Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam termostatu z niższą temperaturą otwarcia niż standardowe 97 stopni.

Ktoś może wie co pasuje napewno?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do disli mają 88 stopni
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obudowa jest inna więc nie podejdzie , ale z tego co widziałem na zdjęciach element grzejny z sprężyną jest bardzo podobny może taki sam ? ( jest demontowalny ) z silnika diesla np M57 530 , załatw jakiś uszkodzony od mechaników i porównaj .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu chcesz to zrobić?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No właśnie.

Jest ktoś w stanie stwierdzić co chce uzyskać poprzez wstawienie termostatu o niżej temp. otwarcia?

Skoro silnik został zaprojektowany na określoną temp. pracy, to ta temp. musi być zachowana do poprawnej pracy silnika.

W v8 jest termostat na około 107 stopni i ludzie zakładają na 92 np. Po co?

Żeby mniej oleju brał? Za to więcej będzie palił.


Albo jeszcze lepsi są mechanicy co twierdzą, że "jak to 107 stopni?! przecież nie może być taki termostat bo to już od 100 się gotuje"

Opublikowano
No właśnie.

Jest ktoś w stanie stwierdzić co chce uzyskać poprzez wstawienie termostatu o niżej temp. otwarcia?

Skoro silnik został zaprojektowany na określoną temp. pracy, to ta temp. musi być zachowana do poprawnej pracy silnika.

W v8 jest termostat na około 107 stopni i ludzie zakładają na 92 np. Po co?

Żeby mniej oleju brał? Za to więcej będzie palił.


Albo jeszcze lepsi są mechanicy co twierdzą, że "jak to 107 stopni?! przecież nie może być taki termostat bo to już od 100 się gotuje"

 

M52tu ma termostat na 97 a jak najelejesz wody to też sie zagotuje momentalnie ;P

Opublikowano
To są przecież wartości temperatury nie dla wody tylko dla odpowiedniego płynu chłodzącego.
Opublikowano
No właśnie.

Jest ktoś w stanie stwierdzić co chce uzyskać poprzez wstawienie termostatu o niżej temp. otwarcia?

Skoro silnik został zaprojektowany na określoną temp. pracy, to ta temp. musi być zachowana do poprawnej pracy silnika.

W v8 jest termostat na około 107 stopni i ludzie zakładają na 92 np. Po co?

Żeby mniej oleju brał? Za to więcej będzie palił.


Albo jeszcze lepsi są mechanicy co twierdzą, że "jak to 107 stopni?! przecież nie może być taki termostat bo to już od 100 się gotuje"

 

M52tu ma termostat na 97 a jak najelejesz wody to też sie zagotuje momentalnie ;P

 

A kto w tych czasach jeździ na wodzie :?: :mrgreen: Chyba tylko bidny Janusz na wsi do traktora leje...........

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Poradziłem sobie wg przepisu z rosyjskiego forum. Jak ktoś będzie zainteresowany to podam linka.


Po co termostat o niższej temperaturze otwarcia ? Z kilku powodów, w tym modelu sterownik pozwala na temperature cieczy nawet do 115 stopni, troche dużo.

Oczywiscie pod dużym obciążeniem nie trzyma takiej temperatury, ale warto zobaczyć jak "szybko" temperatura spada przy nagłej zmianie obciążenia. Jak mamy niższą temperaturę cały czas to nie ma tego problemu.


Druga sprawa jak wam się będzie silnik przegrzewał to i tak tego nie zobaczycie na zegarach dopóki nie przekroczy 115 stopni.


Zastanawia mnie jeszcze jaka powinna być temperatura oleju w tym sliniku? Przy spokojnej jeździe mam ok 90 stopni, przy szybszej 100, ale powyżej 200kmph 112 stopni nawet. Też mi się wydaje dużo. Temperatura na zewnątrz 25 stopni.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dzięki bardzo za linki,


czy robiłeś to u siebie ?

nie wiesz, czemu musi być nowy termostat ?

jeżeli robiłeś u siebie, jakie są efekty ?


Dzięki

Hubert

Opublikowano

robiłem


nie musi być nowy, musi być BEHRa bo jego da się przerobić

u siebie wziąłem nowy bo stary miał spaloną grzałkę


jak nie potrzebujesz sprawnej grzałki to musisz oszukać sterownik


efekty są takie że temperatura cieczy jest dużo niższa. Gdzieś już to pisałem, nie pamiętam teraz dokładnie ile, ale po poprawce nigdy nie doszedłem do 115 stopni, maksymalnie miałem jakies 97 ? nie pamietam

minimalnie 78 stopni


popatrz na termostat od M50. Dzisiaj poszedłbym w tą stronę.

Jest dużo tańszy, efekt będzie ten sam. Grzałkę trzeba oszukać jakimś opornikiem ceramicznym lub wywalić ją z ECU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo zmienić mapę termostatu jak grzałka sprawna i uzyskamy to samo bez rozbiórki i przeróbki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.