Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

około miesiąc temu stałem się posiadaczem tej oto bawarki.

miesiące poszukiwań okazały się bezowocne ale ostatecznie się udało

Na pierwszy rzut oka nie była zbyt atrakcyjna bo wygórowana cena a wyposażenie takie sobie, natomiast wszystko wynagradza bardzo fajny jak na pełnoletnie auto stan techniczny :)

na liczniku w momencie kupna prawie 237tyś, teraz już prawie 240tyś. i jak narazie praktycznie zero problemów.

poprzedni własciciel wydawał się wiedzieć o tym aucie wszystko i dbał o nie bardzo ładnie

oczywiście sam nie mam wystarczającej wiedzy by stwierdzić że auto jest ok, tak więc w tym pomógł mi Pan andrzej z Bimmercheck który obejrzał autko ze mną i stwierdził że jest w ok stanie. i że około 3 tys zł i będzie bardzo ok :)

oto co poprzedni właściciel wypisał w aukcji na temat tego co zrobił w aucie:

- komplet filtrów, wszystkie płyny i oleje oraz świece

- regeneracja zawieszenia nivo i wózka

- amortyzatory przód, chłodnica, paski

- nowe tarcze i klocki tył wraz z hamulcem ręcznym

- felgi styling 48, 5 sztuk z 3-letnimi zimowymi oponami Continental w bdb stanie

- wymiana 4 czujników PDC

- wymieniona kierownica, podsufitka i gałka zmiany biegów z pakietu M

- nowy akumulator, wycieraczki, dywaniki welurowe

- radio BMW Business z AUX i bluetooth

- sprężyny H&R oraz wymiana elementów zawieszenia przedniego (wahacze, łączniki, drążki)

- regeneracja zacisków hamulcowych

- geometria

- zawór DISA

- pompa wody i wiskoza

- nowe wkłady lusterek


oczywiście 20 letnie auto miało swoje wady:

- brak letnich opon (własciciel sprzedał opony wraz z pięknymi felgami z m5)

- kilka purchli korozji na tylnej klapie

- kilka wgniotek

- troche odprysków i wżerek na masce

- cieknące przewody wspomagania od zbiorniczka.

- niedzialające pdc

- sporo rys na zderzakach

-nie otwiera się tylna szyba


z mojej strony jak narazie weszły nowe opony, ogarnełem też cieknące przewody wspomagania z wymianą płynu i czyszczeniem układu,

po wymianie 2 czujników pdc dalej nie działało. Winnym okazały się udzkodzone wtyki.


na tą chwilę auto jest umówione na regeneracje reflektorów wraz z wymianą regulatorów (na wszelki wypadek, skoro i tak już rozklejam lampy)


Dalsze i bliższe plany:

za tysiąc km idzie serwis olejowy z filtrami.

ogarnięcie dzialania tylnej szyby

w przeciągu miesiąca dwóch, tylna klapa do malowania (tak przy okazji jak ktoś zna dobrego lakiernika w krakowie to prosze o info;d)

pózniej odświeżenie lakieru + dobry wosk w studiu detailingowym.

może w dalszej perspektywie zrobię drobną pikselozę. jest jej na tyle mało że mi nie przeszkadza ale może i to się zrobi ładnie

no i jak odłoże trochę wolnej kasy to wejdzie jakaś navi zamiast tego radia (swoją drogą jak BMW wpadło na montowanie tak tragicznej jakości...pokrętła od głośności? już chyba w seicento dawali lepsze ;d)


troche info z vinu:

Kod typu DS51

Typ 530I (EUR)

Typoszereg E E39 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor SCHWARZ 2 (668)

Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Data prod. 200 - wyświetl numer -

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S386A DACHRELING Reling dachowy

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S970A BUSINESSPAKET Pakiet Business

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące

S266A LM RAEDER/RADIALSPEICHE 48 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 48

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Składanie Information

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie


Pare fotek:

301f10b6bbc1ed90.jpg

6fd8d1f14fdc4793med.jpg

be90bddd722911c0med.jpg

79b9d5972a1d7258med.jpg

8e70aa1928997e7emed.jpg

3f2d916b5c88742amed.jpg


i bonusowo, wyproszone zdjęcie od właściciela z czasóœ gdy bawarka stała na ładniejszych felgach :) straszna szkoda że sie nie ostały no ale mówi się trudno :)

64cbe88287a51e84med.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ładna sztuka, chociaż te felgi od M5 tak średnio pasują. Poszukaj może coś bardziej klasycznego do E39,a te sprzedaj. Chociaż co kto lubi. Jak Ci się zbiera przy takiej dużej pace i silniku ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- brak letnich opon (własciciel sprzedał opony wraz z pięknymi felgami z m5)

.

.

.

i bonusowo, wyproszone zdjęcie od właściciela z czasóœ gdy bawarka stała na ładniejszych felgach :) straszna szkoda że sie nie ostały no ale mówi się trudno :)

Trochę słabo u Ciebie z czytaniem ze zrozumieniem :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zbiera się super

Dotąd jezdziłem autami raczej w okolicach 100hp takze na początku różnica wydawała mi sie ogromna.

jednakze faktycznie wielkość i masa auta trochę tonuje tą dużą moc na papierze i nie jest tak "straszne" jak mi się wydawało jeszcze przed kupnem na "papierze"

ale jak mu wdepnąć to zbiera się bardzo szybko, i nie problem zerwać tylną oś (ale tylko jeśli się tego chce).

jak nie pałuje silnika do 6k obrotów to przy prędkościach do 100km/h mniejsze i lżejsze diesle zbierają się podobnie. ale jak mu przycisnąć na maksa to już inna bajka :> na autostradzie. od 140 wzwyż jadę bez problemu a mniejsze diesle zostają w tyle :)


ps. nigdy nie jezdziłem np. 520i ale wydaje mi się że 520i w touringu praktycznie w ogóle nie pojedzie. Jak jeszcze je załadować to.. no porpostu nie wyobrażam sobie jazdy 520i w trasie porównując do tego jak się czuje w 530i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.