Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zastanawiam się z jakim kosztem się wiąże wymiana kierownicy standard (bez łopatek) na wersję M z łopatkami? Czy jest to w ogóle możliwe do wykonania? Czy często korzystacie z łopatek, np. do redukcji? :roll:

Jeśli nie taka modyfikacja to standard -> M'ka, jaki to koszt?

Opublikowano
Gdyby nie łopatki moja 4 nie miała by sensu korzystam 99.9% nie wyobrażam sobie bez tej opcji. W passacie też mam ale tam nigdy nie używam
Opublikowano

Miałem łopatki we wszystkich swoich bmw (seryjnie lub dokładane) i uważam, że są bezużyteczne :)

W jeździe ulicznej automat zawsze zrobi zmianę lepiej. Przy 8 biegach redukcje musisz robić o co najmniej 2 biegi, więc na ucho nie trafisz, więc musisz patrzeć na wskaźnik - bez sensu. Komputer lepiej wie jakie będą obroty po kick down i redukcji o 1,2,3 biegi. W M jest trochę lepiej bo na headup masz obrotomierz i wskaźnik biegu. Może na torze ma to sens gdy robisz okrążenie kilkadziesiąt razy, znasz wszystko na pamięć i urywasz setne sekundy.

Ale i tak biorę łopatki bo fajnie wyglądają :)

Sam mod jest łatwy, kupujesz kierownicę z łopatkami, kodujesz 1 pozycję i działa.

Opublikowano
Szkoda zachodu. Łopatek użyjesz raz na miesiąc dla zabawy. Mam i wiem do czego służą i uważam, że w codzienej jeździe uzywanie ich mija się z celem. Skrzynia BMW naprawdę daje radę :)
Opublikowano
Kurde powiem wam że jestem zaskoczony ja jeżdżę tylko na łopatkach wogole jakoś za mną nie przemawia ta poźna zmiana biegów w BMW
Opublikowano
Zalezy od stylu jazdy i silnika, ja mam ponad 250KM wiec lubie często krecic ten silnik wumyszajac redukcje nawet gdy nie sa konieczne - to caly fun z benzyny :twisted:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy benzynie łopatki są bardzo fajne. Nie wyobrażam sobie aktywnej jazdy po serpentynach bez nich - porażka. W sport/sport + mamy do dyspozycji 7 a nie 8 biegów i używam w zasadzie 2,3,4. Poza tym jak ktoś chce postrzelać z wydechu to też bez nich dużo trudniej.
Opublikowano
dokładnie 2,3,4 i ten strzał z wydechu na automacie ledwo pierdzi na manetkach jest bardzo dobry efekt

 

Dlaczego?

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Automat szybciej przeżuca biegi nie tak agresywnie na manetce możesz pociągnąć na maxa i nagle dup ! redukcja... a jeszcze ciekawszy efekt biegami do dołu.


(Oczywiście wszystko kwestia wydechu )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed zakupem nowego samochodu czytałam opinie o wątpliwej przydatności łopatek szczególnie w dieslu,ja jak ten niewierny Tomasz nie dałem się przekonać i dołożyłem je do konfiguracji myśląc przede wszystkim że będę skuteczniej hamował silnikiem szybciej redukując biegi. Nić bardziej mylnego, skuteczność hamowania silnika 2d jest co najwyżej przeciętna a druga sprawa to po paru tygodniach znudziło mnie to. Nie po to kupiłem automat by jeździć jak manualem.Jeżeli czasami chcę skuteczniej hamować silnikiem to tylko jednym dotknięciem przełącznika przełączam na sport i wszystkie biegi redukuje na wyższych obrotach silnika (skuteczniej).Z kolei jak chcę skuteczniej wyprzedzić to dźwignię biegów do siebie ma sport i skrzynia lepiej wykorzysta możliwości silnika niż manualnie. Według moich odczuć ten automat tak dobrze zmienia biegi w każdych warunkach że manualem niema co korygować.Nie pamiętam kiedy ostatnio używałem łopatek. Z całej konfiguracji jedyną nietrafiony wybór to właśnie łopatki .Według mojej opinii jedynie ładniejszy efekt wizualny kierownicy nic więcej :wink:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Proponuję rozdzielić opinie o łopatkach w dieslu i benzynie. W dieslu faktycznie robią efekt wyłącznie wizualny, w benzynie coś zupełnie innego i nie można tego porównywać.
Opublikowano

