Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!


Mam okazję zakupić BMW E91 325i w rozsądnej cenie. Przebieg 150 000 km. Sprzedawca sprowadził samochód dla siebie w grudniu jednak pojawił mu się nieoczekiwany wydatek i sprzedaje samochód. Auto sprowadzone ze szwajcarii. Co o nim sądzicie? Czy silnik N53 nie zrujnuje mojego portfela w kwestii napraw i lepiej byłoby znaleźć coś z N52? Nie planuję zakładać gazu.


IMG_2884.jpg

IMG_2883.jpg

IMG_2863.jpg

IMG_2864.jpg

IMG_2869.jpg

IMG_2871.jpg

IMG_2873.jpg

IMG_2876.jpg

IMG_2878.jpg



VIN WBAUT71070A373902

Type Code UT71

E Series E91 (MUE)

Series 3

Type TOUR

Model 325I UL (EUR)

Steering LL

Doors 5

Engine N53

Displacement 3.00

Power 160

Drive HECK

Transmission AUT

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Prod. Date 2009-02-10


P7RRA Dynamic Package

P7RSA Package Comfort

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CDA Brake Energy Regeneration

S205A Automatic transmission

S249A Multifunction f steering wheel

S2KUA BMW LA wheel, V-spoke 285

S2PAA Wheel bolt retainer

S2XAA Sport steering wheel with shift paddles

S313A Fold-in outside mirror

S321A Exterior parts in vehicle color

S386A Roof railing

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S464A Ski bag

S481A Sports seat

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driver/passenger

S4AEA Armrest front, retractable

S4CGA Interior strips, "satin-silber" matt

S502A Headlight cleaning system

S507A Park Distance Control (PDC), rear

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S544A Cruise control with brake function

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S563A Light package

S5DCA Rear-seat headrests, folding

S609A Navigation system Professional

S620A Voice control

S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth

S698A Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S6FLA USB/Audio interface

S704A M Sports suspension

S851A Language version German

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S8SCA Telematics access request,country-spec.

S8SPA Control unit COP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oj, oj...

N53 szału nie robi - a w tej (może się czepiam) ale komin nie wygląda zbyt zachęcająco...

Mam nadzieję, że wiesz...

Pomimo, że ekoterroryści unijni i lobby paliwowe ciśnie na diesla, nie patrz na to i w E9x lepiej kup w tej forsie zadbanego diesla, bo N52 nie jest dobre, a N53 to już naprawdę daje czadu.

Mój zaufany mechanik mówi o silnikach w E9x LCi tak: kupisz 3-er diesla - nie jest bezkosztowy, ale za zaoszczędzone na paliwie pieniądze naprawisz go, jak kupisz 3-er benzynę - pieniądze wydasz na paliwo i oby dodatkowe zaskórniaki potrzebne na raczej drogie naprawy się znalazły i wystarczyły.

Poczytaj np. tu o N53 -klik-klik-


Co do tej sztuki:

Primo - jak jest to przezroczysta szwajcarka - to powinna mieć dokument abgas - pytaj.

Secundo - siedzisko (dół) fotela lewego przedniego mocno podmęczone.

Tertio - spasowanie maska - błotniki przednie nierówne.

Quarto - mocno zmęczona okolica i-drive i dźwigni automatu.

Quinto - zapewne wiesz, że ze Szwajcarii nie da się kupić okazji... - to kraj drogi, kurs słaby, do tego ładne sztuki kosztują kupę forsy - także połączenie ideał + mały przebieg + bezwypadek + okazja + rozsądna cena - WŁAŚCIWIE NIE MA PRAWA RAZEM WYSTĘPOWAĆ, zresztą sam zobacz np. na www_ricardo_ch (pamiętając o dodatkowych kosztach typu akcyza 18,6% / cło/ vat / transport / koszty dodatkowe / marża).

Sexto - brak naklejki z numerem rejestracyjnym na szybie czołowej - co mi zawsze podsuwa myśl o podważeniu teorii o kupnie "dla siebie" ale "sytuacja życiowa" itp. itd.


Oczywiście nie dałeś zdjęć komory silnikowej, więc trudno rzetelnie coś więcej napisać - ale to zapewne wiesz.

Na plus - szwajcarki się łatwo weryfikuje - polecam www_bimmer-check_com .

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za rzeczową odpowiedź. Sprzedawca chce za ten samochód 44 tysiące więc nie uważam tego za niebywałą okazję ale rozsądną cenę jak za samochód tej klasy. Myślałem, że to dobry egzemplarz :) Ostatnio miałem E91 318d i chciałem się przerzucić na benzynę z racji całej nagonki na diesla oraz tego, że rocznie robię około 10 tys km. Z tą naklejką sam się sobie dziwie, że nie zauważyłem ale jest to bardzo podejrzane, żeby wymieniać szybę od grudnia... Złego spasowania przodu nie jestem w stanie dostrzec ale nie mam doświadczenia w tym temacie. Jak się połączy puzzle to wszystko układa się w piękną całość - nagła potrzeby sprzedaży sprowadzonego samochodu w pół roku. No nic, szukam dalej.


Czy w takim razie jest jakaś benzynowa wersja BMW LCI godna polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ulegaj bajkom... filtr DPF w BMW nie jest kłopotliwy, a jeśli są kłopoty to najczęściej trzeba naprawić niedomaganie osprzętu i oczywiście jeździć z normalnym stanem paliwa - ale to pewnie wiesz, że przy niskim stanie paliwa lub na palącej się kontrolce check proces wypalania dpf nie jest uruchamiany...1


Natomiast jeśli masz dobre E91 318d z silnikiem N47 143KM to zamknij oczy i zrób porządną diagnostykę z nowym rozrząd oraz fachowego chipa z hamownią na +/- 180KM 410Nm, zainwestuj w fajniejsze koła, a na koniec machnij jej detailing...

