Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nadszedł czas na przedstawienie mojej biedy :D

Samochód kupiony w autohandlu. Trochę drogo, ale za taki stan, warto było. Szukałem po Berlinie z ogłoszeń, ale jak to bywa-zdjęcia super,ni jak mają się do rzeczywistości. Wracając do domu weszliśmy do komisu mieszczącego się 10 min piechotą od miejsca zamieszkania stała ONA :D Biedna, ale piękna.

Type code: AY71

Model: 318I (EUR)

E-F-R series: E46 4FL

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N42

Displacement: 2.00

Power: 105 (143 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 372 - STAHLBLAU METALLIC

Upholstery code: H9AT - STOFF JACQUARD/A

Prod.date: 2002-07-23

S205 Automatic transmission

S210 Dynamic stability control III

S240 Steering wheel, leather

S279 BMW light-alloy wheel star spokes 45

S320 Deleted, model lettering

S321 Exterior parts in vehicle colour

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S465 Through-loading system

S473 Armrest front

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S550 On-board computer

S660 Radio BMW Reverse (C42)

S785 White direction indicator lights

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

P972 Comfort package


xc8nWdr.jpg

86pOjK9.jpg

WwNfcfr.jpg

bionmvh.jpg

fqOXA7W.jpg

JSfBQj9.jpg

hT9cfJi.jpg

7eHTnaI.jpg

VLacES9.jpg

Ya5101Y.jpg

dSNOmiE.jpg


Na chwilę obecną wymieniony olej z płukanką, filtry oleju,powietrza,pyłkowy.

Nabiłem sobie klimę(brakowało około 150 gram) +olej i UV

Jedna cewka padła,została wymieniona.

Klocki tył również nowe.

Do tego wycieki: uszczelki pompy vacuum i dekielek kanałów chłodzenia z tyłu głowicy. Zrobione :) I ciekawostka. Dekielek nieoryginalny kosztuje około 7 euro, ori 11,32 :D

Została poprawiona aerodynamika :D

Zniknął mały wgniot na masce (fot 6). I zwiększyłem moc o około 10 KM :D Znaczy założyłem ramki na zegary :D

Opublikowano
Widać z kilometra że zadbana, ale zaraz zleci się odpad społeczny i powie że kręcony. Co w tym najzabawniejszego, kupuja auta z 179 tys km, ktore mają ponad 300-400. :lol:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mów za siebie :roll:

Ładna sztuka :cool2: kolor super, na czysto robi wrażenie :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zdjecia nie oddają faktycznego stanu auta, ale to wygląda naprawdę bardzo ładnie :cool2: bezawaryjnosci życzę :cool2:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakoś nie wydaje mi się :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Fajna mam podobną lepiej wyposażona ale ogólnie mniej zadbana. No i niestety kręcona z 300 000 zrobili 200 000 :) Własnie szukam instrukcji zmiany uszczelniaczy ale ciężko o zdjęcia. Pod 2 latach od zakupu powoli zaczyna brać olej.
Opublikowano

No to teraz muszę się podzielić spostrzeżeniami odnośnie brania oleju.

Po przejechaniu około 450-500 km musiałem dolewać 0,5 l. oleju. Od wlania specyfiku przejechałem około 800 km i jak jest w instrukcji po takim przebiegu zaczyna działać. W czwartek wlałem 0,5 l oleju bo było min. Pojechałem do Polski, s powrotem, trochę polatałem po okolicach Berlina . Zrobiłem prawie 500 km. Trasa to około 140 Km/h w porywach do 190. Dzisiaj chciałem uzupełnić olej, a tu niespodzianka.. :D nie trzeba :D

Jest stan. Po 1000 km sprawdzę ponownie i oczywiście opiszę co i jak ;)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Dano nic nie pisałem tu. Dzisiaj przyszło parę "gratów" do samochodu. ;)


RmBCEhi.jpg


W lutym będzie samochód w Polsce w warsztacie na wymianę uszczelniaczy zaworowych. Przy okazji wymienią świece.

Również przyszedł nowy ori akumulatorek do kluczyka.

Wcześniej wymieniłem w jednym kluczyku, bo kompletnie :umarł" ;)

Jakiś czas potem kupiłem zamienniki akumulatorków, 2 za 6 euro. Wymieniłem i.....kupa. Działa jak chce.

Dojrzałem do kupna drugiego ori i już po operacji wymiany. Oba zaprogramowane i działają.

