Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przymierzam się do zakupu E39 525i lub 530i w wersji M sport. Moim założeniem było że auto ma mieć manualną skrzynie. Mieszkam w UK i większość dostępnych aut ma automatyczne skrzynie i tu moje pytanie jak one się sprawują bo nie jestem zwolennikiem automatów i pewnie będe szukał aż znajde to co chce ale chciałbym zasięgnąć opini na temat automatów, czy wogóle warto zawracać sobie nimi głowe?? Będe wdzięczny za każdą opinię. Pozdrawiam Sławek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem jednego manuala i 2 autoamty, osobiście nic lepszego niż automat na codzienny użytek nie ma.

Manual jak chcesz mieć kontrole przy driftowaniu, czy butowaniu, ale na codzień, stanie w korku, czy bujanie się po mieście - tylko automat.

A co do awaryjności (sam przed zakupem się bałem) - powiem krótko - brednie. Jak weźmiesz jakiegoś z pól mln przebiegu to możesz mieć jakieś problemy, ale jak trafisz rozsądny przebieg i wymienisz olej nie powinno być problemów.


Co więcej, wydaje mi się, że automaty będą w lepszym stanie, bo nie nadają się do kręcenia bączków i standardowo trzymają niższe obroty w czasie jazdy, przez co silnik mniej wyżyłowany pewnie będzie.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz, potrzebuje auto do normalnej jazdy ale zeby mozna bylo tez przylozyc jak trzeba. Mam na oku 530i m sport w idealnym stanie z przebiegiem ponizej 100k mil czyli jakies 160k km, z tym ze jest w automacie i stad moje rozterki. Nie posiadalem wczesniej automatu i sie go troche obawiam. Dodam ze nie robie wiecej niz 10k km rocznie i w wiekszosci jezdze w miescie.

Powiedz mi prosze jeszcze czy w automacie przy zmianie biegow czuc jakies lekkie szarpniecia czy robi to plynnie?? Moze glupie pytanie ale nigdy nie jezdzilem auto i moze bedzie dobrze sie przewiesc takim autkiem i samemu ocenic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...moze bedzie dobrze sie przewiesc takim autkiem i samemu ocenic.

Sam sobie odpowiedziałeś.

To czy automat szarpie czy nie to subiektywne odczucie.

Kwestia jak auto było używane i serwisowane i czy np olej w skrzyni był wymieniany i co ile mil/km.


Automat w benzynowym 530 wg mnie bardzo dobrze sobie radzi.

Możesz go przełączyć w tryb sport jeżeli chcesz ostrzej polatać, lub, jeśli to nie starcza, to jest jeszcze tryb semi manual, gdzie Ty decydujesz kiedy zmienić biegi.


160kkm to mały przebieg i jeżeli auto nie było pałowane to trzeba się przejechać, koniecznie na zimnym silniku (ocenisz wtedy czy skrzynia szarpie) i się decydować.

Ja swoją 530 kupiłem z przebiegiem ca. 250kkm, zmieniłem olej w skrzyni i auto jeździ, a ma już blisko 300kkm.

pzdr

yaz

Opublikowano
Jak raz kupisz automata, to już więcej nie pomyślisz o manualu. I dlatego takich aut w tak bogatym kraju jak UK jest dużo więcej, bo ludzie sobie cenią wygodę i nie będą się bujali z upierdliwą ręczną zm. biegów. No chyba, że popełniłeś jakieś grzeszki, to faktycznie w ramach kary kup sobie manuala. Jeden podstawowy warunek: skrzynia musi być sprawna.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.