Zakochasz się na nowo... i śmigasz dalej.


W międzyczasie dozbierasz forsy, czasy się zmienią...

Ja bym w te benzyny w E9x nie wdeptywał.

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne bym tak zrobił gdyby nie wypadek w maju i szkoda całkowita :) Rozważam jeszcze dołożenie i zakup F30 N20 z początku produkcji jednak na jakąś porządną wersje mnie prawdę mówiąc nie stać. Zapewne skończy się na kupnie diesla z 2006-2007 roku na "przeczekanie". Czytałem tonę informacji o różnych silnikach ale co strona to inna opinia. Dużo mi rozjaśniłeś - dzięki wielkie!


EDIT

A w sumie jeszcze o jedno zapytam skoro jest okazja - 3 litrowy diesel N57 - warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ile chcesz wydać na nową maszynę ?

Mówię o kwocie realnej -bez napinania się (z zachowanym zapasem na "czarną godzinę")?

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli chodzi o diesla E9x to powiedzmy, że chciałbym się zamknąć w 40 tysiącach pln razem z naprawami przy zakupie.


W przypadku F30 60 tys ale wolałbym pierwszą opcję bo to by było na styk.

 

Da się za 40 tys. zł kupić porządne E9x w dieslu z normalną historią...

Wymaga to niestety wytrwałości, bo pereł z barwną przeszłością i handlarskim bełkotem w ogłoszeniu na 0lx_pl 0to_pl i all_pl jest na tony.


Niestety często normalne, zadbane i zwykle w miarę przezroczyste sztuki z polskiego salonu często są bez navi... :mad2:

O - tak to wygląda:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-318d-bardzo-zadbany-od-osoby-prywatnej-warszawa-ID6AbABd.html

Ale chociaż wiadomo co i jak...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio miałem E91 318d i chciałem się przerzucić na benzynę z racji całej nagonki na diesla oraz tego, że rocznie robię około 10 tys km.

 

10 tys. km to nie jest dużo ale nie jest też bardzo mało, ta "nagonka" na diesle to tylko kolejny pomysł jak wciskać ludziom nowe samochody, bo okazało się że te elektryczne wcale nie takie łatwe w produkcji masowej...

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... ta "nagonka" na diesle to tylko kolejny pomysł jak wciskać ludziom nowe samochody...

No i elektryczne plug-iny miały przede wszystkim mało kosztować w eksploatacji...

:mad2:

A w Auto Świecie policzyli, że przy dzisiejszych stawkach ładowania w Warszawie plug-iny są droższe od spalinowców palących do +/- 11 l/100km ... :mad2:

A ma być TYLKO drożej bo TRZEBA wybudować infrastrukturę... to jest SZOK! :mad2:


OT.

Np . w Toyocie ta hipokryzja wygląda teraz tak:

W reklamach Toyota mówi, ze nie ma swoich diesli :cry2: (bo kupuje z BMW) :mrgreen:


A jak to wygląda dalej ? proszę:

Miałem trzy dni nową hybrydową C-HR na zastępstwo za mojego kilkumiesięcznego Avensisa kombi (fabrycznie z dieslem od BMW 2.0d+ 143/184KM 320/400Nm)

Zrobiłem tym C-HR'em 1400 km.

Średnia zużycia benzyny hybrydowej Toyoty CH-R z komputera 6,4 l/100km, z dystrybutora 6,9 l/100km .


Moim Avensisem (przypomnę - fabrycznie z dieslem BMW) bez żadnej eko - jazdy NIE PRZEKRACZAM zużycia 6,5 l/100km oleju napędowego NIGDY (wskazania komputera i z dystrybutora te same).

A auto jest większe, lżejsze, łatwiej jeżdżące, dynamiczniejsze, bardzie komfortowe, tańsze, lepiej wyposażone, z prędkością max większą o około 45 km/h... :mad2: :duh:

Spytam delikatnie: a prąd jest z czego?, a akumulatory to się łatwo produkuje?, a jaką mają trwałość?, a co z ich utylizacją?

Pytam się - gdzie tu sens, gdzie logika?


Trzeba być ignorantem pod wypływem marketingu korporacyjnego, żeby tego nie zrozumieć... :mad2:

To są samochody dla ludzi zdalnie sterowanych korporacyjną siecią, muszącymi pisać maile, raporty, plany rozwoju, podsumowania spotkań, mającymi dwa telefony, żyjących schematycznie, bez prawdziwej radości, wolności czy spokoju... :mad2:


No bo ile można opowiadać o ekologii, jak widać, że pod jej przykrywką to następny konkurs na to kto będzie miał więcej rynku...

A klient? to jeleń w tej układance - ma kupić prądowca, zapłacić i mieć poczucie, że zrobił coś wyjątkowego / mądrego (może nawet uratował świat)...

A co ma zrobić taki ktoś ze swoją starą np. Corollą?

Ja to co? sprzedać handlarzynie, ten wytnie katalizator, a auto pojedzie do Afryki !

Będą nią jeździć 20 lat...


Do jasnej cholery. HIPOKRYZJA. :mad2:


Szkoda gadać.

:mad2:

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wow :o

Też niestety/stety uważam, że do e90/91 diesel jest bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.