Krótka relacja zdjęciowa :)


RXKV96N.jpg?1


7eKxiRj.jpg?1


Cenrtalnie za akumulatorkiem jest malutki element elektroniczny, taka kostka. Miałem przypadek, że spadł mi kluczyk i przestał działać. Rozebrałem ponownie, wylutowałem aku, pomierzyłem napięcie,wlutowałem i działa. Super. :) No i znowu spadł i nie działa.... WRRRRRRR. Rozebrałem, patrzę i wszystko OK. Miernik,jest OK.... Lupa i mam! :P Zwarcie:)

Izolacja, wlutowanie i działa do dzisiaj. Dlatego w drugim kluczyku od razu dałem izolację na akumulatorku.


dvRaPz0.jpg?1


I po wymianie ;)


ljsxPQ5.jpg?1

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

UaSYYpH.jpg


No i stało się. Silnik ma nowe uszczelniacze zaworowe. Mam nadzieję, że skończą się dolewki oleju. Przy okazji został sprawdzony rozrząd i wymienione świece.

Wszystko to było robione w Szczecinie. Naprawa została wykonana w 1 dzień.

Warsztat ten współpracuje z BMW. Pani w przyjęciu sprawdziła mi na specjalnym urządzeniu wszystkie dane z kluczyka i faktycznie stan licznika jest taki jak na budziku :)

Brak oleju w komorze spalania i nowe świece sprawiły, że spaliny już nie maja takiego dziwnego zapachu.

Jak na razie wszystko jest OK :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Ten kluczyk to spróboj przelutować caly wszystkie styki. Zimne luty (niby jest przylutowany ale nie lączy) trzeba mieć dobry (topnik) i lutownice grotową z regulacją temperatury. Robie przy telefonach i lutowalem juz piloty z renault laguna suzuki swift i inne ktorych nie pamietam i powiem ze operacja przelutowania stykow w pilotach o przypadkach kidys to to dzialalo to teraz jednym otwiaram a drugim odpalam dawalo rezultat 80% ze wszystko dziala. Zazwyczaj dotykajac elementu dwustykowego np mini opornika po prostu z jednej strony przykladam lutownice i widze ze caly sie rusza a przeciez z 2 stron byl przylutowany a dotykajac lutownica z jednej sie poruszyl. I wtedy juz ma sie 100% pewnosci ze usterka jest usunieta. :D Edytowane przez Jakub M
Opublikowano

Dobra lutownica topnik wszystkie punkty lutownicze przejechac i powinien działać :D

Bo czasem jak widze jak ktoś próbuje cos takiego lutować lutownicą do rynien to nic z tego nie ma..

Dobry serwis z np telefonami(elektronika w nich bywa wielokrotnie mniejsza niz w pilotach) ktory naprawia NA MIEJSCU powinien ci ten pilocik w 5-10 MIN przelutowac. I ja obstawiam ze skoro raz dziala raz nie to po takiej operacji bedzie jak nowy :D my za to bralismy tylko na flaszke :cool2: wiec warto spróbować

Opublikowano

Miale wczesniej podobna 1.9 316i

Kupilem ja od starszej pani

Dziadek mial auto zmarl wnuk zajezdzil stalo 5lat w garazu a pani tylko ubezpieczenie placila. Auto stalo zakurzone babcia napewno w liczniku nie majstrowala wiec... Kupilem ja z przebiegiem okolo 200tys.

Zrobilem uszczelke glowicy pompe wody wszystko od razu bo grzala sie do czerwonego pola po prostu nie miala chlodzenia. Nie brala ani grama oleju od wymiany do wymiany. Sprzedalem ja i troche zaluje ale mocniejsza wersja byla tak kuszaca ze nie moglem jej sie oprzec :D

Teraz mam 3.0l. I troszke bierze czytalem ze (ten typ tak ma)

Ale bede chcial wymienic przy nastepnej wymianie oleju odmę. Nie wiem jak do końca ją sprawdzić ale po tylu latach ekspoatacji profilaktycznie ją wymienię ponieważ czytałem ze uszkodzona odma ma duzy wplyw na pobór oleju i nalezy ja co jakis czas wymieniac a podejrzewam ze u mnie to nie mialo nigdy miejsca. Nie wiem jak w 318i ale napewno też jest zastosowany seperator oleju wiec jesli nadal by bral olej (co jest bardzo wątpiliwe bo moim zdaniem jesli chodzi o niezawodność to 1.9 sa po prostu z*yebi$te ) tomoze warto go sprawdzić super autko :wink:

pozdrawiam :D

Opublikowano

Mam odpowiednią lutownicę. Dzięki za info.

ale jest szkopuł, elektronik stwierdził, ze kluczyk umarł. Mam już dwa nowe. musi je tylko zakodować ;)

Tylko on zrobi mi to za darmo, więc .... skoro chce ;)

A potem sobie przelutuje stary kluczyk.

