiedys lekko zadymił na czarno. Po wymianie wtrysków puści leciutko coś co jest ledwo widoczne jak sie nie przyjrzysz. Zawsze coś puści bo nie ma dpf. Filtr powietrza jest nowy.
Opublikowano
nie doczytałem problemu z filtrem paliwa - zapchany - sprawdź czy bmw nie ma pompy wstępnej paliwa, jeśli ma to ile ma ciśnienia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nastawnik trzeba zgrać z turbem a przepływkę zaadoptować.
3A0jS9b.png
Opublikowano (edytowane)

Jak już napisałem problem z filtrem jest rozwiązany. To grzałka wywala błąd.


Jak zaadaptować przeplywke? Mam w pracy kompa bosch esi tronic na którym można zrobić wszystko, ale nie patrzyłem dokładnie czy jest coś z przeplywka. Po za tym według danych z inpy luftmasse ist oraz soll są dobre i się pokrywają. Jakieś tipy jak ustawić turbo? Tutaj też chyba wszystko spoko skoro wartości się pokrywają.

Edytowane przez lewvndowski
Opublikowano

wymieniałem w m47 przepływkę i nie adaptowałem jej, po czasie zrobiłem to i nie widziałem różnicy, co do nastawnika to zgadza się że nastawnik jest problemem dla tych co regenerują - sam walczyłem. Co do wskaźnika to tak na chłopski rozum silnik dozuje tyle paliwa ile poda mu turbo, jak by było inaczej to by kopcił.

Jak turbo za mało podaje to masz małe wskazanie paliwa. Moja bestia to nawet nie wywalała kontrolki silnika jak kostka była luźna w nastawniku - mechanik co wymieniał turbo nie wcisnął do końca.

Opublikowano

Wtryski wpisane i zaprogramowane. Z tego co wiem przeplywka nie musi być adaptowana bo auto robi to samo z siebie, nawet w bmw mi teraz to powiedzieli. Co do turbo, skoro daje za mało powietrza przez to ekonomizer nie wstaje do końca to czemu na wszystkich innych biegach oprócz 5 i 6 da radę dojść do samego końca a na innych nie?


No dobrze. A teraz tak na serio, da ktoś jakieś wskazówki jak ustawić to turbo? No i tak po raz kolejny na chłopski rozum. Czy ja napewno muszę coś ustawiać skoro wartości zadane i otrzymane od doładowania się pokrywają?

Opublikowano
Wtryski wpisane i zaprogramowane. Z tego co wiem przeplywka nie musi być adaptowana bo auto robi to samo z siebie, nawet w bmw mi teraz to powiedzieli. Co do turbo, skoro daje za mało powietrza przez to ekonomizer nie wstaje do końca to czemu na wszystkich innych biegach oprócz 5 i 6 da radę dojść do samego końca a na innych nie?


No dobrze. A teraz tak na serio, da ktoś jakieś wskazówki jak ustawić to turbo? No i tak po raz kolejny na chłopski rozum. Czy ja napewno muszę coś ustawiać skoro wartości zadane i otrzymane od doładowania się pokrywają?

Ustawianie turb mitsubishi



Ja jednak bym ci nieradzil tego wogole ruszac. Patrzac na twoj filmik widze, ze wartosci cisnienie oczekiwane i zmierzone sie ladnie pokrywaja caly czas - moze niecisnales mocno poprostu. Sproboj 2/3 bieg do 4tys pociagnac z butem w podlodze i wtedy sprawdzic ile napompuje.

Opublikowano
No więc tak. Zbutowalem go na 2 i 3 biegu do odcięcia. Wszystkie wartości świetnie się pokrywają, turbo zadane ma 2.3bara i dmucha 2.3bara do samego końca. Jeżeli zajdzie potrzeba mogę wstawić filmik bo teraz mi się nie chce go przegrywać z laptopa. Ogólnie nadal nie wiem o co chodzi temu autu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mało paliwa Ci pompuje, jeżeli tunerowi falowała moc to możliwe że kiedy mapuje na wyższe ciśnienie na szynie to pompa wysokiego ciśnienia nie daje rady, albo pompa niskiego ciśnienia, albo filtr zbiornikowy ma już małą przepuszczalność.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.