Tez uwazalem ze lopatki sa bez sensu, wczesniej jezdzilem w X6 35D z nimi i w ogole nie korzystalem... w octavii RS 2.0TFSi tez z nich jakos nie chcialem korzystac. W mojej 440xi tez przez 3miesiace nie uzywalem, ale raczej dlatego ze pierw poznawalem auto :) Teraz nie wyobrazam sobie nie miec lopatek... glownie chodzi o redukcje biegow dla strzalow z wydechu :) Za kazdym razem to robie teraz :) Frajda nie do opisania, radosci to daje mnostwo :)

Jesli chodzi o dynamike jazdy, to raczej za czesto tego nie uzywam, chociaz zdarza sie. Generalnie bez manetek auto nie dawaloby mi takiej frajdy jak teraz - strzaly z wydechu przy redukcji sa niesamowite po zalozeniu M Perf Power Sound Kit :)

Opublikowano
Tez uwazalem ze lopatki sa bez sensu, wczesniej jezdzilem w X6 35D z nimi i w ogole nie korzystalem... w octavii RS 2.0TFSi tez z nich jakos nie chcialem korzystac. W mojej 440xi tez przez 3miesiace nie uzywalem, ale raczej dlatego ze pierw poznawalem auto :) Teraz nie wyobrazam sobie nie miec lopatek... glownie chodzi o redukcje biegow dla strzalow z wydechu :) Za kazdym razem to robie teraz :) Frajda nie do opisania, radosci to daje mnostwo :)

Jesli chodzi o dynamike jazdy, to raczej za czesto tego nie uzywam, chociaz zdarza sie. Generalnie bez manetek auto nie dawaloby mi takiej frajdy jak teraz - strzaly z wydechu przy redukcji sa niesamowite po zalozeniu M Perf Power Sound Kit :)

 


Nic dodać nic ująć dokladnie.Czyli jak kolega wyżej napisał jak się ma diesla nie ma sensu jak benzynę z dobrym wydechem pozycja obowiązkowa

Opublikowano

Nie wyobrażam sobie nie mieć łopatek. Po pierwsze przy szybszej jeździe po zakrętach dają kontrolę i optymalnie sami dobierany obroty - komputer tego nigdy nie zrobi a wyjście z zakrętu z działającym kick down jest po prostu bez sensu. Po drugie w sport+ czy dsc off jak można pociągnąć do rev limitera i komputer nie orzepnie biegu co przy track dayach czy lataniu bokiem jest nieocenione. Nawet na autostradzie jest po prostu przyjemniej jak się szybko jedzie.

Co ciekawe - u mnie w każdym trybie tj w sport+ i dsc off też można zapiąć 8 bieg.

Opublikowano

http://ifotos.pl/zobacz/F0DBC162-_qerhepx.jpg


Jeszcze wracając do łopatek - mam też auto z dsg i dieslem i tam używam bardzo sporadycznie. Niestety charakterystyka silnika i fakt że „komputer wie lepiej”, sprawiają że nie chce się z tego korzystać.

ZF8HP działa w połączeniu z benzyną naprawdę fajnie, nie tak jak dkg czy smgII którego zawsze będę fanem mimo „powolnej” jak na dzisiejsze standardy pracy. Dla mnie łopatki skutecznie wyparły chęć posiadania auta z mt.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie czy kierownica z m4 podejdzie pod sportowa kierownice M z F36? Chodzi mi o przelozenie wszystkiego (przyciski, oslony, poduszka itp) z F36 do M4 (sam korpus ze skora). Czy pozniej jakies kodowanie?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Podejdzie ale tylna osłona do M jest inna (ma wycięcie bo blenda w M4 jest ażurowa a w zwykłej nie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.