Skocz do zawartości

E46 330iA LPG za duze spalanie, mniejsza moc. test inpa 3str


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Błędy wróciły od razu po skasowaniu? Po trasie? Jak wejdziesz w status to zaczynasz od f2, każda zakładka po 10 sekund na wolnych obrotach po rozgrzaniu (97 stopni) aż do f7. Dodatkowo f2 i f4 na 3 biegu z gazem w podłodze bez odpuszczania aż do ponad 6000 rpm. Po tym znowu pokaż każdą zakładkę na wolnych obrotach po 10-15 sekund od f2 do f7.

 

Dzieki za sugestie, tak zrobie.

Dla pewnosci, ma byc jak ponizej?

E46->motor->m54-> Staus lessen (f5) ->F2-F7


Mozesz mi jeszzcze podac sciezke do skasowania bledow?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Wydaje mi się, że u Ciebie ze spalaniem jest wszystko ok. Mi m54b25 spala na krótkich odcinkach w miescie(4-5km) około 16l lpg/100km. W trybie mieszanym ok 14l. A w trasie szok 10l lpg. Wiec to chyba tyle musi spalać w miescie.
Opublikowano
Wydaje mi się, że u Ciebie ze spalaniem jest wszystko ok. Mi m54b25 spala na krótkich odcinkach w miescie(4-5km) około 16l lpg/100km. W trybie mieszanym ok 14l. A w trasie szok 10l lpg. Wiec to chyba tyle musi spalać w miescie.

Nie jest ok, i to nie podlega dyskusji.

Na odcinkach 4-5km to u mnie byloby spalanie ok 20lpg.

Poza tym samochodowi brakuje mocy, szczegolnie mysle w niskich zakresach obrotow

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wchodzisz w silnik, błędy, f1 odczytujesz a f2 kasujesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wchodzisz w silnik, błędy, f1 odczytujesz a f2 kasujesz.

A te bledy to ktory F bedzie?


Drugie pytanie czy do diagnozy mam miec przelacznik na K czy DKAN

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na K, błędy to po wejściu w silnik f4.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na K, błędy to po wejściu w silnik f4.

Dzieki Maniek i sorry za lamerskie pytania. Jutro bede testowal. PS Dzisiaj mi sie zagotowala prawie. Odpowietrzalem z godzine. Dziwne jest tez to,ze wczesniej sprawdzalem testem 7 temperature i bylo zawsze 93-97 a visco caly czas luzne, nawet jak auto chodzi na postoju. Wiatrak klimy tak sobie radzi?Weze wczesniej twarde jak cholera. zobacze jak bedzie po odpowietrzaniu

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie wisko nie wyrabia jak układ jest szczelny i odpowietrzony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pewnie wisko nie wyrabia jak układ jest szczelny i odpowietrzony.

ale czy wtedy temp w tescie nie powinna rosnac albo byc podwyzszona?

No wlasnie chyba tak, a u mnie "niby" wszystko ok, chociaz samochod nie jest palowany, jezdze na razie w przedziale 1-1,5 obrotow, czasami 3 tys, a wiec maxymalnie ekonomicznie.

Tak czy siak, visco jeszcze mi sie nigdy nie spielo, wiec chyba pora je wymienic i dopiero po tym mozna dalej w tym temacie dzialac.

Pozdro

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są osoby, które wyrzuciły wisko i jest tylko dodatkowy elektryczny przed chłodnicą a nie za, jak wtedy gdy nie ma wisko, podobno wystarcza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

INPA test na wolnych


Test na 3 biegu F2


Test na 3 biegu vanos



Bledow zadnych juz nie ma ale co powiecie na parametry z testow?


PS Dzisiaj po testach weze znowu spuchniete, odkrecilem tylko delikatnie korek zeby upuscic cisnienie.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masa powietrza bardzo ładna, sondy przed katalizatorem pracują, za już nie bardzo, jak to wygląda po pełnym rozgrzaniu (tu trochę brakowało) i podczas jazdy? Korekty paliwowe niezłe, to było na lpg czy pb? Można się przyczepić do vanosa, po stronie wydechu nie pracuje w pełnym zakresie, trzeba zająć się uszczelnieniami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masa powietrza bardzo ładna, sondy przed katalizatorem pracują, za już nie bardzo, jak to wygląda po pełnym rozgrzaniu (tu trochę brakowało) i podczas jazdy? Korekty paliwowe niezłe, to było na lpg czy pb? Można się przyczepić do vanosa, po stronie wydechu nie pracuje w pełnym zakresie, trzeba zająć się uszczelnieniami.