Opublikowano

Elektronik stwierdzil ze umarł. Moze zepsuł :D jak masz porównać z innym kluczykiem to pierwsze zobacz czy czegoś małego nie brakuje i co tam majstrował. Czy tylko mierzył :wink: bo jak mogł sprawdzić do końca czy dziala nie mając przy sobie odbiornika jakiegoś sygnału (który nadaje kluczyk np twój samochód) :) . Toż to nie pilot do telewizora w którym można sprawdzić irdę aparatem w telefonie. A poza tym ten pilot jest kompatybilny tylko z jednym samochodem. Wiec jesli stwierdzil ze pilot kaput to albo zepul albo naprawial go u ciebie w samochodzie albo to jakis prze fachwiec od kluczyków :cool2: Kiedys wymieniałem moduł komfortu i musialem zakodować kluczyki. Za którymś razem w końcu sie udalo wazne jest nawet to ze trzeba zamknąć otworzyć samochod wsiaść i dobrze się w nim zamknąć :D w sensie nie robić tego na uchylonych drzwiach.


Jesli ma sie kluczykow kilka najwazniejsze zeby kolejno kazdy dodatkowy kluczyk dodac w niewielkim odstepie czasu od pierwszego. Nie wiem czy 3 beda dzialaly bo osobiscie posiadam tylko 2. I działają. :D Jeśli ktoś to chce zrobić dobry uczynek to czemu nie :wink:

Ale osobiście bym nie wytrzymal i musiał spróbować :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A poza tym ten pilot jest kompatybilny tylko z jednym samochodem.

Nie prawda, taki kluczyk możesz przyuczyć do innego e46/e39 i będzie otwierał zamykał auto, oczywiście jako drugi.

Nie wiem jak w 318i ale napewno też jest zastosowany seperator oleju wiec jesli nadal by bral olej (co jest bardzo wątpiliwe bo moim zdaniem jesli chodzi o niezawodność to 1.9 sa po prostu z*yebi$te ) tomoze warto go sprawdzić super autko :wink:

W każdym silniku jest odma, ten silnik (n42b20) ma niewiele wspólnego z m43tub19, o którym piszesz, jest oczywiście bezpieczniejszy, ale też ma swoją bolączkę - panewki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jakubie, kluczyk programowałem i się zaprogramował. Tylko że po kilku minutach gubił pamięć.

Elektronik przy mnie sprawdzał działanie i pilot wysyłał sygnał ze wszystkich 3 przycisków. tylko jaki słaby był ten sygnał. I jest diagnoza. Trzeba zmienić kluczyk sygnał jest za słaby.

Oczywiście przelutuję sobie kluczyk, może zadziała. A jak nie, to będzie jako 4 ,mechaniczny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj przełożyłem oponki na letnie. Przy okazji sprawdziłem, znaczy na nowo naładowałem klimę. I to niespodzianka.... Klima szczelna :D

A co do kluczyka.

Przelutowałem, zakodowałem i działa. Z bliska, z daleka i jest super. Za chwilę nie reaguje na nic i po kilku minutach znowu działa...

Zostawiam jak jest.... Mam 1 sprawny i starczy

Mam pewną teorię, że potrzebuje czasu na pełne zadziałanie, znaczy musi mimo nowego aku się naładować .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To coś majster nie poszło z kluczykiem, ma działać od razu :wink: gdzie są foty? Przecież to galeria podobno :twisted:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przyszedł czas na dłubankę w samochodzie... ;)

AAZcXYF.jpg

KDkL8y9.jpg

Olej TOTAL 5W/30

A to przyczyna dzisiejszej "dłubanki" ;D

t1C9qMV.jpg

No to zaczynamy... :D

Zawiecha w dół, przekładnia w dół...

bdDybOQ.jpg

YDTKRxA.jpg

Odkręcamy miskę

Przecież jest bardzo dobry dostęp, prawda? ;)

b27n7jN.jpg

SH562g7.jpg

I tu zonk :mad2:

Podstawa kompresora klimatyzacji blokuje swobodne zdjęcie miski :nienie:

YHuKDek.jpg

Lecimy dalej, opróżnienie klimy demontaż kompresora i podstawy.

ZbqQbdn.jpg

4Ah0wYg.jpg

Wreszcie micha na ziemi :cool2:

whmOUc5.jpg

Nowa uszczelka i można wszystko składać.

FGQ9l5x.jpg

I tak mi minął dzisiejszy dzionek.

No i oczywiście foto licznika ;)

Gbdsquc.jpg


Ps. Szybka brudna to i mazy na wyświetlaczu :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym to jest koszmar..jak sobie pomyślę, że kiedyś będę musiał to zrobić to mnie telepie :P symboliczny ten przebieg :)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie jest tak źle ;)

Przynajmniej w r4. Teraz spokojnie mogę to zrobić w 3 godz. Bez zbędnego pośpiechu. Ty w r6 masz trochę mniej miejsca.

A przebieg.... jest jaki jest :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.