Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
gdzie znajduje się filtr powietrza ten ktory odpowiada za ogrzewanie samochodu... bo jakoś strasznie słabo mi dmucha... jak sie dobrac szybko do tego filtra ma ktos jakis sprawdzony sposob?
Opublikowano
Tak szybko to sie nie dobierzesz. Poszukaj w postach innych uzytkownikow. Ktos tam mial gdzies rysunek. Filtr znajduje sie pod schowkiem z lewej strony. Musisz odkrecic schowek i pozenij jeszcze tapicerke od podlogi z lewej strony. Tu masz link i zdjecia. http://www.nmia.com/~dgnrg/page_4.htm

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
jak kupisz filt boscha to tam jest instrukcja jak go założyć

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam,

zanim spadna za mnie gromy za powielanie pytan ktore juz sie przewinely napisze ze przeczytalem kilkanascie tematow dot nawiewu.

od niedawna jestem posiadaczem e-34 520i z 93r, bez klimy

problem wydaje sie znany, mianowicie zenujacy nadmuch na przednia szybe, efektem czego szczegolnie w deszczowe dni jest zaparowana szyba, szczegolnie po stronie kierowcy

wymienilem filtr kabinowy, niestety nie jest nic lepiej :(

na biegach 1-3 dmuchawy trudno wyczuc ze w ogole cokolwiek z nawiewu na szybe leci, przy 4 cos tam dmucha, ale do spodziewanego huraganu daaaleko

nawiewy boczne na gornej czesci kokpitu (przy glosnikach) wieja jak nalezy, srodkowy nad konsola rowniez, tylko te przy samej szybie strasznie leniwe

byc moze wskazowka bedzie fakt, ze przy predkosciach powyzej 100km/h z lewej strony miedzy konsola a przednia szyba slychac gwizd , jest tam szczelina przez ktora wydostaje sie powietrze, jednak to tylko w czasie jazdy, na postoju probowalem na 4 biegu nawiewu sprawdzic czy nie tamtedy uchodzi powietrze ktore winno isc na szybe ,ale nie

mam nadzieje ze liczba memberow na forum i doswiadczenia pozwola znalezc przyczyne tej uciazliwej usterki

Opublikowano

Witam Serdecznie.

Na początku podam, że mam BMW 525i 24V z 1992 roku.

Jeśli chodzi o gromy, to rzeczywiście należy uważać. Niektórzy napiszą SEARCH (- 14 stron tekstu), niektórzy posądzą Cię o brak instrukcji (drukowanej i w formie elektronicznej i że od razu chcesz rozbierać bez nich pół samochodu (patrz użytkownik __Kai__). Generalnie zanim zepsuje Ci się coś w aucie, trzeba tydzień wcześniej zacząć czytać posty na temat przyszłej usterki.

Wracając do tematu. Mam podobny problem. Otóż także wymieniłem filtr kabinowy, wieje nieźle, ale w tych warunkach pogodowych (duża wilgotność powietrza) po przejechaniu około 50-70 km na trasie zaczyna mi wiać na szybę i w aucie letnie powietrze. To powoduje, że lekko zaczyna mi parować przednia szyba i intensywnie tylna. Ponadto, im więcej pasażerów, tym szybciej zaczyna się parowanie. W dzień da się jechać, ale gorzej jest w nocy. Oczywiście do tego czasu z nawiewów idzie wulkan. Po lekturze chyba wszystkich postów na forum doszedłem do wniosku, że chyba tak ma być. Regulacją temperatury wewnątrz pojazdu (przynajmniej u mnie) steruje czujnik elektronicznej regulacji temperatury. Po przecdzytaniu postów innych użytkowników słusznie można dojść do wniosku, że układ ten dąży do jak najszybszego osiągni ęcia zadanej temperatury wewnątrz pojazdu i potem tylko ją utrzymywać. I rzeczywiście tak jest. Po przejechaniu tego dystansu w aucie jest ciepło, ale nie gorąco. Ponadto w instrukcji użytkownika samochodu (którą mam w obu wersjach, drukowaną oryginalną z ASO i elektroniczną) wyczytałem takie oto ciekawostki (dotyczy instrucji obsługi aut BMW serii E-34 - niebieska książka z wizerunkiem maski BMW):

str. 46 pkt. 3 - suwak rozdziału powietrza w dół - "nie przesuwać go dalej, niż do połowy, bo wtedy nie działa czujnik elektronicznej regulacji temperatury".

str. 47 pkt. 7 - "różnica temperatur wewnątrz i na zewnątrz samochodu lub duża wilgotność powietrza powodują zaparowanie szyb (skraplanie). Można je osuszyć jedynie silniejszym strumieniem ciepłego powietrza".

 

Po przeczytaniu ostatniego punktu wnioskować można, że fabryka przyznaje, iż nie do końca uporała się z problemem parowania szyb, mimo obecności filtra kabinowego.