Testy na pb byly, na lpg inpa wyrzuca bledy.

Hmm.. mowisz, ze sondy za katami niedomagaja...

Masz pomysl jakby je lepiej sprawdzic? W sensie jakim programem przez inpe zeby bylo widac ich dzialanie.

Nagram moze ta opcje jeszcze raz podczas jazdy, moze wtedy cos wiecej te sondy pokaza.

Tylko ktory tes w inpie do tych sond bo tam sa dwa: Lambdasonden bank1/2 i gemischadaption.

Te dwa bledy co mialem wczesniej, czyli przeplywki i sondy to mogly byc jeszcze sprzed wymiany przewodu powietrza za katem, dlatego juz ich nie ma po skasowaniu.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sondy to pierwsze, o którym piszesz (f5), widać napięcie i jak zachowują się grzałki, pokaż na trasie i po zatrzymaniu wolne obroty, zostaw na 30 sekund. To drugie (f6) to korekty paliwowe. Tak jak napisałem niedobór mocy upatruję w vanosie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sondy to pierwsze, o którym piszesz (f5), widać napięcie i jak zachowują się grzałki, pokaż na trasie i po zatrzymaniu wolne obroty, zostaw na 30 sekund. To drugie (f6) to korekty paliwowe. Tak jak napisałem niedobór mocy upatruję w vanosie.

Vanosy byly robione 2 lata temu, mam fakture.

Ktory to wykres pokazuje tego vanosa wydechowego? I jak to powinno prawidlowo wygladac?


http://imagizer.imageshack.us/a/img924/839/sN85uA.png


Dzisiaj jeszcze zamontuje filtr powietrza, kupilem pipercrossa i wyczyszcze przeplywke plynem do elektroniki.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To screen z Twojego auta? Chodzi o wartość 3 (pozycja rzeczywista)

i 7 (pozycja zadana), to jest wydechowy, powinien pracować od -80 do -105, podczas testu nie było -8x, tylko -9x. Nie ma co jej myć, ponieważ wskazania daje prawidłowe. To, że były robione dwa lata temu nie oznacza, że uszczelniacze spełniają swoją funkcję, kwestia materiału.

Pisz przez odpowiedz a nie cytuj, niepotrzebnie wydłużasz wątek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To screen z powyzszego filmu tam jechalem od 3tys. No to 'se' przeplywke wyczyscilem...niby uwazalem a na koncu wciskajac w fltr oparlem reke o kratke no i pekla kratka, drucik jeden zerwany. Testy wznowie jak kupie przeplywke...ps ten pipercross to dziadostwo jeli chodzi o spasowanie. Trzeba przycinac uszczelke zeby pasowal, a filtron za 20zl pasuje jakby stamtad byl.. Dzien zaliczam do nieudanych

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Przeplywka przyszla, w środku druciki sa, wyglada na sprawna. Po podłączeniu i skasowania błędu niestety błąd sie pojawia znowu. Oczywiście samochód zmulony i spalanie duże. Jakieś pomysły? Zastanawia mnie jeszcze czemu gniazdo wtyczki jest po zewnętrznej stronie co powoduje zaginanie kabla tuz za wtyczka

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Jeszcze bliżej chłodnicy jest zawór odpowietrzania zbiornika.

Okazało sie że u mnie wężyk od odpowietrzania idzie od tej gumy pod próg do filtra, oczywiście urwany był.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Naprawy zakonczone, samochod pali 13 lpg w trasie, 100-160 i okolo 14-15 lpg w miescie, ale bez stania w korkach i palowania.

To jest wg mnie 1 l za duzo, ale trzeba doliczyc na automat, wiec jest OK.


Przyczyna: polsprawna przeplywka i nieszczelny dolot + opory z konczacej sie pompy wspomagania (wymienilem na lf-30).

Inpa nie wykazuje juz bledow.


EDIT: Nic nie zmienialem, a spalanie spadlo w dojazdach do pracy do 12,8 lpg/100km (benzyna z kompa 10,5l)

Teraz jestem mniej wiecej zadowlony ze spalania, na manualu byloby mniejsze z 1l, wiec spoko.

Niedlugo zobacze jak w trasie ale szacuje tez okolo 12-13lpg.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.