Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,


jestem nowy na forum ,natomiast czytam je od jakiegoś czasu. Od 3 miesięcy jestem posiadaczem BMW E90 318i z silnikiem N43 ,rocznik 2009 ,przebieg 178kkm.

Zauważyłem od jakiegoś czasu dziwne "turkotanie" silnika na niskich obrotach (w momencie dodania gazu dziwny dźwięk zanika). Dodam ,że poza wspomnianym dźwiękiem - nic się nie dzieje. Auto odpala normalnie ,przyspiesza normalnie ,jeździ bez zarzutu ,spalanie na poziomie 8,6l/100km w mieście ,ponieważ pokonuje głównie odcinki do pracy i z powrotem (ok. 5km) ,i raz w miesiącu trasę około 500km. Byłem z tym u mechanika w maju ,który po sprawdzeniu i diagnozie ustalił ,że łańcuch rozrządu oraz ślizgi są ok (podejrzewałem rozrząd) - wymienił tylko napinacz. Po diagnozie komputerowej rzekomo wyszło ,że wtryski paliwa są ok ,oraz że nie ma żadnych innych błędów. Powiedział ,że dźwięk to praca układu wtryskowego i to tak ma działać. Autem telepało na biegu jałowym oraz niskich obrotach ,więc zostałą wymieniona poduszka pod skrzynią i wszystko w tym temacie jest ok.

Zatem drodzy forumowicze ,czy macie ewentualny pomysł co może być przyczyną tego dźwięku ?

Przeczytałem wiele tematów ,w których mowa o rozrządzie ,pompie wysokiego ciśnienia , oraz że tak wygląda po prostu praca układu wtryskowego i to jest normalne w tym silniku. Nie jestem zadowolony z kultury pracy silnika i uważam ,że coś jest na rzeczy. :cry2:

Z góry dzięki za pomoc :)


Wrzucam filmik jak to brzmi:


https://youtu.be/JZy3Ntytlhc

Opublikowano

Możliwe, że to od pompy vacuum. Zobacz czy będzie głośniej przy zdjętym korku oleju.

A co do rozrządu - polecam zdjąć górną osłonę silnika i się przejechać bez niej. Efekty dźwiękowe są przerażające przy wyciągniętym łańcuchu. IMHO bez wyjęcia z auta, niewiele można stwierdzić.


Osobiście przy tym przebiegu wymieniłbym rozrząd w ciemno i to byłaby pierwsza rzecz po zakupie auta.

Opublikowano

Jednostka napędowa była wymieniona na nową na gwarancji w ASO w 2012 roku przez

pierwszego właściciela ,odbyło się to przy przebiegu około 63 kkm (sprawdzone w ASO).

Tak przy okazji ,ile może kosztować wymiana rozrządu (prowadnice ,dolna zębatka ,łańcuch ,

napinacz ,uszczelka pokrywy) ?

I czy zna ktoś godnego polecenia mechanika we Wrocławiu ,który by to ogarnął ?


Co do rozrządu planuje go wymienić w tym miesiącu.

Czy z trafioną pompą vacuum można jeździć ,czy trzeba wymienić musowo ?

Opublikowano

Wymiana to koszt rzędu ~1200zł, części + robocizna.


Uszkodzona pompa w N43 objawi się twardym pedałem hamulca po kilkukrotnym wciśnięciu i mniejszą siłą hamowania.

Opublikowano

Pytanie techniczne ,bo w trakcie jazdy nie zauważyłem problemów z hamowaniem.

Sprawdzić mam na odpalonym silniku na postoju wciskając hamulec ,czy powinien stwardnieć w trakcie jazdy przy

hamowaniu ?

Opublikowano

Jako że jestem tu nowy na wstępie witam wszystkich. Ale do rzeczy. Mam identyczną dolegliwość auta jak autor wątku.

U mnie słychać to tak:


Auto mam zaledwie 3 tygodnie I przed zakupem nie zwróciłem uwagi na to albo jeszcze było wszystko w porządku. W komisie wykupiłem roczną gwarancję na auto dlatego jeżeli pompa umiera to zaraz jadę auto zawieść do nich ale chcę być pewien, że to vaccum i żeby mi nie Wcisneli że tak ma być...

Opublikowano
Piszecie tu o problemach z hamulcami, a u mnie tylko występuje owe stukanie, a hamulce ostre i skuteczne jak brzytwa.Pomimo tego dzidek25 sądzisz, że to pompa tak stuka?
Opublikowano

Również sprawdzałem kwestie związaną z hamulcami ,wszystko gra. Na postoju hamulec nie twardnieje po

kilkukrotnym wciśnięciu ,oraz w trasie hamuje jak należy. Tak jak zaznacza kolega Regan problem tkwi tylko w

tym uporczywym ,niekomfortowym dźwięku - mamy identyczną przypadłość najprawdopodobniej.

Macie jakieś pomysły ?


Pozdrawiam :)

Opublikowano

To, że hamulce są ok, wcale nie oznacza, że dźwięk nie pochodzi z pompy.

Jeśli stuka i nic poza tym się nie dzieje, to już kwestia właściciela czy chce się pozbyć tego dźwięku czy nie.


Pompa to mój pierwszy typ, drugi to rozrząd chociaż dźwięk bardziej pasuje do pompy.

Opublikowano

A czy jakość oleju może mieć wpływ na pompę vaccum?

Otóż tak jak pisałem przy oględzinach auta nie dostrzegłem jakichkolwiek stuków. Po ustaleniach z komisem wymienili olej na 5w40 bez norm BMW czyli bez LL-01 czy też LL-04. Wcześniej był zalany Castro 0w30. A może to tylko zbieg okoliczności?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, olej może być przyczyną głośniejszej pracy silnika.
3A0jS9b.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wracam tu bo albo mechanik mnie oszukał albo stuka u mnie coś innego. Rzekomo wymienił pompę na dobrą używaną z auta po 50kkm. Niestety jak stukało tak stuka.

Filmik


Mało tego z tyłu silnika znalazłem luźną wtyczkę nie mam pojęcia od czego ona...


https://imageshack.com/i/plABqic7j

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To stukanie to normalny odgłos pracy tego silnika po zdjęciu korka.
3A0jS9b.png
Opublikowano
aaben Ale w środku kabiny przy wyłączonym radiu i nawiew też lekko słychać. Ma YT jest filmik jak gościu miał identyczny dźwięk i jak wymienił pompę to po zdjęciu korka nic nie stukało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.