Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie problem!


Probuje wymienic uszczelnienie walu korbowego, niestety zatrzymałem się w momencie, gdy stare uszczelnienie powinno zostać usunięte..

Mam specjalne haki, probowalem nawet nawiercac delikatnie uszczelniacz i wkręcić jakiś hak pomagający go wyciągnąć, ale odległość pomiędzy brzegiem uszczelniacza a jego srodkiem jest zbyt mała i wkręt schodzi w stronę wału..


d60c756a405f.jpg


Czy ktoś ma jakiś dobry patent na wykonanie tej czynności?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzisz te kwadraciki po obwodzie uszczelniacza?

Wez srube do regipsu przyluz do tego kwadracika ( pod nim jest metal)klepnij ja mlotkiem a nastepnie wkrec ja w simering jak bedzie sie miala o co oprzec to wyciagnie uszczelniacz a jesli nie to zlapiesz kombinerkami za srube i wyciagniesz.

Opublikowano

Dzięki, spróbuję..


Tak popatrzylem na te moje zdjęcia i może by tak (w razie niepowodzenia z wkrętem od regipsu) po prostu plaski śrubokręt tam wpakowac, zaprzec o wał i próbować wydlubac w ten sposób?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak Ci nie wyjdzie z wkretem to wyslij mi na PW swoj nr tel to zrobie Ci filmik jak sie wyciaga uszczelniacz bo to prosta robota ale trzeba pod odpowiednim katem ustawic srubokret i uderzyc od czola.

Wantowanie o wal nic nie da bo bedzie za ostry kąt

Opublikowano

Ok, za którymś razem w końcu zeszło..


W instrukcji elringa jest informacja, żeby niczym nie smarować nowego uszczelnienia - jak robicie?

Z tego co widziałem to nie ma sprezynki, więc uszczelniacz teflonowy, więc na sucho montaż..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro jest taka informacja to zakladaj na sucho ale jak lizniesz delikatnie wal olejem to tez nic sie nie stanie
Opublikowano

Zalozony na sucho, ale nie poszło za dobrze :)


Pozwole uszczelniaczowi odpocząć i się ułożyć przez nockę, ale wszedl ok 3mm za głęboko, więc spodziewam się powtórki z rozrywki :) Dobrze, ze dostęp jest przyzwoity..

Opublikowano

Nie jest latwo z jednego powodu - wał wystaje tylko kilka mm poza osłonę rozrządu - wiec jednoczenie naklada się "wargi" uszczelniacza na wał, jakni wciska sie uszczelniacz w osłonę rozrządu..


Ale mimo wszystko powyższe nie usprawiedliwia warsztatu (tym bardziej o specjalizacji BMW, gdzie tych silników jest przeciez masa) ze źle wykonanej pracy - uszczelniacz po założeniu moze lecieć komis takiemu jak ja, bo robiłem to pierwszy raz. Warsztat "specjalizujący" się w BMW krzyknął za wymianę 250pln.. Demontaż pokryw, paskow, wentylatora, koła itd zajmuje ok 30 minut - moim zdaniem cena za usługę przesadzona..


Tak czy siak dzisiaj rano odpaliłem auto i póki co nie widać wyciekow, ale zaraz założę koło, paski i troche pojezdze, zobaczymy wtedy :) Drugi uszczelniacz juz zamówiony :)

Opublikowano
No u mnie robili przy okazji wymiany rozrządu i troszkę się pocił,ale wymienili drugi raz(oczywiscie za free) i już kilka tys km jest gitara.Niby racja,że taki warsztat powinien zrobić od razu dobrze,ale wiem z własnego doświadczenia,że czasem robie coś 100razy a za 101 coś nie pyknie.Nikt nie jest idealny :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.