Skocz do zawartości

E39 wentylator błąd 16 w inpa - pomożecie w interpretacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hey, mam E39 520d po lifcie. Okazało się że mam 4 pinowy wentylator, który przestał działać. Miechnik stwierdził, że były przypadki że po lifcie są 4 pionowe wiatraki z jakimś dodatkowym modułem sterującym. Kupiłem drugi wiatrak 4 pinowy, spięty na krótko pod prostownikiem działa na wszystkich biegach. Po zamontowaniu w aucie jednak się nie uruchamia.


Teoretycznie powinien startować po włączeniu klimy na 1 biegu. Chyba że ten moduł działa tak jak w tym 3 pinowy i steruje kiedy ma się to włączyć?


Pod inpa nie ma żadnego błędu w sekcji Klimatyzacji. Mam wersję 5.0 ale nie znalazłem tam opcji ręcznego wystartowania wiatraka.


Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Edytowane przez czijzes
Opublikowano

Podłączyłem dzisiaj jeszcze raz inpe i mam błąd 16

relais spritzwassergeschützt - czyli chyba oznacza to walnięty przekaźnik klimatyzacji?

iiVJoT


20180609_165804.jpg

Opublikowano
Ten bład raczej dotyczy podgrzewania spryskiwaczy lub coś podobnie. Nic tu z klimą i przekaźnikiem nie widać
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie,

to oznacza przekaźnik podgrzewania dysz spryskiwaczy.


Jesteś pewny, że wiatrak, który siedział u Ciebie w aucie - ten 4pinowy, nie został tam zainstalowany "na sztukę"?

Działał wcześniej? Może ktoś go wsadził, żeby był i nie uruchamiał się od początku?

Podłączałeś go na krótko?

pzdr

yaz

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Wcześniejszy wiatrak działał bez problemu, gdy go demontowalem wszystko było oryginalnie przykręcone - ten który teraz wstawiłem w jego miejsce sprawdzałem na krótko prostownikiem przed montażem i działał na wszystkich biegach. Stary po demontażu również sprawdziłem i nie startuje na żadnym pinie.


Zastanawiam się jeszcze czy wiatraki od diesla a benzyny się różnią czymś poza obudowa? Ten nowy miał inny kształt był węższy a wyższy od tego starego. Ale idealnie pasował do otworów i pozostałych elementów.

Opublikowano
W sumie to jeszcze został mi do sprawdzenia bezpiecznik pod schowkiem. Co prawda inpa nn ich nie pokazuje, ale to wyczytałem że często w przypadku awarii silnika bezpiecznik pada.
Opublikowano

Dogrzebalem się do tych bezpieczników za schowkiem. Ktoś kto wpadł na pomysł ich lokalizacji powinien zgnić w piekle. Bezpieczniki całe.


Nie mam już pomysłów. Może jutro podłącze do kostki wentylatora żarówkę 12 i sprawdzę czy prąd dostaje.

Opublikowano

Próbowałem również z podmianą panela od klimatronica i również wiatrak nie startuje..


Pojadę jeszcze na sprawdzenie ilości czynnika, co prawda klima chłodzi konkretnie podczas jazdy i wcześniej nie miałem problemów. W sumie startuje kompresor więc ilość czynnika powinna być ok.


Co można jeszcze zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez przesady z tymi bezpiecznikami 75 i 76, wysuwa się płytę pod schowkiem i bez problemu wyjmuje się oba bezpieczniki. Ten zielony przekaźnik jest ok, którego zdjęcie wkleiłeś? Znalazłem jeszcze takie na realoem:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DR71-EUR-05-2003-E39-BMW-520d&diagId=61_4002

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DR71-EUR-05-2003-E39-BMW-520d&diagId=61_4625

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Z moimi wielkimi łapami to się nieźle nagminastykowałem, aby te bezpieczniki wyjąć i włożyc ponownie :)


Przekaźników jeszcze nie sprawdziłem - wypiąć je i zmostkować układ? Dzisiaj jeszcze powalczę z żarówką 12v na kabelkach i sprawdzę czy dochodzi zasilanie do kostki wentylatora przy włączonej klimie...

Opublikowano
Wszyscy mówią o bezpieczniku za schowkiem a nikt nie wspomina o bezpieczniku w bagażniku o wartości 100A. Sprawdź jeszcze ten bezpiecznik.
Opublikowano

Panowie podłączyłem woltomierz i na kostce do wentylatora nie ma zasilania. Podłączyłem więc woltomierz pod kostkę czarnego przekaźnika, kabelki mają takie same kolory jak od wiatraka więc zakładam że to przekaźnik wentylatora. I brązowy z czarnym ma Asilanie 13-14V czyli chyba ok jak na 1 bieg. Czyli chyba czarny przekaźnik do wymiany. Mogę na krótko zmoatkowac brązowy z czarnym? Nic nie Spale?

20180616_134013.jpg 20180616_133956.jpg 20180616_133729.jpg

Opublikowano

Wrzucam jeszcze fotkę przekaźnik, kabli do niego i kostki gdzie jest zamontowany.


Kurcze jednak kolory kabli do wentylatora są inne.

Brązowy, czarny, czarno-czerwoy i czarno-niebieski

Opublikowano

Sprawdzony, ale mam sedana i w bagażniku nie mam 100, największy to 40a. Wszytskie aprawdzone i dobre są.


Pojade do serwisu klimy, może faktycznie za mało czynnika i wiatrak nie odpala, mimo że klima startuje. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Opublikowano

Hmmmmm. Na pewno?

Bezpieczniki powinny być chyba takie same bez różnicy sedan/kombi.

Nie ma takiej możliwości że sprężarka startuje a wentylator nie jak wszystko jest sprawne.


P.S w kombi te bezpieczniki są za taką białą zaślepką.

Opublikowano

Nie widać.

Opcje są dwie.

Miernik albo robisz sobie "probówkę" z żaróweczki 12v i sprawdzasz czy prąd "przechodzi"

Ewentualnie można "zwatować" jakimiś drucikami miedzianymi dla sprawdzenia.

Opublikowano
Jaki napięcie tam powinno być? Ustawiłem miernik na 12v i na żadnym z bezpieczników nie ma napięcia - co jest niemożliwe. Jak ustawić miernik pod te duże bezpieczniki.? Dół to masa czyli minus a tam gdzie idą przewody to plus?
Opublikowano
Jeżeli chodzi Ci o zdjęcie to wszędzie jest tam plus, tylko na dole jest plus przed bezpiecznikiem bezpośrednio z aku a na górze "za bezpiecznikiem" Tam dotykasz jedną końcówką miernika(czerwoną) przed i za bezpiecznik, natomiast drugą czarną podpinasz do minusa(masy) na akumulatorze lub dotykasz "gołej" blachy na aucie. Miernik ustaw na zakres 20V prąd stały DC
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.