Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Na początku jako nowy forumowicz i posiadacz F10 chciałbym się serdecznie przywitać - witajcie!


Od jakiegoś czasu zauważyłem taką niedogodność w swoim nowym, używanym samochodzie: F10 z 2014 r.


Problem dotyczy tylnego prawego koła/opony: podczas wolnej jazdy (tak 5-10 km/h) przy otwartym tylnym oknie słychać szuranie/trzeszczenie opony (chyba dot. to opony) - jest to bardziej gumowy dzwięk aniżeli mechaniczny.

Należy dodać, że jest to cykliczne trzeszczenie, którego tempo zmienia się wraz ze wzrostem szybkości.


Po obserwacjach: głośniej trzeszczy przy skręcie w lewo (większy nacisk na koło) natomiast przy skręcie w prawo (odciążenie koła) trzeszczenie praktycznie ustaje/jest mniejsze. Dawno nie padało, ale na mokrym asfalcie też jakby mniej trzeszczy (albo to tylko szum mokrego asfaltu zagłusza trzeszczenie).


Opony Continental 245/45/18 z 2014 r. run flaty, gł. bieżnika ok. 3 mm. Żadnych wibracji czy ściągania nie odczuwam.


Możecie coś doradzić, nakierować na problem?

Opublikowano
Ja wiem ze potrafia trzeszczec , skrzypiec tylne wahacze ale to nie powinno miec zwiazku ze zmiana predkosci.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A masz właściwe ciśnienie w oponie?
Opublikowano

masz 3mm

to bardzo nie wiele

zaraz dojdziesz do TWI

i zmienisz opone i wszystko sie wyjasni

ale wpierw odkrec kolo

oczysc czes styki felgi z tarcza

i zrob testa

Opublikowano

Ciśnienie w oponie ok - 2,6 bara. Zastanawiam się czy nie trzeszczy opona na styku z felgą - tylko czy to może aż tak pracować?


Na suchym asfalcie trzeszczy, na mokrym praktycznie. Jak koło jest dociążone trzeszczy, jak odciążone przy skręcie - mniej.


Na razie sam próbuje zdiagnozować przyczynę (z Waszą pomocą) za nim udam się do warsztatu lub wulkanizatora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast tyle gdybac to podnies auto i zamien kola miejscami. Zacznie trzeszczec po drugiej stronie to od razu bedziesz wiedzial ze to w kole problem.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie było takie trzeszczenie zależne od prędkości kiedy sprężyna z tyłu pękła.
Opublikowano
Witam mam ten sam problem tylko ze lewa opona identycznie jak u pana wyżej gumowy odgłos i przy skręcie w prawo jakiś odgłos Dźwiny
Opublikowano

jak kupiłem swoje F11 to miałem podobnie na oem felgach 18" i oponach run flat

po zmianie opon była błoga cisza

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.