Skocz do zawartości

4.4i 286km - wypadanie zapłonu na jednym cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy Państwo,

Chciałbym opisać swój problem i poprosić o jakieś porady:

OD niedawna mam coś takiego, że jak silnik jest chłodny to działa w porządku. Natomiast jak rozgrzeje się to przy postojach na światłach bardzo nieregularnie zaczyna trząść całym autem, a jak dam 3500 - 4000 na pełnym gazie to traci moc, trochę potrzęsie i wyskakuje check engine. Co ciekawe jak jadę sobie nie dodając mocno gazu przy 3500 - 4000 obrotów (a nawet i więcej) to check engine nie wyskakuje ani trzęsie.


Przed tą awarią miałem dwa błędy silnika 33 i 34, ale one nie przeszkadzały w jeździe i przez długi czas jeździło mi się dobrze. Teraz doszły mi błędy:

141 Output engine fan

62 Missfire detection, sum error

56 Missfire detection Zyl.7


Jak wejdę sobie w INPA w engine rough to na jałowych obrotach wszystkie wartości są bliskie zeru (od 0 do maksymalnie 90)


Dodam jeszcze, że zostały wymienione takie rzeczy jak:

- ODMA (obudowa z membraną za kolektorem)

- Komplet uszczelek pokrywy zaworów

- Komplet uszczelek pod kolektor dolotowy

- Wszystkie świecie na NGK BKR6EQUP


Jeszcze dzisiaj spróbuję wymienić cewkę i upewnię się co do cewki...

Ale jeżeli okaże się, że to nie jest cewka to może jeszcze być? Jakieś sugestie?

Opublikowano
Zmien/zamień cewkę na tym cylindrze, sprawdz świece ew zamień z inną, sprawdz wtryskiwacz a jezeli to nie pomoże to zmierz kompresje ponieważ bardzo częstymi przypadkami były rysy na cylindrze.
Opublikowano

Okazuje się, że w zasadzie nie ma jednoznacznego winowajcy.

Ale żeby nie robić zamieszania, to powiem po kolei co się działo i co było robione chronologicznie:

1. Objaw - trzęsienie na postoju na D oraz check engine przy przyspieszaniu

2. Zczytanie błędów - wypadanie zapłonu na 7 cylindrze tak jak wyżej napisałem. Czynności podjęte to wymiana wszystkich świec i podmiana cewki pomiędzy cylindrami 5 i 7.

3. Jazda samochodem i ponownie to samo co w punkcie 1.

3. Zczytanie błędów - to samo co w punkcie 3. Czynności - wymiana uszczelek i odmy

4. Jazda testowa autem i check engine dalej mruga.

5. Podmiana cewki z cylindra 7 na nową cewkę (bo i tak była zamówiona, tylko doszła z opóźnieniem) i check engine się nie pokazuje, auto bardzo ładnie wchodzi na obroty i nie trzesie na postoju na D.


Podsumowanie - nie wiem co konkretnie było powodem tego stanu rzeczy, możliwe że fajka z cylindra 7 w którymś punkcie była zalana olejem (niemniej sprawdziłem i okazało się, że jest sucha). Być może świeca na garze nr 7 po wymianie uszczelki była jeszcze zalana olejem, a po wymianie uszczelek auto musiało jeszcze świecę przedmuchać, żeby potem się wszystko uspokoiło. Tak czy siak - moja rada na przyszłość dla wszystkich co kupują używane E53 4.4i przedlift (i chyba też polift):

Po paru dniach testowych jazd pojechać do serwisu i przy okazji wymiany oleju i filtrów zrobić:

- Wymiana uszczelek pokrywy zaworów

- Wymiana odmy wraz z uszczelką pod odmą

- Wymiana wszystkich świec

Te dodatkowe czynności nie powinny wynieść więcej jak 1000PLN razem z robocizną, a na pewno dadzą poczucie, że silnik będzie przygotowany do eksploatacji jak należy. A na końcu obserwacja i jak zacznie zapłon wypadać to modlić się, żeby to nie była zła kompresja...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.