Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

szukam porady na temat przyczyny wysokiego spalania, silnik m47n 150

podczas jazdy na kodzie 7.0 pokazuje mi w trasie temperature 78-80 C natomiast na miescie 82-83 czy to prawidłowa temp grzania silnika ?

auto nie kopci nie szarpie wszystko chodzi prawidłowo ale spalanie na miescie przy bardzo delikatnej jeździe wychodzi przy przeliczeniu kilometrow około 9-10 litrów gdzie komputer pokazuje spalanie 5.1

Żadko kiedy przy postoju na swiatlach na jałowym ekonimozer sam sie podnosi do 3-4L oraz 2 sekundowe folwanie obrotów 600-800 przy wlaczonej klimatyzacji sytuacja z ekonomizerem jest podobna



Bardzo prosze o jakies podpowiedzi w tym kierunku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za niska temperatura, powinno być 88-92 stopnie, czy to w trasie, czy stojąc w korkach. Wymień termostat lub obydwa, o ile posiadasz termostat EGR, a spalanie spadnie o jakieś 1-1,5l/100km.
Opublikowano

Do wymiany będzie termostat EGR czy główny termostat ?? Dodam ze silnik szybko łapie pion temp

Czy z zadko falującymi obrotami również to rozwiąże problem ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany będzie termostat EGR czy główny termostat ??

Odwieczne pytanie... Ja Ci na nie nie odpowiem, bo dla mnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tu możesz o tym poczytać --> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=157748

Ja dwa razy miałem ten problem i dwa razy wymieniałem obydwa termostaty. Co do falowania to ciężko powiedzieć ale jest szansa, że przestanie przy prawidłowej temperaturze, bo może faluje przez ciągle włączający się podgrzewacz płynu np.?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień oba i nie będziesz się zastanawiał. Ja ze swojego doświadczenia nie polecam jakichkolwiek zamienników, bo się naciąłem na allegrowe BEHR. Polecam kupno oryginałów BMW z ASO lub ze sklepu czescidobmw.pl, zależy gdzie cię taniej wyniesie i zapomnisz o problemie niedogrzewania. Pion w BMW jest od 75 , także jak łapie pion to do optymalnej temperatury brakuje mu jeszcze sporo. Przechodzi za pion przy 115 także to też już bardzo gorąco. Ten wskaźnik to tak dla picu bardziej:)
Opublikowano
Termostat egr można sprawdzić wykonujesz go i łączysz czy jest zamknięty. Ale obstawiam główny do wymiany zawsze możesz wymienić oba by za miesiąc czy dwa problem się nie powtórzył.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.