Jeśli chodzi o wydmuch powietrza u Ciebie między konsolą, a pzrednią szybą mogę się jedynie domyślać, że należałoby sprawdzić, czy tunele wylotowe powietrza są na właściwym miejscu. Niestety wiąże się to z rozbiórką deski (lub przynajmniej jej części). Dla ścisłości powiem, że u mnie na szybę na 4 biegu dmuchawy dobrze wieje i szybko mi szyby odparowują na zimnym silniku. Po przejechaniu około 50-70km włączam obieg zamknięty nawiewu i mam spokój (choć dłuższa jazda z tą funkcją też nie jest zalecana przez instrukcję).

Jeśli chodzi o gwizd, to na Twoim miejscu sprawdziłbym, czy plastikowe kratki między maską, a szybą są dobrze umocowane. U mnie też gwiżdżą, bo nie mam kołków mocujących (rozwaliłem nieodpowiednio je wyciągając).

Kończąc, zalecam dobrze sprawdzić różne ustawienia opcji nagrzewania, poziom płynu w chłodnicy, bo też może mieć wpływ na ogrzewanie i dokładnie obejrzeć kratki na podszybiu. Potem dopiero zabrać sięza rozbieranie auta.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Po przejechaniu około 50-70km włączam obieg zamknięty nawiewu i mam spokój (choć dłuższa jazda z tą funkcją też nie jest zalecana przez instrukcję).

 

I właśnie dlatego zaparowują szyby :-)

 

Para wodna z oddechów i z pocenia się kumuluje się w krążącym w obiegu zamkniętym powietrzu i skrapla na chłodnych szybach. Ubywa też tlenu i stajemy się senni, ospali.

 

Obieg zamknięty włącza się tylko na chwilę, by uniknąć zatrucia/ zaczadzenia/ zasmrodzenia spalinami gdy jedziemy (lub stoimy) za ciężarówką, Wartburgiem itp. Jak tylko przyczyna smrodu znika - otwieramy obieg. Wtedy szyby będą zawsze suche.

 

Obieg zamknięty można włączyć na dłużej w autach z klimatyzacją, klimatyzacja poza schładzaniem także bardzo skutecznie osusza powietrze. Niestety tlenu od niej nie przybywa, więc obieg trzeba jednak otwierać.

 

W moim tds kombi, żeby mieć wszystkie szyby suche w czasie wilgotnej pogody, deszczu dmuchawa musi być na 2 i obieg otwarty, na 1 wymiana jest zbyt mała (3 osoby na pokładzie, klima wyłączona).

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Zgadzam się, jeśli chodzi o obieg zamknięty. Brak jest wtedy wymiany powietrza a aucie i może to wpływać na funkcje psychofizyczne kierowcy. Ponieważ jestem nałogowym konsumentem wyrobów tytoniowych, to często uchylam szybę w celu wietrzenia kabiny i w ten sposób zapobiegam temu zjawisku. Niemniej jednak zastanawiam się, czy filtr kabinowy nie powinien osuszać świeżego powietrza, które dostaje się do kabiny przy normalnie działającym nawiewie. Jeżeli bowiem obieg zamknięty jest wyłączony, to powietrze przepływa chyba przez filtr kabinowy, nagrzewnicę i potem przez kratki. Chyba, że się mylę, w takim przypadku powietrze nie jest filtrowane, ale chyba to niemożliwe, bo wtedy w kabinie byłyby widoczne tego ślady, m.in. kurz na desce rozdzielczej.

Niemniej jednak, jak pisze kolega PiotrJakub u mnie na 2 biegu nie da się jechać dłuższy czas, żeby szyby lekko nie zaparowały (3 osoby na pokładzie). Poza tym, jak pisałem wyżej po przejechaniu około 50-70 km gorące dotąd powietrze zamienia się w letnie, a to w połączeniu z jego wilgotnością powoduje parowanie przedniej szyby. Zmuszony jestem co jakiś czas włączać większy nadmuch.

Pozdrawiam.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Mam pytanie w moim e34 525 tds '96r z klimatyzacją (płynna regulacja nawiewu), jak włączę nawiew na maxa to chyba coś nie tak, a mianowicie niby wieje i chłodzi ale ten nawiew jest jakiś słaby, w passacie b4 kolegi jak chodzi klima to palce marzną a z kratek wichura, a w moim poprostu dmucha. Co może być nie tak, filtr kabinowy wymieniałem pół roku temu, klima dopiero nabita, a upał za oknami. W jednym z warsztatów powiedziano mi że trzeba przeczyścić nagrzewnicę czy coś w tym rodzaju, dużo roboczogodzin a co za tym idzie duży koszt około 650 zł. Lekka przesada za czyszczenie, tak mi się chyba wydaje.

Opublikowano
no to niezle haha.U mnie z nawiewu liscie sie sypia :/ denerwujace to.To moze ktos wie jak zdjac te kratki od nawiewu zrodkowego? wtedy by mi wydmuchalo te liscie wszystkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.