Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

posiadam f11 530d 2014r przebieg ori 89000km, auto wyladowalo w serwisie z powodu głuchych stukow w przodzie. Niemiecki serwis stwierdził, ze do wymiany drążki kierownicze. Za naprawe zyczą sobie 1100euro (mam gwarancje europlus ale niewiadomo jeszcze czy sie zalapie- jutro ma byc odpowiedz). Z racji sporych kosztow (tak mi sie wydaje jak na wymiane dwóch drązków 4700zl to sporo) zacząlem sie zastanawiac jakby to bylo zakladajac zamiennik. Auto chce uzywac jeszcze kilka lat. Czy ktos ma doswiadczenie z Lemforderem ? za komplet drążkow L+P z koncowkami 130euro plus wymiana jakies 250 wiec wychodzi duzo taniej niz w serwisie. Pytanie czy warto pchac sie w zamienniki czy robic na oryginalnych czesciach ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Które to drążki za 1100euro?

Kierownicze? W naszym aso drążki z końcówkami kosztują poniżej 200euro sztuka tam nie powinno byc drożej ale śmiało możesz zamontować lemfordera.

Opublikowano
Na lemforderze prawfopodobnie bedzie nawet logo bmw , jakosc jak oryginal.
Opublikowano
To cena za drążki z wymiana i ustawieniem geometrii/ zbieznosci. Zobaczymy moze uda sie to zrobic na europlus ale watpie. Centrala bmw ma zdecydowac...
Opublikowano

Centrala bmw nie ma nic wspólnego z europlus. To jest dodatkowa gwarancja danego salonu w oparciu o polisę ubezpieczeniową .... taki wabik dla kupujących


Masz europlus to zgłoś usterkę na piśmie tam gdzie kupiłeś auto i muszą to naprawić

Opublikowano

wiem jak to dziala ale w tym przypadku utrzymuja ze to centrala BMW decyduje.

i temat zalatwiony... BMW naprawi na gwarancji ale... TYLKO jedną strone :mad2: zalecaja jednak wymiane obydwu. Koszt za druga strone to 4000euro. I zdecyduje sie bo skoro lewa strona poszla to i za chwile prawa moze pójść. Spytalem serwisanta czy przy tym przebiegu 89000km to normalne a on powiedzial ze nie i normalnie do 200 000km powinien byc spokoj.

Opublikowano
To i tak cena z kosmosu jak za wymiane tego elementu.
Opublikowano
Na czyms serwis musi zarabiac... A chetnych nie brakuje jak widac po ruchu w serwisach BMW :duh: kazdy warsztat zrobi to za ulamek ceny i to nie znaczy ze gorzej i najważniejsze ze bez problemu na czesciach z najwyższej polki czyli Lemforder idacej na pierwszy montaz. Decyzja nalezy do wlasciciela ale moim skromnym zdaniem serwis zdecydowanie przesadza i naciaga.
Opublikowano

Dla mnie sprawa jest prosta a moja decyzja jak najbardziej logiczna - juz tłumaczę.

Auto poszło na naprawe gwarancyjna. Okazalo sie ze lewy drążek jest uszkodzony (drazek, robocizna, zbieznosc etc kryje BMW). Prawy jest jeszcze poki co ok ale Serwis zaleca wymiane (i tu logiczne jest ze skoro pzy takim przebiegu padł lewy to i prawy może być wadliwy, bo skoro norma to ok 200 000km przebiegu a moj padł po 90 000km to cos z nimi nie tak).

Dlaczego decyduje sie na wymiane w serwisie skoro mógłbym zaoszczedzic jakies 200euro naprawiajac na Lemforderze u jakiegos innego mechanika ? Dlatego, że po prostu nie mam czasu na latanie i szukanie taniej. Więc oddaje auto do serwisu. Po drugie, również moim zdaniem bardzo logiczne, jeśli zrobią obydwie strony a nadal będzie cos stukało itd to nie mają wyjścia jak szukać dalej i nie mają prawa zgonić np. na ich zdaniem wadliwy drążek zamiennik który założyłem "na własną ręke".

Poza tym ważna dla mnie też jest historia serwisowa bo ta jednoznacznie wpływa na cene pojazdu przy sprzedaży (przynajmniej tu w DE- mam przykład...kupiłem żonie citroena c2 z uszkodzonym silnikiem, naprawilem tanim kosztem - u Pana Kazia w garazyku i nie posiadalem zadnego dokumentu na np wymieniony rozrząd. Żaden niemiec nie chcial tego auta kupic w oczekiwanej przeze mnie cenie. Ze względu na brak potwierdzenia wymienionego rozrzadu wszyscy chcieli urwać jakies 400euro na wymiane rozrzadu).

Stąd moja decyzja.

Opublikowano
To i tak cena z kosmosu jak za wymiane tego elementu.

na jakiej podstawie sądzisz ? sama część w serwisie kosztuje ponad 200euro. Do tego dolicz czas pracy serwisu i wychodzi wlaśnie kwota 400euro. Niemiecki mechanik wziąłby za wymiane ok 100-150eur + drążek Lemforder ok 50 eur. Wyżej wytlumaczylem o co mi chodzi...

Opublikowano
Dlatego ze koszt roboczogodziny w servisie bmw to chyba 70 eur. A przy wymianie drugiej strony czas wymiany tego drazka to okolo 20 minut. Czyli powinnicie obciazyc rachunkiem na jakies 250 eur. Co innego gdyby mieli wymienic tylko ten jeden drazek. Wtedy pracy jest zdecydowanie wiecej przy demontazu i montazu oslon itp. Geometrie sa zobowiazani i tak ustawic po wymianie gwarancyjnej.
Opublikowano
Dlatego ze koszt roboczogodziny w servisie bmw to chyba 70 eur. A przy wymianie drugiej strony czas wymiany tego drazka to okolo 20 minut. Czyli powinnicie obciazyc rachunkiem na jakies 250 eur. Co innego gdyby mieli wymienic tylko ten jeden drazek. Wtedy pracy jest zdecydowanie wiecej przy demontazu i montazu oslon itp. Geometrie sa zobowiazani i tak ustawic po wymianie gwarancyjnej.

dolicz jeszcze MwSt czyli 19% ...

z reszta nie ma o czym gadac. Tyle chca to tyle zapłace.

Opublikowano
Dlatego ze koszt roboczogodziny w servisie bmw to chyba 70 eur. A przy wymianie drugiej strony czas wymiany tego drazka to okolo 20 minut. Czyli powinnicie obciazyc rachunkiem na jakies 250 eur. Co innego gdyby mieli wymienic tylko ten jeden drazek. Wtedy pracy jest zdecydowanie wiecej przy demontazu i montazu oslon itp. Geometrie sa zobowiazani i tak ustawic po wymianie gwarancyjnej.

a i napewno roboczogodzina nie kosztuje w serwisie 70eur... zwykli mechanicy biorą 50-70eur.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.